9 Reacties

4 maanden geleden

Geen ervaring met meerdere kinderen maar wel een handige tip voor kamer verdeling: al je een grote slaapkamer hebt kun je een room divider dichtmaken en in de slaapkamer zetten. Ook heb ik op pinterest voorbij zien komen dan mensen een stappelbed midden in de kamer zetten en dan deze zo dichtmaken dan je een kamer in 2 kan verdelen miss even rondkijken?

4 maanden geleden

Ben over 1,5 week uitgerekend van nummer 5 en heb al kids van 19 jaar 14 jaar 2,5 jaar en 13 maanden. Wij komen ook 1 slaapkamer te kort maar de baby slaapt het eerste halfjaar bij ons op de kamer en dan gaan er na dat halfjaar ook 2 op 1 kamer. Komt allemaal wel goed

4 maanden geleden

Je kunt een kamer in 2en splitsen of de jongste op je eigen kamer laten slapen tot de oudste oud genoeg zijn voor samen te slapen, en trouwens als kinderen eenmaal gewend zijn samen te slapen dan is de lol en het tieren na een week ook wel voorbij hoor, dan word t allemaal heel gewoon en normaal

4 maanden geleden

Reactie op Mi Lady

Je kunt een kamer in 2en splitsen of de jongste op je eigen kamer laten sla ...
Dit laatste is trouwens echt niet altijd zo! Bij mij op het kdv heb ik een tweeling van 2,5 en die houden elkaar nog steeds wakker ‘s nachts 😅 moeder doet vaak 1 van hun bij ouders in bed zodat ze wel slapen, ook geen extra ruimte voor slaapkamer!

4 maanden geleden

Ja wij hadden die twijfel ook en nu 3 Kids! (En nu kriebelt het stiekem soms voor een 4e, maar wel alle babyspullen weggedaan Recent) Wij hebben wel de ruimte, maar de oudste 2 slapen samen op een kamer. Bij ons ging het op vakantie ook soms lastig, terwijl ze dus thuis altijd goed samen slapen. Dus misschien valt het uiteindelijk wel mee. De baby slaapt trouwens bij ons zeker tot 1,5-2 jaar op onze kamer. Dus dan verandert er ook nog best wat met de andere 2 qua slapen en misschien kunnen dan bijv nr 2 en nr 3 wel goed bij elkaar? Ik kan opzich de aandacht wel verdelen, maar ik merk dat mijn oudste net 6 is geworden en dejongste net 1. En de baby vraagt gewoon veel aandacht en is echt in een fase van overal opklimmen, alles pakken en in zijn mond Dus ik merk dat ik daardoor wel wat minder aandacht voor de oudste heb. Die wil vaak graag een verhaal vertellen of rustig uitleggen wat er allemaal op zijn tekening staat en daar wil ik dan graag aandacht naar luisteren, maar is soms lastig met de baby erbij! Qua verdeling op stap is het nu vaak de oudste 2 samen bij papa en de baby bij mij. En soms wisselt het.

4 maanden geleden

Wij hebben 4 kinderen. Ze zijn 7, 6, 2 en 1. Plus we hebben maar 3 slaapkamers. Hier slapen de oudsten samen en de jongsten samen. Natuurlijk is er wel eens geouwehoer, maar 9 van de 10 keer gaan ze gelijk slapen. De jongste twee huilen af en toe ook wel eens als bijvoorbeeld de speen kwijt is. Maar de andere wordt er niet wakker van. De overgang 2 naar 3 kinderen of van 3 naar 4 was voor ons niet groot. Voor de aandacht doen we ook wel dingen met alleen de oudste twee. Dan komen Pake en Beppe of Oma oppassen op de kleintjes. Maar de oudste twee begrijpen ook wel dat de jongsten nu wat meer aandacht nodig hebben omdat ze nog niet alles zelf kunnen.

4 maanden geleden

Onze 2 jongens van 3 en 1 jaar slapen ook bij elkaar. Zag er heel erg tegenop maar gaat perfect.

4 maanden geleden

Onze kindjes van 1 en 5 slapen ook samen. Gaat heel goed hoor. Ik ben eigenlijk wel voorstander van kamers delen, ook als het niet per se hoeft. Het is heel West-Europees dat kinderen idealiter allemaal een eigen kamer hebben :-). Samen slapen, dus broertjes/zusjes laten delen of kindjes langer in de ouderlijke kamer, is voor jonge kinderen volgens mij juist een fijn en veilig gevoel. Natuurlijk vindt onze kleuter het wel eens vervelend als de dreumes huilt, maar 9/10 keer slaapt ze er gewoon doorheen (zelfs bij huil standje brandalarm).

4 maanden geleden

Vroegah wou ik ook groot gezin hebben. Maar na laatste bevalling was het voor ons klaar. ( 2e keer horror was genoeg!) Wij hebben onze meiden op één kamer slapen ( oudste 4, jongste net 1 jaar ) Sterker nog ze willen niet apart van elkaar slapen. Als de oudste bijvoorbeeld een nachtje uit logeren is, slaapt de jongste toch enigzins onrustig. ( Mist de gesnor van dr zus 😄)