896 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Nina30
Komen jullie kindjes aan de aantal cc qua voeding op een dag ? Hier zit ze ...
Hier juist altijd er wat boven
één jaar geleden
Reactie op Nina30
Hier ook erboven😅 Drinkt 7 flessen van 120cc
één jaar geleden
Reactie op Nina30
Geen idee. Weet niet wat zijn gewicht is. Wij voeden (fles)voeding op verzoek. Maar hij heeft er zelf zo’n mooi ritme ingezet. We maken 150cc. Ene x drinkt die het helemaal leeg andere keer zit er nog 40cc in. Maar hij heeft ook al meerdere nachten geslapen van 23 uur tot 6 uur.
Morgen cb en eerste vaccinatie. Dus benieuwd hoe groot en zwaar hij is
één jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Zo heerlijk! En daarna slaapt ze ook weer verder ? Ben daar ergens ook bang ...
Ja best fijn! Ze heeft dit zelf echt zo “aangegeven” en tot nu toe blijft ze dit s’ avonds doen. Bij ons blijft ze huilen en in bed slaapt ze zo..
nee ze slaapt altijd weer verder! Soms is de een beetje aan het woelen in bed maar ik laat haar dan gewoon en dan valt ze weer in slaap.
Ze slaapt eigenlijk van 9 s’ avonds tot 10 s’ ochtends. Met voedingen tussendoor dan natuurlijk haha!
Overdag vaak korte slaapjes
Komt vanzelf dus dat hij wat eerder naar bed wil 😁
één jaar geleden
Reactie op Lippie91
Ik hou sprongetjes niet bij 🙃 maar als dat nu de periode is? Zou dat het w ...
Sinds deze week zijn we 120+4 gaan aanbieden, omdat ik vond dat hij steeds niet verzadigd was na een fles. Ik dacht dat het daarom logisch zou zijn dat hij langer tussen zn voedingen zou laten, maar daar en tegen komt hij nu dus elke 2 uur. Als ik hem dan geen fles geef, is hij echt NIET te stillen. Zo vermoeiend 😵 ik hoop dat dit tijdelijk is.
Hij is 3 weken te vroeg geboren (daarom ben ik nu in deze kletsgroep er bij) dus weet ook niet of die sprongetjes dan kloppen, voor zo ver ze dat uberhaupt doen.
Voel me nu ook echt zo aan huis gebonden. Of nog beter gezegd: An de bank gebonden 😬.
één jaar geleden
Reactie op Kellssss
Ja best fijn! Ze heeft dit zelf echt zo “aangegeven” en tot nu toe blijft z ...
Lastig want hier blijft hij ook maar huilen ‘s avonds wat we ook doen. Heb ook echt het idee dat tie gewoon moe is maar in bed krijst tie ook de hele boel (lees z’n zus wakker) bij elkaar. Terwijl ik hem overdag wakker weg kan leggen.
Leg jij d’r ‘s avonds ook wakker weg?
één jaar geleden
Reactie op Lippie91
Sinds deze week zijn we 120+4 gaan aanbieden, omdat ik vond dat hij steeds ...
Volgens mij houdt de app zich aan de uitgerekende datum en niet aan de datum dat ze geboren zijn toch??
Sowieso vind ik het soms lastig want het gaat nooit volgens het boekje.. soms zijn ze veel eerder en soms later. Wou zouden volgens de app er ook in moeten zitten maar merk echt niks anders aan haar! Dat kan dus nog komen of misschien valt het dit keer mee! Kan ook natuurlijk, ga ik alleen niet van uit 😂
één jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Lastig want hier blijft hij ook maar huilen ‘s avonds wat we ook doen. Heb ...
Hier precies hetzelfde.. ik zie aan haar dat ze moe is, ze valt dan ook vaak weg in mijn armen voor korte hazenslaapjes. We proberen het elke avond rond 19:00 en het lijkt dan te lukken, maar ze wordt elke keer na klein halfuurtje wakker en heeft de ogen dan wagenwijd open 😩 laatste paar dagen valt ze dan wel rond 20:30/21:00 in slaap op ons bed, dus we zijn al blij dat ze dan in slaap is gevallen en laten haar dan maar even daar liggen tot de laatste fles en dan naar eigen bed.
één jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Lastig want hier blijft hij ook maar huilen ‘s avonds wat we ook doen. Heb ...
Ja savonds leg ik haar wakker weg! Dat gaat juist beter dan overdag 🙈 dan duurt het veel langer. Grappig hoe dat zo verschilt hè per kind..
Doe dan een voeding, luier, slaapzakje aan, speentje in en dan ga ik met haar even door de donkere kamer lopen en nog even kletsen of zingen en dan leg ik haar in bed!
Oh vreselijk dat wakker schreeuwen trouwens ook! Bij onswordt de oudste soms ook wakker ja.. dat is meer ellende dan de baby want de oudste blijft dan echt een hele tijd wakker. Zij is altijd aan slechte slaper geweest, nu gelukkig niet meer! (Na 2 jaar🧟♀️) en toen dachten we dat een tweede kind wel leuk zou zijn 🤪 zitten we weer met dat slapen hahaha. Alhoewel de kleine het tot nu toe echt beter doet dan de oudste destijds met slapen en veel rustiger 🤗 ook wel fijn.
één jaar geleden
Reactie op Mimee
Even iets heel anders. Ik heb nog best veel spullen over van het kraampakke ...
Ik heb het naar een inzamelpunt van stichting baby hope gebracht.
https://stichtingbabyhope.org/
één jaar geleden
Nu het ritme en slapen overdag weer terug is tijdens sprong 2, vond ik het wel eens tijd om haar bedtijd te vervroegen, want ik ben eerlijk gezegd die onrustige avonden tot 23:00 beetje zat 🙈 overigens slaapt ze wel dan regelmatig de hele nacht door! Maar ze is 7 weken oud en vind het ook wel eens tijd dat ze eerder de nacht in gaat. Begonnen om 19:00 uur. We hebben eerst onze andere dochter naar bed gebracht en ondertussen de jongste in bad gedaan. Hierna het slaap ritueeltje, maar zoals altijd was het na de fles krijsen geblazen, alsof mevrouw weet dat ze moet gaan slapen. Zo gaat het elke avond en dan neem ik haar uiteindelijk mee naar beneden, omdat ik niet wil dat mijn oudste wakker word. Maar ik dacht ik ga vanavond niet opgeven, ze gaat niet mee naar beneden. Uiteindelijk is ze rond 20:15 in slaap gevallen en dat zonder enige hulp. Hopen dat ze doorslaapt tot de laatste fles 🤞🏽ben ook benieuwd of ze de nacht ook nog steeds door gaat slapen, omdat ze nu ook eerder de nacht ingaat.
één jaar geleden
Ik zie echt nu al zo erg tegen op om te werken oh niet om mijn werk zelf vind ik hartstikke leuk. Gisteravond haar voor her eerst een aantal uur weggebracht om te gaan uit eten met mijn man voor onze trouwdag. De hele avond heeft ze gehuild ik voelde me vreselijk. Het liefst zou ik zelf nog 3 maanden thuis blijven. 🙈🙈🙈
één jaar geleden
Reactie op Np22
Ben benieuwd hoe het gegaan is hier een beetje hetzelfde verhaal.
Ze heeft het heel goed gedaan! We hebben haar om 22:45 wakker gemaakt voor de laatste fles, maar ze was zo slaperig dat ze maar de helft heeft gedronken helaas. Ze werd net om 04:30 wakker, van de honger denk ik, dus klein flesje gegeven, maar ben benieuwd of ze daarmee akkoord gaat en verder gaat slapen. Ben ook benieuwd of ze langer had doorgeslapen als ze de laatste fles wel helemaal had opgedronken zoals ze normaal gesproken doet.
één jaar geleden
Reactie op Np22
Ik zie echt nu al zo erg tegen op om te werken oh niet om mijn werk zelf vi ...
Ahh dat snap ik heel goed! Hopelijk hebben jullie nog wel een beetje kunnen genieten. Ik wil ook nog echt niet aan het werk.. wanneer moet jij weer beginnen?