11 Reacties
2 jaar geleden
Is helaas weinig aan te doen als ze zo klein zijn. Hier al voor de derde keer verkouden ( lang leve een grote zus op het kdv😅). In geval van snot zet ik het bedje wat schuin, zoutoplossing in het neusje ( of moedermelk) en zuigen het meisje uit.
2 jaar geleden
Gewoon even de huisarts bellen ter controle. Zeker met zo'n kleintjes willen ze het vaak toch even zelf beoordelen.
Onze tweeling van 12 weken oud begon vrijdag ook te hoesten en ik dacht gewoon aan een verkoudheid (kindje 3 en 4 hier dus dat scheelt mss wel). Toch van het weekend even opgezocht en las toen op Thuisarts.nl dat je wel altijd naar de huisarts moet bellen wanneer je kindje jonger is dan 3 maanden en hoest, dus vandaar toch gisteren maar even gebeld. In ons geval is het inderdaad gewoon een flinke verkoudheid, maar zolang hun temperatuur onder 38 graden blijft, ze goed blijven drinken en voldoende plasluiers hebben mogen we het aankijken en zou het vanzelf (evt met hulp van zoutoplossing neusdruppels) over moeten gaan.
2 jaar geleden
Ahh zielig altijd als die kleintjes iets hebben he.
Je zou kunnen proberen even met hem te stomen op de badkamer? Dus kraan even goed heet aanzetten en deur dicht. De warme damp die dan in de badkamer hangt kan goed helpen tegen verkoudheid.
Verder goed de temperatuur van je kleintje in de gaten houden.
En bij twijfel inderdaad altijd bellen!
Mijn meisje hoest flink sinds vandaag en ze had vrijdag koorts. Vrijdag bij de huisarts langs geweest, na overleg met de kinderarts mochten we het even thuis aankijken omdat verder alles goed was. Vandaag weer gebeld ivm dat hoestje. Temperatuur 37,5. Wij mogen morgen op spreekuur komen. Beter teveel bellen dan te weinig 😘😘 beterschap met je zoontje!
2 jaar geleden
Reactie op Sabine180
Goedemorgen,
Bedankt voor alle tips! Gister toch even de huisarts gebeld. ...
Wat is dat schrikken zeg, gelukkig meteen gebeld. Sterkte gewenst de komende tijd 🍀
2 jaar geleden
Onze ook 3 x op een dag ongeveer. Houd vanzelf op. Merk verder niks aan haar.