13 Reacties
2 weken geleden
Onze jongste geeft andere kinderen ook wel als ze het ergens niet mee eens is. Of als een ander kindje haar zus plaagt op de crèche. Dan beurt ze dat kindje ook aan de kant.
Maar het is onze jongste. Thuis moet ze ook tegen 3 oudere broer / zussen opboksen. Ze komt goed voor haarzelf op en dus ook voor haar zus die ook naar de crèche gaat. En onze kinderen gaan 4 dagen naar de opvang. Die moeten ook wel leren om van zich af te bijten.
Ik hoor hier verder geen negatieve dingen over van de leidsters. Het valt onder normaal gedrag.
Maar het is wel zo dat de peuters elkaar dingen leren. En dat is alleen maar mooi.
Als de middag lastig is, kun je dan niet vragen of ze 2 ochtenden mag?
2 weken geleden
Mijn dochter is ook enorm prikkelgevoelig en lijkt hierin enorm op haar vader (ADHD). Zij gaat naar het kinderdagverblijf en dan naar een verticale groep van 0 tot 4 jaar en ik zie echt dat heel goed werkt. Oudere kindjes zijn al verder in hun ontwikkeling en ook in het reguleren van hun emoties en ze leert er enorm veel van door ook met de oudere leeftijd om te gaan. Nu heeft ze ook wel een broer van 5 met een lichamelijke beperking en autisme die behoorlijk claimend naar haar kan zijn, dus ze moet ook wel voor zichzelf op kunnen komen.
2 weken geleden
Reactie op JYB
Onze jongste geeft andere kinderen ook wel als ze het ergens niet mee eens ...
Dat is zeker zo hoor! Het was even een schrik omdat je hoopt dat ze zeggen dat je kindje prima kan spelen haha.
Nee helaas is het dat het een groep is met 1 ochtend en 1 middag. Dus ik ga haar gewoon de middag dan nog niet brengen, pas als ze van haar slaapje af is breng ik haar. Dan is ze toch op de oudere groep 🫶🏻
vorige week
Hier is ze ook naar een oudere groep gegaan. Met een ochtend en een middag. Doet ze het veel beter op. Ik vond het ook onhandig met haar slaapje maaar ze doet het nu zoveel beter!
Dan slaapt ze een middag maar even niet. Voordeel is dat ze in de avond gelijk na het avondeten naar bed wil😆
vorige week
Reactie op Riannejh
Mijn meisje duwt ook kindjes op de opvang. Alleen zij zit in een 0-4 groep. ...
ja dat doen ze inderdaad, alleen heeft dit weinig invloed op haar of stopt het gedrag niet. Komt ook omdat ze het doet vanuit angst en stress en niet vanuit pijn willen doen .. maar hopelijk dat de oudere groep nu ook iets kan betekenen!
vorige week
Heel normaal gedrag hoor, dus vooral geen zorgen om maken! Zou kunnen dat het misschien juist voor haar ook fijner is als ze 2 dagen gaat want dan voelt de omgeving wat veiliger en bekender. Een halve dag per week is eigenlijk steeds weer opnieuw wennen en uitproberen wat wel en niet kan. Even lastig als mama maar misschien wel een oplossing voor haar!
4 dagen geleden
Ik heb weleens ergens (vraag me niet meer waar) gelezen dat het ook fijn kan zijn voor de kinderen als ze leren hoe ze met andere kinderen omgaan. In zo’n groep is het misschien lastig voor de leidsters om haar te begeleiden, maar als je zelf naar bijvoorbeeld een kindercafé gaat kun je naast haar zitten en haar leren hoe ze met bepaalde reacties om kan gaan.
Niet echt antwoord op je vraag maar wellicht is het fijn voor je dochter!