896 Reacties
één jaar geleden
Reactie op littelovebaby
Hoe gaat het bij jullie? Hier inmiddels in sprong 3 beland, was even verget ...
Hier duurde sprong 3 qua “slechte” nachten 3 dagen. Nu vooral de leuke dingen zoals brabbelen, lachen, meer spelen en dingen willen pakken. Bellen blazen heeft die van ons nog niet ontdekt 😂
één jaar geleden
Reactie op littelovebaby
Ik merk tot nu toe weinig van de sprongetjes🤞🏻 Wel qua vaardigheden maar niet qua humeur en slapen. In tegenstelling tot onze oudste, die deed volop mee altijd 🤣 Dat schaterlachen is zo leuk! Sowieso is het hier echt een lachebekje, noem hem ook een kleine charmeur hoe die soms lacht🥰 Probeert ook gericht een speeltje te pakken. Vroeg de nacht in is hier nog nooit gelukt 🤪 Doet meestal tussen 20 en 21 nog een dutje en dan tussen 22 en 23 de nacht in, komt dan meestal rond 4 uur nog voor een voeding en dan weer tussen 8 en 9 uur
één jaar geleden
Reactie op bigbrobigsis
Hier hetzelfde, sinds 2 dagen zijn de slaapjes overdag enorm kort, maximaal ...
Ah wat leuk dat schaterlachen! 😍
één jaar geleden
Reactie op MireilleCK
Haha ja dat bellen blazen is hier ook opeens een ding. Zo schattig🥰
Maar i ...
Knap hoor! Hier moeten we nog wat meer oefenen met tummy time 🙈
één jaar geleden
Reactie op MichVA
Hier duurde sprong 3 qua “slechte” nachten 3 dagen. Nu vooral de leuke ding ...
Oh gelukkig! Nachten gaan hier nog wel supergoed, alleen overdag en avond slechter geworden.
één jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Ik merk tot nu toe weinig van de sprongetjes🤞🏻 Wel qua vaardigheden maar ...
Wat fijn zeg! Qua humeur valt het hier ook mee, alleen eind middag/begin avond begint ze duidelijk overprikkeld en oververmoeid te raken. Lukt het niet om tussen 20 en 21 de diepe slaap te pakken voor de nacht?
MOD
één jaar geleden
Reactie op littelovebaby
Hier zitten we ook in sprong 3 en inderdaad precies zoals jij zegt dat slapen ineens weer slechter gaat😅 gisteren heeft ze inderdaad maar max 3u overdag geslapen. En ze wordt ‘s nachts ineens weer wakker. Maar hoe leuk om te zien dat ze nu ook steeds meer kunnen en je echt beginnen te herkennen!
MOD
één jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Ik heb afgelopen week geprobeerd om haar elke avond optijd in bed te leggen. Gisteren voor het eerst met succes maar misschien had dat er ook mee te maken dat ze overdag amper had geslapen en dus echt oververmoeid was. Moet wel toegeven dat ik het een eenzame avond vond want m’n vriend was werken hahaah.
Heb ook niet echt tips, denk dat je gewoon een beetje geduld moet hebben. Jouw kleine man zal zelf op een gegeven moment wel aangeven dat hij eerder de nacht in wil gaan (hoop ik voor jou maar ook voor mezelf😝).
één jaar geleden
Reactie op littelovebaby
Wat fijn zeg! Qua humeur valt het hier ook mee, alleen eind middag/begin av ...
Nee hij wil dan echt nog niet z’n bedje in. Slaapt dan in de doek en is na een half uurtje weer klaarwakker 😅
één jaar geleden
Reactie op Mimee
Ik heb afgelopen week geprobeerd om haar elke avond optijd in bed te leggen ...
Zo lijkt me heerlijk weer eens een eenzame avond🤣 Maar snap dat dat opeens gek is!
Ze gaan het vast en zeker een keertje doen! Ben alleen blij dat ik nog niet hoef te werken😅
één jaar geleden
Reactie op Mimee
Hier zitten we ook in sprong 3 en inderdaad precies zoals jij zegt dat slap ...
Ja die herkenning is ook leuk he! En zelfs al van een afstandje! Ik word ook echt gevolgd 🤣
één jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Nee hij wil dan echt nog niet z’n bedje in. Slaapt dan in de doek en is na ...
Ah jammer.. komt hopelijk vanzelf steeds eerder.
één jaar geleden
Reactie op bigbrobigsis
Hier hetzelfde, sinds 2 dagen zijn de slaapjes overdag enorm kort, maximaal ...
Heb het idee dat mijn zoon ook in sprong 3 zit.. hij is nu 10,5 week. maar is wat later geboren (4 dagen). Kon hem eerder overdag weg leggen en dan sliep hij in de box. Soms zo 2/3 uur achtereenvolgens Nu ho maar… maximaal eenkwartier of half uur. Hij heeft vandaag echt een half uur gespeeld met de baby gym. Toen was hij even niet aan het jengelen/ huilen. Sabbelt z’n handen nog net niet kapot haha. Gisteravond echt 2/3 uur jengelen en huilen. Kon het niet vinden.. pfff.
Heb besloten hem nu elke keer boven in z’n wiegje te leggen. Denk dat er beneden ook te veel prikkels voor hem zijn, waardoor hij constant alert is. Het is namelijk sowieso nogal een alert kindje, vanaf de eerste dag al.
Benieuwd hoe lang deze sprong duurt.
Het lachen met geluidjes en steeds naar ons lachen en er op los slaan op z’n gym is wel heel leuk trouwens.
Als hij op z’n buikje ligt doet hij z’n beentjes ook al in de lucht en leek vandaag zelfs een beginnetje te maken met rollen. Dat hij iets meer naar 1 kant toe gaat zeg maar op z’n zij. 💙
MOD
één jaar geleden
Afgelopen 2 nachten komt ze weer rond 4:30 voor een voeding. Nu vind ik dit nog geen probleem maar ik kom een beetje in de knoei met de hoeveelheid flesjes die ze mag hebben. 2wk geleden op advies cb overgestapt naar 5 voedingen per dag (4x 150 en laatste fles 180). Laatste fles geef ik altijd rond 22:30. Maar nu ze dus niet meer doorslaapt tot 7:00/8:00 red ik het niet. Betekent dat ik vandaag de laatste fles om 21:00 al zou moeten geven. Maar dan komt ze snachts nog eerder en dus misschien wel 2x. Iemand tips?
één jaar geleden
Reactie op Mimee
Afgelopen 2 nachten komt ze weer rond 4:30 voor een voeding. Nu vind ik dit ...
Ik geef snachts altijd maar 90(+3) want die van ons komt nog iedere nacht rond 04:00/05:00. Hij is dan ook tevreden en slaapt verder tot 07:30 ongeveer. Misschien is dat een idee?
één jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Ik neem m’n woorden terug🤣 slapen is drama vandaag en is alleen maar aan het mopperen🙈
één jaar geleden
Reactie op Kellssss
😂 die dingen mag je ook NOOOIT uitspreken 🙈
Nee dat blijkt wel weer🤪🤣🤣
één jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Ik neem m’n woorden terug🤣 slapen is drama vandaag en is alleen maar aan h ...
Hahaha oeps 🥲