5 Reacties

5 maanden geleden

Herkenning! En toen toch gekozen voor een kdv waar meer plek was en daar bloeide hij van op. Hij moest door die 1 dag in de week elke keer plannen. En vertoonde het gedrag wat jij beschrijft. Qua tips, zouden uitstapjes eventueel handig. Af een toe een net wat ‘drukkere’ omgeving bijv een dierentuin? Veel mensen/geluiden.

5 maanden geleden

Ik denk toch ook dat het gewoon een kwestie van tijd is. Laat haar maar lekker bij de juf zitten. Misschien met een paar weken heeft ze altijd een goede dag gehad. Mijn dochter gaat niet naar de opvang. Wel met mij mee naar het werk. Op het werk zijn veel mensen en drukte. Dus ze ervaart op die manier wel diverse geluiden, gezichten, enz. Af en toe spreek ik af met vriendinnen die kinderen hebben. Kindjes die dan huilen of schreeuwen wordt ze niet bang van, maar kijkt ze meer kat uit de boom naar. Na een half uur met hen is ze beter ontdooid en speelt ze (eerst een beetje aftastend) mee met de kinderen. Misschien proberen om 1 dag in de week naar een plek toe gaan waar drukte is? Bijv Markt, dierentuin, warenhuis, bouwmarkt?

5 maanden geleden

Herken het wel een beetje! M’n jongste dochter gaat ook 1 dag maar is veel kindjes gewend nu omdat ze een zus heeft en veel samen is met haar nichtjes en neefjes. Maar mijn oudste had hier ook altijd last van! Vond afscheid nemen moeilijk (niet gek natuurlijk) en kon moeilijk loskomen. Er voor gekozen dat de oudste uiteindelijk twee dagen ging en dat gaat nu super goed. Ze hoeft niet steeds weer helemaal opnieuw te wennen. Misschien kan je wat vaker naar speeltuintjes buiten gaan waar veel kindjes zijn en bijv. naar de baby ochtenden bij Balorig ofzo! En idd wat vaker afspreken met vriendinnen met kindjes. En geef het de tijd😊 kinderen veranderen/ leren zo snel! Wat nu is dat kan over een paar maanden bijv. Ineens weer heeeelemaal anders zijn! Fases 😂🙈🥲

5 maanden geleden

Ik werk op een Kdv en merk bij de kindjes die maar een dag pw naar de opvang komen dat ze echt steeds moeten wennen. Zeker bij kindjes van rond de een jaar. Ze krijgen nu toch meer mee.

5 maanden geleden

Herkenning! Gaat vanzelf over 😘