12 Reacties
3 jaar geleden
Wij krijgen ook een leeuwinnetje. Zelf zijn we beiden stier. Dus ik denk dat we druk met elkaars karakters zijn straks 😂
3 jaar geleden
Ons zoontje is van juli 2021 en dus ook een leeuwtje.
Als ik kijk naar zijn karakter is hij heel lief, komt vaak een kus of knuffel brengen of even bij je zitten.
Het is geen opgever en dan meer met als hij met de blokken een toren bouwt en het niet lukt dan MOET dat toch lukken. Probeert het dan meerdere keren.
Ik zat me er net ook over in te lezen en dat gek doen als er mensen hier langskomen dat klopt wel echt. Rent dan meerdere keren rondom de bank of in de tuin en verstopt zich dan achter deuren. Ineens komt hij om het hoekje boe! roepen.
Heeft een sterk eigen willetje maar is ook goed om te draaien. Daagt kindjes uit van andere leeftijden en kijkt hoe ver hij kan gaan. Komt hierna wel uit zichzelf sorry zeggen doormiddel van een knuffel.
Hij heeft energie voor 100 en vind het leuk om “lomp” te spelen.
Meneer vindt zichzelf erg grappig en trekt gekke bekken om aandacht te vragen.

3 jaar geleden
Ja die van ons is ook n leeuw, hij wordt in augustus 3. wij hebben heeel veeel frustratie en woede ervaren, steeds als meneer iets nog niet kon of ergens niet goed bij kon. Bijv; wel omrollen maar nog niet kruipen waardoor speelgoed net buiten bereik lag. Of langs de meubels kunnen lopen en dan niet verder kunnen/ durven als de bank ophield.
Het gaat nu onwijs goed, omdat ie zelf nu alles kan. Hij is momenteel heel erg stipt, hoort misschien wel bij de leeftijd hoor. Maar als we met t mooie weer de tuin in willen lopen moet en zal hij schoenen aan, want dat hoort zo als je naar buiten wilt (ja.. in de winter ja🙈) en met dit warme weer moet en zal hij een pyjama aan, want dat hoort zo als je gaat slapen.
Dit is maar n kleine greep uit ons dagelijks leven met een peuter puber😂 Wellicht is hoort het er allemaal bij maar de mate van felheid waarmee hij zn standpunt verdedigd.. denk ik ‘jij bent een echte leeuw’ 😂
3 jaar geleden
Hi,
Mijn dochtertje van bijna 2 is ook in juli geboren en een leeuw. Ze is ontzettend lief, echt een knuffelkont. Ze is ook een leider. Als we bijv naar buiten gaan of weg gaan met de auto, dan loopt ze naar de gang en zegt ze; mama jas, papa jas, J (zus) jas en L (zichzelf) jas en zo gaat het ook met de schoenen en ook met de tas(sen) die mee gaat😂 In de tas stopt ze dan ook haar 2 slaapknuffels en 2 spenen in, drinkfles water etc en dan gaat ze klaar staan in de gang en roept net zo lang; mama mee, papa mee, J mee! Tot we zo ver zijn, das dan wel een beetje vervelend. Want ja hoogzwanger en gaat allemaal niet zo vlot meer 😜 Zo gaat het dan wel vaak, dat iedereen in 't gezin (die thuis zijn) dan wel mee moet of mee moet doen met haar. Dat maakt het wel dat ze soms moeilijk zelf speelt, zelf eet of drinkt. Ze maakt graag de boel uit. Dus dat moeten we vaak wel de kop indrukken. Want als je dus niet "meedoet" dan is 't wel vaak huilen. Dus ja pittig karakter maar wel iedere dag een feestje met haar😉
3 jaar geleden
Ik ben een leeuw en mijn tweede kindje wordt het ook. Ik ben zelf totaal niet vurig, en sta niet graag in de spotlights. Ik krijg niet zozeer graag mijn zin, maar wel mijn gelijk :p
Ik ben een beetje bang voor een echt leeuwenkindje :p
3 jaar geleden
Reactie op MarjoleinVr
Ik ben een leeuw en mijn tweede kindje wordt het ook. Ik ben zelf totaal ni ...
Hahaha dat snap ik wel, ik ben zelf een vissen. Introvert, rustig. Een leeuwenkindje gaat een uitdaging zijn, maar ik denk dat we veel van elkaar gaan leren😉