335 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Riess
Wij houden het 2/3/4 ritme aan. Werkt goed. Dus 07:00 wakker, 2 uur later s ...
Dit deden wij ook, heel fijn ritme is dit. Alleen komen wij door de langdurige dutjes van tegenwoordig vaak uit op een bedtijd van 21/22 uur😅 eerste dutje is vaak vanaf 9.30/10 uur en dan kan ze vlot 2,5 tot 3 uur slapen. Ze is dus regelmatig om 12.30/13 uur wakker. Dan 3 uur er tussen betekent 16.00 slapen en dan is ze rond 17/18 uur weer wakker. Dat betekent weer een late bedtijd. Wij zijn dus ook wat zoekende en hebben nu ook weleens 1 dutje en dan vroege bedtijd rond 18 a 18.30 uur. Wakker maken na een bepaalde tijd hebben we geprobeerd, dat is helemaal geen succes. Dan is ze chagrijnig en de nachten een chaos🫠
6 maanden geleden
Reactie op Munkie
Dit deden wij ook, heel fijn ritme is dit. Alleen komen wij door de langdur ...
Oh ja klinkt alsof ze misschien een beetje in een overgang van 2 naar 1 zit? Onze dochter trekt een dutje nog niet maar we maken haar nu soms wakker met haar eerstje dutje zodat we niet zo laat uitkomen 😅
6 maanden geleden
Mijn zoontje heeft sinds zondag koorts en is echt niet fit. Veel huilen en weinig slapen. Hij ruikt ook erg uit zn mond maar ik heb niet echt het idee dat hij last van zijn keel heeft? Iemand een idee?
Ga morgen maar eens de dokter bellen voor advies. Zal verder wel uitzieken zijn denk ik want hij eet en drinkt wel.
6 maanden geleden
Reactie op Lippie91
Mijn zoontje heeft sinds zondag koorts en is echt niet fit. Veel huilen en ...
M’n dochter had dit exact ook. Geen idee of het verband had met de adem maar ze bleek een oorontsteking te hebben. Daardoor ging slapen ook slecht want liggen verergert de pijn. Paracetamol 240 mg (3x per dag) en neusspray zoutoplossing hielpen wel om de ergste randjes eraf te halen. Antibiotica kuur ook gekregen en inmiddels is ze opgeknapt. Beterschap!
6 maanden geleden
Reactie op Riess
Wij houden het 2/3/4 ritme aan. Werkt goed. Dus 07:00 wakker, 2 uur later s ...
Jaa zij is na 2 uur nog niet moe en dat past niet helemaal bij de schema sinds deze week. De weken hiervoor gingen primaa met deze schema. Vind het ook lastig in te schatten of zij al toe is aan 1 dutje per dag. Ze is wel gewoon na 4u wakkertijd moe🤷🏻♀️
6 maanden geleden
Reactie op Loes2002
Mijn dochter gaat vanaf 1 juli naar de opvang toe, op 18 juli word ze 1 jaa ...
Trakteren is nooit verplicht :) maar op Pinterest kan je in ieder geval veel inspiratie vinden. Bij die hele kleintjes is vaak iets van een leuk speeltje of qua eten knijpfruit, rijstwafel of uitdeelzakjes maisfingers
6 maanden geleden
Reactie op Djax23
Jaa zij is na 2 uur nog niet moe en dat past niet helemaal bij de schema si ...
Ik houd hier met 11,5 maand gewoon wakkertijd aan van 3-4,5 uur werkt al best prima. Rond 8 uur eruit, tussen 11 en 12 merk ik dat ie moe begint te worden, dan slaapt hij 1 tot 2 uurtjes. Meestal valt het volgende dutje dan rond half 4 a 4 uur, en dan slaapt hij een weer een uurtje. Soms een uitschieter tot half 6 slapen. En rond 8 uur a half 9 naar bed.
Als we ergens heen gaan en vroeg op moeten om 7 uur, dan ligt hij savonds ook rond 7 uur a half 8 in ze bed.
Zo komen we precies uit met dagen van 12 uur .
Als we een lange dag weggaan en pas laat thuis zijn, slaapt hij meestal in de auto al. Dan is het thuis nog een uurtje wakker zijn en ook naar bed.
5 maanden geleden
Mijn zoontje gaat overdag (over het algemeen) prima slapen. Maar savonds en snachts is het slecht. Savonds vaak al met het naar de kamer toe gaan en in bed leggen: zwaar overstuur. Soort paniek. Maar snap deze slechte associatie niet, omdat het overdag geen probleem is? Iemand een idee?