896 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Kellssss

Ja het is ook zo zielig want ze snapt er niks van. Ze zegt dan; ik wil niet ...
Ja dat spugen maakt altijd veel indruk! Zielig! Hopelijk steekt ze jullie niet aan nee🫣

één jaar geleden

Reactie op Kellssss

Maat 56! Hoeveel weken is jouw kindje nu?
Hij is woensdag 8 weken! Maar flinke jongen😅

één jaar geleden

Maatje 50 al even opgeruimd. Ook rompers 50/56 passen niet meer. (Mede door wasbare luiers denk ik)! Shirts maat 56/62. Broekjes 62. Soms een rekbare 56! Boxpakjes 62 zitten nu mooi. Nog even en dan moet ik naar 68! 🤭 Gaat zo vlug. Net als slofjes. Die past die ook al niet meer. Te grote voeten.

één jaar geleden

Reactie op Purrie 1987

Welke maar draagt jullie kleintje nu? Hier maat 62 maar aan het wassen en d ...
Hier nu 8 weken en ook al een weekje 62. Ze had nu telkens leuke korte kleding aangehad en opeens paste niks meer van 50/56 🙈 wat gaat het snel.

één jaar geleden

Op hoeveel voedingen zitten jullie nu op een dag? Onze meid is 5300 gram en krijgt borstvoeding en als laatste s’avonds een flesje kv. Eerst waren dit dan in totaal 6 voedingen maar vaak merk ik dat ik niet meer uit komt en op 5 voedingen uit kom ze meldt zich dan s’nachts ook niet extra. Zou dit al kunnen? Moet dinsdag naar het cb.

één jaar geleden

Reactie op Np22

Op hoeveel voedingen zitten jullie nu op een dag? Onze meid is 5300 gram en ...
Hier drinkt tie nog 7 flessen per dag🫢 Weet niet wat hij nu weegt, over 2 weken pas weer een afspraak. Met 4 weken woog hij bijna 5 kg. Als ze zelf niet voor meer komt zijn 5 voedingen volgens mij gewoon prima .

één jaar geleden

Reactie op Np22

Jawel hoor. Als je de hoeveelheid voeding die ze moet krijgen deelt over 5 flesjes kan dat prima.

één jaar geleden

Ons zoontje van 9 weken drinkt nu ook 5 flessen, tot voor kort 6 maar trekt de nachten nu plots een stuk langer. Hij draagt wel al enkele weken maatje 62, dit zit nu ‘juist goed’ 🫣 Was bij geboorte al een flink kereltje.

één jaar geleden

Reactie op Np22

Ik tel de voedingen nooit maar ik kom sowieso wel ver boven de 5 keer voeden. Clustert jou dochter niet? Meestal komen kindjes die BV krijgen wel vaker! Maar als ze zich niet meld dan zou ze er geen behoefte aan hebben, dus denk dat het wel goed is toch ☺️ Ik voed op verzoek en leg haar ook best wel snel aan. Overdag wel om de 2 uur vaak en soms 3 uur. In de nacht laat ze er wel 6uur tussen zitten.

één jaar geleden

Reactie op Kellssss

Ik tel de voedingen nooit maar ik kom sowieso wel ver boven de 5 keer voede ...
Mijn dochter is morgen 8 weken en was met 6 weken bijna 5 kilo. Geboorte gewicht was 3755

één jaar geleden

Reactie op Np22

Ons ventje komt gemiddeld om de 3 uur en ‘s nachts laat die er meestal 5 uur tussen zitten. Een gemiddelde dus van 7 keer per dag, krijgt volledig borstvoeding. In denk als ze niet vaker komt dat het goed is toch, dan zal ze wel verzadigd zijn. Hoe oud is je meisje?

één jaar geleden

Hoe gaat het bij jullie, is iedereen een beetje gewend? En hoeveel slapen jullie kindjes nu overdag en in de nacht?

één jaar geleden

Reactie op Kellssss

Hoe gaat het bij jullie, is iedereen een beetje gewend? En hoeveel slapen j ...
Hier gaat het goed! Iedereen lijkt langzaam aan te wennen aan de nieuwe gezinssamenstelling. Snap alleen nog steeds niet waar ik met 1 kind zo druk mee was🤣 Vind het nog wel lastig om ritme baby en peuter te combineren. Hoe doen jullie dit? Gun de baby ook z’n rust maar kan natuurlijk niet hele dagen thuis zitten , dan wordt m’n peuter knettergek 😅 Slapen gaat goed hier tot begin van de avond. Krijgen hem nog steeds niet vroeger de nacht in. Slaapt s ochtends en begin van de middag vaak zo’n 2 á 2,5 uur per dutje in z’n bedje ( als we thuis zijn) en einde van de middag een dutje on the go. Daarna wat hazenslaapjes totdat we rond 22.30 naar boven gaan voor de nacht. Slaapt dan door tot 4/5/6 uur en daarna tot 8.30 uur. En bij jou?

één jaar geleden

Reactie op Kellssss

Wij worden vanaf maandag weer in een keihard ritme gestampt met 4 kids tussen de 14 en 0 jaar. Vliegen tussen 3 scholen, voetbal, dansles, zangles, kinderartsen en consultatiebureau. Ondanks alle drukte is het ontzettend genieten van het mooiste wat we hebben gekregen

één jaar geleden

Reactie op Kellssss

Mijn dochter is morgen 8 weken en was met 6 weken bijna 5 kilo. Geboorte ge ...
Nee ze komt soms een xtje extra in de avond waardoor ik op 6 voedingen kom en ze slaapt van 9 tot 6 dus anders zou ze zich ook wel melden denk ik 🫢 Zij is geboren met 3340 gram en met 7 weken 5300 gram. Benieuwd wat ze nu straks weegt van deze week bij het cb. Dan is ze 9 weken.

één jaar geleden

Reactie op Kellssss

Hier gaat het ook goed! Soms nog wel wat onrustige avonden als het laatste dutje te vroeg stopt, dan houdt ze het niet vol tot aan bedtijd en eerder op bed is dan ook nog een strijd en heeft dit geen zin. 5 flessen overdag, 6e op verzoek in de nacht. Ochtenddut en middagdut vaak 2,5 uur in eigen bed, eind middag wat korter dutje. Bedtijd is nu rond 20:30 uur en slaapt hiermee vaak door tot 4u/5u (krijgt tussendoor wel voeding om 22u, maar is dan eigenlijk amper wakker en drinkt dit slapend op). Als ze wakker wordt in de nacht geef ik eerst de speen en anders krijgt ze een klein flesje en slaapt hiermee door tot 07:00 (of ik maak haar dan wakker). Als ik afspraken heb of de deur uit moet, dan slaapt ze natuurlijk on the go, de wakker- en flestijden blijven hier wel de rode draad voor de dagstructuur. Maar ik wil nu ook wat meer de deur uitgaan voor onszelf, maar ook voor onze oudste en herken wel wat purrie1987 zegt, want in bed komt onze jongste wel het beste tot rust en dat heeft vaak gelijk effect op de avonden en nachten. Benieuwd hoe het bij jou en de rest gaat!

één jaar geleden

Reactie op Seno34

Wij worden vanaf maandag weer in een keihard ritme gestampt met 4 kids tuss ...
Wauw respect!

één jaar geleden

Reactie op littelovebaby

Hier gaat het ook goed! Soms nog wel wat onrustige avonden als het laatste ...
Daarnaast hebben we van vrienden van mijn man de swing to sleep mogen lenen. Wat een uitvinding! Probeer het wel te beperken en echt alleen te gebruiken bij enkel heftige onrust, zodat ze in ieder geval slaapt! Dat vind ik dan even belangrijker dan de manier waarop en waar.

één jaar geleden

Ben me net kapot geschrokken. Gisteravond kreeg de kleine tegen half 8 een fles, maar hij was zo onrustig rond 9 uur dat ik hem boven in de wieg legde. Geen prikkels, donkere kamer. En ik dacht die word wel wakker. Hij staat naast ons snachts. Nou om 6:45 schrok ik wakker en werd die net wakker. Oeps, beetje lang geslapen

één jaar geleden

Reactie op Purrie 1987

Hier gaat het goed! Iedereen lijkt langzaam aan te wennen aan de nieuwe gez ...
Hahaha ik heb precies hetzelfde. Waar was ik zo druk mee met 1 kind 😂 ik had echt alle tijd voor haar, als ik er aan terug denk dan was dat best relaxed.. maar ook dan ben je gewoon druk natuurlijk, maar nu nóg drukker 😅 Snap ook wat je zegt over ritme met een peuter en baby.. Die is hier eigenlijk niet. We doen elke dag vaak wel wat, omdat ik thuis zitten echt heel vervelend vind en mijn dochter ook. Soms is het ook gewoon even een wandeling door het bos of boodschappen doen hoor. Maar vaak wel even naar een speeltuin ofzo. Wij hebben een abonnement op een groot speeltuin in de buurt. Baby gaat dan natuurlijk altijd mee. Ze slaapt dan in de kinderwagen maar wordt dan snel wakker, in de draagzak slaapt ze wel echt goed door dus die ga ik proberen wat vaker mee te pakken! In de middag leg ik haar altijd even op bed maar is toch al snel weer wakker. Ik lees dat jullie kindjes echt 2,5 slapen? Hoe doen jullie dat of gaat dat vanzelf? Hier is ze na 1 slaapsyclus vaak al weer wakker.. probeer haar dan weer in slaap te krijgen door even bij haar te liggen, speentje of voeding maar ze word vaak echt wel wakker dan.. Nacht gaat dan wel weer heel goed. Ze is gister zelfs om 8uur al gaan slapen omdat ze zo onrustig was (bij ons betekend krijsen gewoon dat ze moe is ben ik achter gekomen) en werd 02:30 weer wakker voor wat drinken. Nachten daarvoor ging ze vaak 9uur slapen en dan om 03:30 wakker. Ze slaapt dan wel (met wat voedingen tussendoor) tot 10 uur ofzo.