896 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Ja ik wel, denk ik tenminste….😅 was maar heel kort maar was al gestopt met ...
Ja dat heb ik ook! Ik was al klaar met bloeden en toen vloeide ik maar een klein beetje voor een paar dagen. En nu 2 week later weer..
Alleen gebeurde dat nu toen we probeerde sex te hebben. Het doet bij mij nog te pijn en daarna bloed ik dus af en aan. Vraag mij af of dat wel goed is? 😅
één jaar geleden
Reactie op Kellssss
Nee gelukkig nog niet! Geef ook BV dus hoop dat het een tijdje weg blijft � ...
Ik heb fulltime gekolft, maar sinds een week of 2 helemaal afgebouwd. Ik ben zo benieuwd wanneer het weer zo ver is en of het dan heel erg anders is. Merken jullie daar iets aan? Hoeveelheid bloed, duur, stolsels?
één jaar geleden
Reactie op Kellssss
Ja die heb ik ook! Dat werkt echt top 🙌🏼Het inslaap vallen is het problee ...
Hier is het ook wel eens dat meneer niet wil slapen hoor, leg hem ook wel eens op z’n zij, advies van lactatiekundige, omdat hij wel wat reflux heeft!
Meestal slaapt hij daarna gewoon weer en ik ook. Niet 5 uur, maar dan is het rond 9 uur ofzo. Scheelt dat het onze eerste is, dus ik er niet uit hoef om een bepaalde tijd!
één jaar geleden
Reactie op Lippie91
Ik heb fulltime gekolft, maar sinds een week of 2 helemaal afgebouwd. Ik be ...
Ik was 6 week en 1 dag na men bevalling al weer ongesteld, of het was een doorbraak bloeding (zei de verloskundige). Het was nu nog niet zo extreem als eerder. Wel weer 6/7 dagen. Het kan ook onregelmatig terug keren eerst..
ik geef nog wel steeds borstvoeding, maar hij laat er overdag wel eens 3,5 Max 4 uur tussen. En s nachts langer en voed 1 borst per keer.. dat schijnt ook uit te maken en dus eerder een menstruatie.had zo de hoop dat dit nog even was weg gebleven. 🙈
één jaar geleden
Reactie op Kellssss
Wat fijn! Jullie houden je echt aan een ritme zie ik. Ik vind dat moeilijk, ...
Ja klopt, vind dat voor mijzelf en voor de baby fijn, zodat de dag beetje voorspelbaar loopt. Ik denk dat dat ook de reden is dat mijn dochter best lang kan slapen in haar bedje, maar er zijn ook genoeg momenten tussen dat het dutje niet zo goed gaat en dan hou ik gewoon de wakkertijd aan en ga ik niet lopen rekken omdat dat “beter past in het ritme”. Dus in die zin volg ik wel deels mijn kindje en kijk ik naar wanneer zij moe is en schuif dan ook met de fles. Als ze wat ouder is en eenmaal goed slaapt en minder snel oververmoeid raakt, dan ben ik ook wat meer van go with the flow en dan maak ik mij ook niet druk als een dutje wat later is. Maar zoals jij zegt en bij jouw dochter is, is het ook heel normaal dat ze vaker kortere dutjes doen en na 1 cyclus wakker worden! Is hier ook wel eens hoor. Soms valt ze verder in slaap, soms niet. Of heeft ze mijn hulp nodig of ik ben heletijd terug aan het gaan voor de speen 😅 maar kan me voorstellen dat met bv op verzoek een ritme aanhouden ook helemaal niet fijn is.
Ze slaapt er inderdaad heerlijk in. En wat fijn dat de opvang het had! Ga hem ook alleen gebruiken voor de eerste weken.
één jaar geleden
Reactie op Lippie91
Ander vraagje: zijn jullie al weer ongesteld geworden?
Nog niet gelukkig! Bij mijn oudste was ik dit al na 4 weken ondanks de borstvoeding (kolfde af). Maar ik moet ook voor de zekerheid een zwangerschapstest gaan doen.. ik ga er niet vanuit, want dan moet het wel toevallig net mijn eisprong zijn geweest en die kans acht ik zeeeer klein, maar goed ik wil niet het risico lopen dat ik niet ongesteld word omdat ik zwanger ben en dat niet door heb.
één jaar geleden
Reactie op Lippie91
Gebruiken jullie dan geen voorbehoedsmiddelen?
Ja zeker wel! Maar ongelukje mee gehad, kapot gegaan. En het is nog te vroeg om een spiraal te plaatsen.
één jaar geleden
Voor degene die al een menstruatie hebben gehad. Was die pittig?
Ik was met blinde start begonnen met de pil. Maar begon midden in de 2e strip te bloeden. En heb net een heel grote stolsel verloren. En ineens dacht ik heb ik geen miskraam. Heb in het verleden veel miskramen gehad. En ons zoontje van 3 maand is eigenlijk een regenboog kindje.
Maar vind het niet echt smakelijk om hier zomaar ff een foto neer te zetten ervan
één jaar geleden
Reactie op Seno34
Ik was met ...
Ik ben ook begonnen met de pil en na 1,5 week werd ik ongesteld. Het begon met wat stolsels inderdaad, maar bij mij niet heel groot. Ook nauwelijks pijn, wel veel meer en langer bloed dan ik gewend ben.
Maar mocht je twijfelen dan kan je altijd nog je verloskundige om advies vragen.
MOD
één jaar geleden
Reactie op Seno34
Ik was met ...
Ik ben gisteren voor het eerst weer ongesteld geworden (terwijl ik in de efteling was…😅). Vannacht zat ook het hele bed onder het bloed. Dus nu lijkt het er inderdaad op dat het wel heftiger is dan voorheen. Maar (nog) geen stolsels verloren.
één jaar geleden
Hoe gaat het bij jullie?
Wij hadden vanochtend weer een weegmomentje op het CB , de kleine man is inmiddels al 6 kilo en 62cm😅
MOD
één jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Hoe gaat het bij jullie?
Wij hadden vanochtend weer een weegmomentje op he ...
Alleen maar positief toch dat hij zo goed groeit. Ons meisje was vorige week ook al 5,6kg (toen 9 weken).
Vannacht besloot ze om zich 180graden te draaien in haar bedje en dat het om 5:00 tijd was voor een fles. Terwijl ze de laatste 2 weken tot minimaal 7:30 slaapt😅 maar verder doet ze het super en ben ik inmiddels ook helemaal gewend. Hoewel ik het wel nog steeds een raar besef vind dat ik nu mama ben.
één jaar geleden
Hoe gaan jullie over naar een ander schema met minder flesjes?
Ons zoontje drinkt nu 6 flesjes per dag waarvan 1 's nachts. Hij slaapt steeds wat langer waardoor zijn nachtfles en ochtendfles steeds dichter bij elkaar liggen (tussen half 6 en 6 momenteel). Dit is 10u na zijn avondfles.
Wanneer we een flesje laten vallen wil dit zeggen dat hij bij de andere 20ml meer moet drinken. Hij moet dan wel nog steeds om de 3 uur eten want anders is het weer te laat 's avonds en kan de laatste fles niet meer
één jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Hoe gaat het bij jullie?
Wij hadden vanochtend weer een weegmomentje op he ...
Ook al zo’n flinke! Wij met laatste weeg moment rond 5/6 weken 5,5 kilo en ga aanstaande maandag met 9 weken weer wegen. Ik denk dat hij hier ook over of tegen de 60cm zit en rond de 6 kilo 🙈