90 Reacties
9 maanden geleden
POV: I need mommy.
Verschil in aanpak&perspectief
- Baby huilt.
- Papa probeert te troosten, tilt uiteindelijk op. Hj blijft jammeren en huilen. Na veel gedoe valt hij soms wel terug in slaap.
- Mama legt haar hand en wang tegen de baby aan en hij wordt rustig. Of neemt over van papa en het huilen is vrijwel gelijk over.
Gevolg:
- Papa denkt laat hem maar even uithuilen, hij wilt niet slapen/lukt niet.
- Mama laat dat soms kort toe om te proberen en papa zijn gedachte tegemoet te komen, maar denkt hij heeft gewoon geborgenheid nodig.
9 maanden geleden
Slaapregressie?! Al dagen op rij constant na 35 minuten wakker overdag, het lukt haar niet om zelf verder te slapen maar zodra ik naar bij me neem slaapt ze direct door. Ook elke nacht 05:30 huilen voor haar speen of nabijheid en dat is al zeker 3 weken..
9 maanden geleden
Mag ik even..
Ik ben gewoon ZO moe.. Dan is het een sprongetje, dr tandjes, slaapregressie, ziek. Het gaat maar door en door. En ze is al een pittige dame. Mn partner doet dan de avonden maar verder doe ik alles zelf. Ben hem natuurlijk dankbaar voor de avonden! Maar het is me echt wat.. Koken, opruimen, kleren wassen/vouwen, alles checken voor de kleine, haar klaarmaken voor de dag, voor bed, mn kleine meisje heeft ook nog last van dr huid dus extra zorg, ze kwijlt al sinds dat ze 3 maanden is extreem veel dus ook 3/4x op een dag alles verschonen. Daarnaast natuurlijk ook persoonlijke “problemen” waar ik nu in sta met schoonfamilie en een “beste” vriendin. Ja ik zit er gewoon doorheen..
9 maanden geleden
Ik weet dat dit heel normaal is hoor voor kinderen, maar ik wil gewoon even klagen, gelukkig bestaat dit topic. Ik ben er gewoon een beetje klaar mee dat ons zoontje altijd zo vroeg wakker is. Hij slaapt gelukkig de laatste tijd wat beter, maar is altijd rond 05:30 klaar voor de dag en ik ben gewoon moe en het zat om op dat tijdstip beneden te zitten al😂 gewoon elke dag weer.. je voelt je zo zielig opgegeven moment, alsof de hele wereld slaapt nog en jij wakker bent en vind het ook een spannend idee dat dit nu voorlopig de komende jaren m’n leven is haha! Mn dochter van 4 had dit nooit, die sliep gewoon altijd tot 7/half8
Hij is ook echt wakker wakker dan, niks werkt.. ik haal hem er dan ook gewoon uit, want anders maakt hij z’n zus ook wakker. Nogmaals, volkomen normaal voor kinderen.. maar ik ben er gewoon even klaar mee 😂
7 maanden geleden
Sprong 7.... alles volgens de oei ik groep app komt overeen.. nu in de avonden , huilen in z'n slaap, maar niet stil te krijgen( door het dromen?). Enige wat hij goed vind is lopen. Als je ook maar het bed met je kont of benen aanraakt, is het weer huilen. Iemand tips, of is het een fase.
Vind t wel Pittig hoor...
7 maanden geleden
nou als jullie het goed vinden klaag ik even over mijn SZ (aangetrouwd). Zij gaat al meer als 10 jaar met mijn SB (broertje van mijn vriend). Ik ga nu ruim 4 jaar met mijn huidige vriend en hebben een dochtertje. Ik zal het kort (proberen) te houden.
Sinds onze kennismaking gaf ze al aan dat ze vriendinnen wilde worden (oke🤓, apart). Nou de afgelopen 4 jaar zegt ze nauwelijks een letter, zit ze alleen maar op haar telefoon (van alles en iedereen fotos te maken, zonder te vragen, helemaal into social en snapchat. Mij valt het op dat ze vooral tegen mij niks zegt. Ik heb de afgelopen drie jaar wel interesse getoond over haar leven maar zij niet in mijne. Ik heb een emotioneel zware zwangerschap gehad en merkte na de bevalling dat ik moeite had om haar af te geven. Vooral aan mensen die mij geen ruimte gaven (zoals zij, ze kwam binnen op kraambezoek en vroeg niet eens hoe het met mij ging en vroeg meteen of ze mijn dochter mocht vasthouden…). afgelopen weekend een weekend weggeweest met SF, van te voren een gesprek gepland om geen spanning te creeeren tijdens het weekendje. Nou toen kreeg ik toch beschuldigingen naar mij toe gesmeten: ik doe mijn dochter psychisch wat aan want ik geef haar niet af, bullshit geef haar wel af maar wanneer ik dat wil. Ik ontneem mijm dochter een oom. Ik stel nooit vragen aan haar maar zij altijd aan mij. En nog veel meer.
Nu rijden we terug naar huis en moest ze huilen omdat ze mijn dochter maar 2 minuten heeft vastgehouden.
7 maanden geleden
Reactie op EsmeeJ1990
nou als jullie het goed vinden klaag ik even over mijn SZ (aangetrouwd). Zi ...
Ik heb 8 maandenlang moeite gehad met mensen die wegliepen met mn kleine meid. Is echt heeel normaal. Het is ook vanzelf weggegaan. Het ook ook idd precies wat jij zegt, bij de mensen die er niet voor je zijn geweest of “vervelend” zijn. Ik vind zelf niet dat jij hier fout in staat, het is je goed recht om te bepalen wat jij wilt met je meisje.
7 maanden geleden
Reactie op Djax23
Ik heb 8 maandenlang moeite gehad met mensen die wegliepen met mn kleine me ...
Ja ik ben er ook volledig klaar mee. Tijdens dat gesprek gaf mijn vriend ook aan dat als je een kindje krijgt je sommige beslissingen maakt en snapt waarom dat anderen ouders dat ook zo doen/of voor hebben gekozen. Nou hoppa volgende verwijt dat wij dus met andere woorden zeggen dat zij met haar vriend zich niet kunnen inleven. Heb die avond niets anders gedaan dan excuses aangeboden om de goede vrede te bewaren.
7 maanden geleden
Reactie op Suusje 84
Ja , hier ook in de ochtend na 5uur wakker . Het is laatste 2 weken. Hoop ...
Ah wat vervelend hè! Alles na 6 vind ik prima. Maar 5 uur is gewoon te vroeg 😂 ik zie dat mijn berichtje van vorige maand was.. ik hoopte dat het nu beter ging, maar helaas nog steeds elke dag vroeg! Vanochtend ook om 05:15 weer😅 hoop dat het bij jullie sneller over is haha!
7 maanden geleden
Reactie op ManonElaani
Ah wat vervelend hè! Alles na 6 vind ik prima. Maar 5 uur is gewoon te vroe ...
Hier is het sinds een week ofzo ook zo vroeg. Ervoor was het doorgaans 6u-6u30. Soms kwart voor 6. Maar nu laatste dagen is het 5u, en zelfs 2x 4u15 😭 Hoop ook dat dit weer snel verandert. Brengt zijn ritme ook in de war, dat super vroege wakker zijn.
7 maanden geleden
Ja hier was het vanochtend 5.45 das al iets beter. Wel nog overdag 2x bijna 2 uur geslapen. Vandaag heb ik met haar veel geoefend bewegen kruipen, zitten... ze had fles op en nog niet eens 20 min later gewoon naar bed. Ging prima zelf in slaap gevallen 🙂. Maar ik denk dat het aan temperatuur van haar kamer ligt.. als het lekker warm is tussen 21-22 graden slaap ze door kouder word ze snel wakker. Ze heeft geen slaap zak maar rompertje korte mouwen en pyjama aan + kleed in dekbedovertrek . Zal morgen ochtend merken of het beter gaat...