896 Reacties
één jaar geleden
Reactie op littelovebaby
Hier gaat het ook goed! Soms nog wel wat onrustige avonden als het laatste ...
Wat fijn! Jullie houden je echt aan een ritme zie ik. Ik vind dat moeilijk, ook omdat ik zelf niet zo ben en ben er gewoon ook heel slecht in. Daarom vind ik het fijn om m’n kleintje te volgen. Als ze wat ouder zijn vind ik het makkelijker want dan hebben ze bijv. echt vaste slaapjes op een gegeven moment. Je weet iig dat ze dan 2 of 3 slaapjes moeten hebben. Nu zijn ze nog zo klein en vallen ze vaak vaker eventjes in slaap.
één jaar geleden
Reactie op littelovebaby
Daarnaast hebben we van vrienden van mijn man de swing to sleep mogen lenen ...
Oohh!! Daar slaapt ze vast heerlijk in?!!
Mijn dochter sliep altijd in zo’n ding bij de opvang! Alleen de eerste periode want later mocht dat niet meer omdat ze kon rollen zei de leidster. Maar ze vond hem heerlijk, kreeg vaak foto’s dat ze lag te chillen/ slapen daarin haha!
één jaar geleden
Reactie op Kellssss
Hahaha ik heb precies hetzelfde. Waar was ik zo druk mee met 1 kind 😂 ik h ...
Ik heb een numsy kastje! En hij doet het daar heel goed op, geluid baarmoeder heb ik vaak op staan. Hij valt er bij in slaap en slaapt er ook op door als hij wakker wordt na z’n eerste cyclus. Soms even speen erin, sabbelt hij 2/3 keer, spuugt hem uit en slaapt weer verder.
Ik voed vaak tegen 23:00/24:00 laatste keer en hij komt dan tussen 5 en 7 uur weer.
één jaar geleden
Reactie op n2022
Ik heb een numsy kastje! En hij doet het daar heel goed op, geluid baarmoed ...
Ja die heb ik ook! Dat werkt echt top 🙌🏼Het inslaap vallen is het probleem niet, dat doet ze vaak best goed alleen! Alleen ze wordt dus na 1 slaapsyclus wakker en slaapt dan gewoon niet verder 😅 dus dat is na half uur/ 3 kwartier. In de draagzak kan ze zo 2 uur slapen ofzo. Dus als we weg zijn dan slaapt ze altijd super goed en veel maar thuis dus niet
Ik kn ook wel eens proberen om haar als ik naar bed ga nog een (droom) voeding te geven zodat ze misschien wat later wakker wordt. Vooral nu ze echt wat eerder naar bed gaat, dan kan dat prima. Eerst gingen we vaak tegelijk of ik een uur of anderhalf uur later. Dan vind ik het onnodig. Slaapt ze na de voeding van 5 - 7 uur nog weer door of start je dag dan?
één jaar geleden
Reactie op Kellssss
Hahaha ik heb precies hetzelfde. Waar was ik zo druk mee met 1 kind 😂 ik h ...
Ik heb geen idee😅 m’n oudste sliep ook altijd maar kort. Deze leg ik neer, gaat zelfstandig slapen en moet ik eigenlijk altijd wakker maken. Zit als we thuis zijn ook al een ritme in omdat ik hem op dezelfde tijden wakker maak. Zie op de camera dat hij wel echt wakker wordt na een cyclus maar na wat gewoel slaapt tie weer😅 We hebben inderdaad ook white noise aan, slaapt in het donker in een love to dream slaapzakje. Wilt geen speen. Lukt ook om het middagslaapje tegelijk met de oudste te laten vallen ( als de peuter naar bed wilt tenminste 🙈)
Avonden zijn nog wel echt ruk, huilt ook nog best wat s avonds terwijl die overdags zo rustig en tevreden is. Dacht ook misschien gewoon toe aan een eerdere bedtijd maar dan raakt hij echt over z’n toeren🤷🏼♀️
één jaar geleden
Reactie op Lippie91
Handig hier de moeders die al ervaring hebben. Je hebt het over de vaste sl ...
Bij de oudste gingen de slaapjes overdag pas echt vast worden toen ze naar 2 slaapjes ging rond de 9 maanden. Vaak is dit vanaf een maand of 6, een slaapje in de ochtend en begin middag en dan een powernap einde middag.
één jaar geleden
Reactie op Lippie91
Handig hier de moeders die al ervaring hebben. Je hebt het over de vaste sl ...
Ik volg het Insta account van slaaptipsvoorbabys voor tips! Je hebt heel veel accounts hoor maar deze vind ik zelf wel prettig.
Als je op een gegeven moment een beetje een ritme hebt en kijkt naar de wakker tijd dan kom je vanzelf uit op een aantal dutjes per dag. Ligt er aan hoe laat je kindje wakker is en hoelang de wakker tijd is. Als je merkt dat ze een van de dutjes maar kort gaan doen of niet meer willen dan kan je die laten vallen.
Soms denk je dus een ritme te hebben en dan ineens hebben ze weer een ander plan 😂
één jaar geleden
Dit is een beetje een leidraad maar sommige kindjes hebben natuurlijk meer slaap nodig dan een ander. Mijn oudste dochter had nooit veel slaap nodig. Was al vrij snel over naar 1 dutje. Al net voor haar eerste verjaardag. Ze ging namelijk meer spoken s’nachts als ze te veel sliep of was super groet wakker ineens. Dus dan probeer je soms wat uit door er een slaapje af te halen en te kijken hoe dat gaat. Soms moet je ook maar dingen een beetje uit proberen
één jaar geleden
Reactie op Kellssss
Ik volg het Insta account van slaaptipsvoorbabys voor tips! Je hebt heel ve ...
Oke, dit gaat over het aantal dutjes maar je had het ook over vaste slaapjes, alsin: vaste tijdstippen? Is dat ook rond die periode?
Mijn baby slaapt overdag heel slecht (slecht weg te leggen) en we doen voor mn gevoel maar wat 😅.
één jaar geleden
Reactie op Lippie91
Oke, dit gaat over het aantal dutjes maar je had het ook over vaste slaapje ...
Oh zo! Ja als je dat wil dan zou je haar bijv. om 7 uur wakker moeten maken en dan echt naar de wakkertijd kijken en op dat moment je kindje naar bed brengen. Dan kom je als het goed is elke dag een beetje op het zelfde tijdstip uit natuurlijk! Ligt er aan hoe lang ze dan hun dutje doen en hoe snel ze slapen. Je kan ook wel veel voorbeeld schema’s vinden op internet.
Maar hier ben ik dus niet zo van en ik heb mijn dochters nooit wakker gemaakt op een vast tijdstip 🙈 ik kijk altijd naar de wakkertijd dus bij ons was het elke dag vaak wel anders. Heel soms had ze een beetje een ritme maar dan ineens bedacht ze weer totaal anders te gaan slapen. 😂
één jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Ik heb geen idee😅 m’n oudste sliep ook altijd maar kort. Deze leg ik neer, ...
Dat klinkt heerlijk!! Dat hebben we helaas niet haha 🙈 is echt na 3 kwartier weer wakker. Nu net ook weer 😩 ze viel toch weer eventjes in slaap met de speen maar werd na 5 minuten al weer wakker
één jaar geleden
Reactie op Lippie91
Oke, dit gaat over het aantal dutjes maar je had het ook over vaste slaapje ...
Vaste tijdstippen werkte hier pas goed rond een jaar, toen ging ze eigenlijk pas goede dutjes slapen 🫢 Je kan eens kijken naar wakkertijden. Ook al is daar geen wetenschappelijk bewijs voor dus eigenlijk doet iedereen maar wat😅 op deze leeftijd is zelfstandig slapen ook helemaal nog niet vanzelfsprekend hoor! Lukt de draagzak wel?
één jaar geleden
Reactie op Kellssss
Dat klinkt heerlijk!! Dat hebben we helaas niet haha 🙈 is echt na 3 kwarti ...
Haha zo is er altijd wel wat, ik ben jaloers op jouw baby vrije avonden 🤣
één jaar geleden
Reactie op Lippie91
Ander vraagje: zijn jullie al weer ongesteld geworden?
Ja ik wel, denk ik tenminste….😅 was maar heel kort maar was al gestopt met vloeien na de bevalling dus denk toch menstruatie