90 Reacties
één jaar geleden
Gaan zwemmen vandaag, nou ik had mijn dochter afgedroogd, aangekleed en mijzelf afgedroogd en aangekleed en was nog sneller klaar als mijn vriend🙃
één jaar geleden
Reactie op EsmeeJ1990
Gaan zwemmen vandaag, nou ik had mijn dochter afgedroogd, aangekleed en mij ...
Hahaha herkenbaar😩. Ik had laatst dat mijn dochter het wel oke vond om te gaan poepen in het zwembad. T schoot eruit. Wist niet hoe snel ik het water uit moest met haar. Verschoond en gelijk met haar gaan douchen🥲. Toen weer terug gaan zwemmen. Heel gedoe🤣🤣
één jaar geleden
Reactie op Kmchild
Hahaha herkenbaar😩. Ik had laatst dat mijn dochter het wel oke vond om te ...
Ohhhnee, nieuwe angst erbij😂🥲 Germ!
VRIEND
10 maanden geleden
Pfff even klagen…
Kleine meid voor het eerst logeren. Allemaal dingen op de planning, wilde haar speelkamer af hebben vandaag zodat ze lekker echt kan gaan ontdekken. Zouden vanavond luxe uiteten gaan met zijn 2en.
Wordt ik ziek gister.. Dus voel mij lamlendig, heb koorts en mis mijn meisje wilde juist daarom ook een lekkere drukke planning hebben zodat ik er niet aan hoefde te denken. En nu zit ik met koorts zielig op de bank te huilen en vind ik mezelf heel zielig.
9 maanden geleden
Dit topic word niet zo vaak meer gebruikt maar ik wilde gewoon even klagen... Vandaag wezen shoppen met een vriendin (heerlijk hoor!) alleen als ik mezelf zie in pashokje echt vreselijk.... Was al niet mijn favo bezigheid voordat ik zwanger werd maar nu vind ik het gewoon zo naar. Heb echt een mama buikje gekregen 🙈😅mega onzeker het is nu 7 maanden geleden, het zou toch al weg moeten zijn 🥹🥲dan toch maar weer gaan sporten, maarja waar vind je de tijd
9 maanden geleden
Man wat een dag…. Baby besloot dat een middagslaapje overbodig was. Bij poging 3 en inmiddels 2 uur later sliep meneer welgeteld 30 minuten 🤦🏼♀️ de peuter is een kleine terrorist vandaag en dr oren zijn er voor de sier😭
9 maanden geleden
Ongelooflijk, we hebben hier al veel discussies gehad in verleden over slaaptraining en nabijheid geven Enzo. En toch spreekt mijn vriend nog altijd van dat onze zoon 'zijn slag heeft thuis gehaald' als na te huilen wel wil slapen als hij hem oppakt. Kan dit niet begrijpen en word hier zo kwaad van. Hoe kan jij nu blijven geloven dat baby's zo bewust zitten te manipuleren. Wat is er mis met baby die onze nabijheid nodig heeft? Dat huilen geeft hem alleen maar stress. Vervelende nu is gewoon ook dat ik ziek ben en dus niet zomaar kan overnemen als de kleine huilt 's nachts.
9 maanden geleden
Ppfff hier met z’n drieën ziek 🙈 en mevrouw zit ook in haar slaapregressie, de dag mag om 5 uur beginnen al 4 dagen op rij. Het is een fase, het is een fase
9 maanden geleden
Reactie op Ada3
Ongelooflijk, we hebben hier al veel discussies gehad in verleden over slaa ...
Dit is een ouderwetse gedachte. Ze komen nu wel in de fase dat ze verbanden gaan begrijpen en dat willen uittesten, maar het is zeker niet manipulatie te noemen. Zo bewust is het nog niet. Het is een soort impuls.
Als voorbeeld, op de opvang zag ik laatst een kindje van 1 jaar die liet zn puzzel per ongeluk vallen, toen werd het terug gelegd. Vervolgens leek hij het duidelijk expres nog een paar keer te doen om te zien wat er gebeurt. Ik las wat verschillende leeftijden qua waar het bewuster was van 15m/18m/2j+.
En dat is ook anders dan een kind dat huilt voor je. Je kan ze best een beetje leren dat je niet altijd gelijk kan komen, maar ze hebben nu eenmaal geborgenheid nodig.