14 Reacties
2 jaar geleden
Ik deed een combi eerder en merkte dat er groot verschil zat in welke speen ik op de fles had. Ik heb was begonnen met avent en eindigde toen met dr Brown. Nu doe ik alleen nog kunstvoeding en gebruik ik difrax.
Of af en toe een lik borstvoeding aan de speen vd fles doen, als ze stoppen wil? Misschien drinkt ze hierdoor weer een paar cc meer.
2 jaar geleden
Reactie op ChristinaLCM
Ik deed een combi eerder en merkte dat er groot verschil zat in welke speen ...
Hier al zoveel verschillende flessen geprobeerd 😅 maar hij krijgt borstvoedingsmelk via fles...
2 jaar geleden
Reactie op Anoniemmmmma
Hier al zoveel verschillende flessen geprobeerd 😅 maar hij krijgt borstvoe ...
Oh, wat apart hè 🤔
Opening van de fles te klein? Te veel moeite hierdoor het eruit te krijgen?
Meer rekken in tijd, waardoor ze meer honger heeft en langer wil?
Houding?
Te koude moedermelk in de fles?
Ik verzin maar wat…
2 jaar geleden
Ken je de reken methode van de bv?
En voed je therapeutisch? Google er even op. Fles is makkelijker dan borst. Vaak is het vooral zuig behoefte wat ze nog hebben. Reken even uit aan de hand van het schema wat je kindje ongeveer zou moeten drinken. Hier is het soms 55 en soms 100 dus er zit een enorm verschil in.
Hoe snel heeft je kindje de fles leeg?
Bv kindjes drinken vaak het beste uit een prematuur speen.

2 jaar geleden
Hier ook hetzelfde verhaal! Maximaal 60 en heel af en toe 80/90ml. Terwijl ze overdag dus fles krijgt en alleen in de avond en nacht nog borst. Ik ga nu iedere week wegen om te zien of ze hier wel voldoende aan heeft. De ene baby zit gewoon sneller vol dan de ander. Drinken jullie kleintjes ook vrij kort aan de borst? Mijn dochter drinkt 10 min gemiddeld
2 jaar geleden
Reactie op malin23
Hier ook hetzelfde verhaal! Maximaal 60 en heel af en toe 80/90ml. Terwijl ...
Hier ook max 10 min drinken! Ik denk dat onze zoon ook gewoon echt sneller vol is maar meer voedingen wil. Want hier voedt ik wel nog om de 2 uur overdag en in de nacht +- 3/4 uur
2 jaar geleden
Heel sporadisch zou het eens gebeuren dat hij meer drinkt. Maar ik maak me er niet druk meer in 😅 ik denk dan hij zal wel genoeg hebben zeker
3 maanden geleden
Reactie op Lilliesje
Ik zie dat dit topic een jaar geleden is geweest maar ik zit nu in deze sit ...
Bij mij heeft het echt dik 2 maanden geduurd terwijl ik al eerder af wilde bouwen vanwege werk. Bij mij dronk ze helemaal niet uit de fles meer op een gegeven moment. Uiteindelijk via het cb bij een logopodist geweest en hier dronk ze uiteindelijk alleen uit de Lasinoh fles.
2 maanden geleden
Reactie op Np22
Bij mij heeft het echt dik 2 maanden geduurd terwijl ik al eerder af wilde ...
Dankjewel voor je reactie!
Hier al 5 weken aan het oefenen (met onder andere Lansinoh fles) maar ze stopt na 40ml. Kolhalst en kauwt op de flesspeen. Deze week komt een logopedist meekijken. Ik dacht misschien als ik weg ben dat ze zich dan overgeeft, maar nee, in 4,5 uur tijd 40ml gedronken🙄
Ik hoop echt dat de logopedist nog tips heeft om haar meer te laten drinken🙈 maar fijn om te weten dat het bij jullie goedkwam!