13 Reacties

3 jaar geleden

1 van mijn 2 katten is ook erg aanhankelijk. Mijn katten weten altijd precies wanneer er iets is met mij, lichamelijk of mentaal. De kat die heel aanhankelijk is neemt dan meer afstand, dit vind ik zelf ook fijn ben erg gehecht aan mijn personalspace. De hele zwangerschap nam hij meer afstand. Hij kwam nog wel knuffelen maar minder en anders. Nu sinds een paar dagen komt hij weer veel aandacht vragen, netzoals hij eerder ook altijd deed. Ik ben er van overtuigd dat dieren weten wat er speelt, en hoe jij je voelt.

3 jaar geleden

Katten kunnen zeer zeker weten dat je pijn hebt. Mijn vorige kat was ook heel zorgzaam naar mij toe. Die ik nu heb heeft ook d'r momenten 🤣 maar is iets meet op dr zelf. deze moest eerst ook niks van onze eerste zoon weten maar nu heeft ze geaccepteerd dat hij niet meer weggaat🤣

3 jaar geleden

Als ik normaal ziek ben blijft mijn kat ook altijd bij me in de buurt, dus kan me voorstellen dat die van jou dat ook doet als je pijn hebt of je anders gedraagt. Dat voelen ze goed aan 😃 Ik probeer de kat trouwens niet op mijn buik te laten knorren aangezien dit best hard kan klinken voor de baby.. Onze katten zijn niet jaloers geweest toen onze zoon geboren is, ze hielden gepaste afstand en wij hebben gezorgd dat ze bijv niet in de wieg gingen liggen.

3 jaar geleden

Onze kat was absoluut geen schoot/knuffel kat en toen ik zwanger raakte van de 1e werd ie ineens super aanhankelijk en wilde steeds op schoot. Dit is sindsdien nooit meer veranderd. Is ook helemaal niet jaloers geworden. Hij en mn zoontje zijn echt onafscheidelijk nu en mn zoontje kan werkelijk waar alles bij m flikken... hij schrikt nergens van. De kat slaapt sinds einde zwangerschap ook beneden en het eerste wat ie doet als beneden de deur opengaat is naar boven rennen om naar m'n zoontje te gaan🥹. Ik smelt iedere keer weer. Sinds een paar weken groet m'n zoontje m ook als die onze kat ziet sochends. Hij zet dan een heel lief stemmetje op en zegt dan "heeeeey" 🥹😍. Op bijna elke foto van m'n zoontje staat de kat ook wel, hij is er altijd bij! Ik hoop voor jullie ook deze ervaring. Alleen de gedachte al dat dit echt zijn kat is en hij niet beter weet dat onze kat er is, daar word ik al helemaal warm van.

3 jaar geleden

Hier twee katten, en die zijn nog kittens. Merk echt dat ze mij meer opzoeken, ook omdat ik al een langere tijd thuis zit vanwege bekkeninstabiliteit. Iedere dag moeten ze knuffelen en willen ook echt op mijn buik zijn. We betrekken ze bij de komst van de kleine al klinkt dat misschien gek. Ook babygeluiden laten we horen. De ene kat komt daar echt op af en de andere kat kijkt in paniek om zich heen. Ik vermoed dat het wel goed komt als je dit goed begeleidt ☺️

3 jaar geleden

Ik heb een kat gehad die heel beschermend was naar de baby. Maar iets TE beschermend. Als ze in de box lag ging ze er bovenop liggen. 1x was ik even naar het toilet en kwam terug. Lag ze op het hoofdje van de baby. Toen moest ik toch helaas afscheid nemen van de kat. Mijn kind ging voor…

3 jaar geleden

Mijn kat ook. Lag niet vaak bij mij of kwam me niet vaak opzoeken. Nu wilt hij steeds vaker me kamer in om bij me op bed te liggen 🙈 mijn hond reageert er nog niet op ze merk het sowieso aan mij en heeft sowieso door dat er een kindje groeit maar ik zie haar niet veranderen naar mij toe 😆

3 jaar geleden

Ik ga nou echt iets grappigs vertellen, de eerste 18 weken van mijn zwangerschap moest ik heel veel overgeven. Wij hebben een maine coon die het liefst de hele dag bij mij is. Zij ging zodra ik voorover gebukt bij de wc zat over te geven met haar voorpootjes op mijn schouders tegen mijn rug aan staan. Heel komisch, was net alsof ze me wilde helpen. Nu wil ze het liefst de hele dag bij mij op schoot zitten als het even kan. Voor de zwangerschap was ze ook al heel aanhankelijk, maar dat is echt extremer geworden. Ik vind het wel heel lief

3 jaar geleden

Mijn kat was al redelijk aanhankelijk, maar is nu nog aanhankelijker geworden. Mijn schaduw bijna. Vroeger kwam hij regelmatig met zijn voorpootjes op mijn benen liggen, maar nu moet ik al uitkijken dat als ik in de zetel ga zitten, ik niet op hem ga zitten en komt hij élke keer met zijn voorpootjes op mijn been liggen. ☺️

3 jaar geleden

Reactie op maklompo

Ik ga nou echt iets grappigs vertellen, de eerste 18 weken van mijn zwanger ...
Wij hebben een halve maan voor, ze is vaak heel erg op zichzelf. Sinds mijn zwangerschap komt ze steeds vaker even bij me kijken en knuffelen, zo lief!

3 jaar geleden

Mijn kat kwam op mijn buik liggen toen ik nog niet eens wist dat ik zwanger was. Ik vond dat zo bijzonder! Nu ligt ze altijd op mijn buik als ik rustig op de bank of op bed lig. ❤️

3 jaar geleden

Hier ook de hele dag tegen mij aangeplakt

3 jaar geleden

Reactie op Vaalezje

Mijn kat kwam op mijn buik liggen toen ik nog niet eens wist dat ik zwanger ...
Mijn kat ook al voor ik het wist