9 Reacties
茅茅n maand geleden
Wij gebruiken alpro, jumbo huismerk en Lidl.
Mij is verteld om deze volgorde aan te houden als meest voedzame (minst vetten)
- soja drink naturel (in vanille etc zitten veel suikers
- havermout drink
- amandel drink
- kokos drink
Hetzelfde met yoghurt, met name soya yoghurt en soms kokos yoghurt
Kookroom van soya is nog niet helemaal lekker, maar prima voor soep.
Qua boter gebruiken we altijd smeren zonder palmolie kuipjes en boter om te bakken. Ook voor onszelf super goed alternatief.
茅茅n maand geleden
Ik geef haar havermelk. Soja is weer een combinatie allergie van pinda鈥檚 en hier zit verknipte koemelk in waardoor n reactie op de duur toch wel tevoorschijn komt
Ook geiten melk kan weer n reactie veroorzaken
Bij ons doet ze het al sinds mei heel goed op de havermelk (vroeg overgestapt want pepti reageerde ze ook op)
茅茅n maand geleden
Een vraagje aan jullie: hoe hebben jullie koemelk allergieherkent? Wij vermoeden het nu pas, maar weten niet zeker of het zo is. Zijn sinds vandaag overgestapt op amandelmelk. Wat betrekt kunstvoeding voor de helse nachten hebben we nog geen alternatief voor kunnen vinden. Als er tips zijn, zijn ze welkom!
茅茅n maand geleden
Reactie op zeytje
Een vraagje aan jullie: hoe hebben jullie koemelk allergieherkent? Wij verm ...
Kunstvoeding gebruikte ik pepti
Hier met 3 dagen al t vermoeden maar ik woon bij m鈥檔 ouders en m鈥檔 broertje heeft ook kma
Vooral t krijsen en buikpijn
Ook veel en hevig spugen en gekke kleur en textuur van de ontlasting
Hoe oud is jullie kindje?
茅茅n maand geleden
Reactie op mamavan2003
Kunstvoeding gebruikte ik pepti
Hier met 3 dagen al t vermoeden maar ik wo ...
Ons zoontje is 16 maanden en heeft altijd heel slecht geslapen. Heeft vaak last van windjes in de nacht. Mijn man en ij kunnen zelf ook niet zo goed tegen melk en krijgen wij wat darmkrampen. Geen echt allergie. Vandaar dat we een vermoeden hebben dat het een vorm van intolerantie zou kunnen zijn
茅茅n maand geleden
Reactie op zeytje
Een vraagje aan jullie: hoe hebben jullie koemelk allergieherkent? Wij verm ...
Bij onze dochter was het zo dat ze gelijk onder de rode vlekken zat, kleine jeuk bultjes en delen van haar gezicht die gingen opzetten. Uiteindelijk lopen we nu bij de kinderarts na een bloedtest.
Ze heeft altijd BV gehad (nog) en ik eet zelf niet koemelk vrij ofzo, maar daar heeft ze dan nooit last van gehad.
茅茅n maand geleden
Bedankt voor het delen van tips en ervaringen allemaal! Super fijn!