9 Reacties
3 jaar geleden
Ik zou eens even uwv bellen die kunnen je toch echt het beste helpen. Mij lijkt dat wel heel krom en zou je gewoon het normale loon moeten ontvangen
3 jaar geleden
Ja dit snap ik 😊 maar mijn werkgever had mij eerder bij het UWV foutief vanaf 19 april 100 procent ziek gemeld en toen stond er geen aftrek van inkomsten per dag. Het lijkt er dus op dat als ik dus helemaal had thuis gezeten ik 100 procent over mijn 36 uur aan dagloon had gekregen, en nu maar 20 uur 100 procent en voor 16 uur alsnog wordt gekort. Dat vind ik zo scheef
3 jaar geleden
Reactie op samenhier2326
Ja dit snap ik 😊 maar mijn werkgever had mij eerder bij het UWV foutief va ...
Maar het is toch heel logisch dat als jij nog 20 uur werkt, je werkgever over die 20 uur geen uitkering ontvangt? Dat is wat er in die brief staat.
Alleen over de 16 uur dat je ziek bent krijgt hij 100% uitkering, over de 20 uur dat je nog werkt(e) 0%.
Overigens lijkt het er op dat je werkgever je maar 25% heeft ziekgemeld, dus 8 uur (korting van 31,37 van 125,49 is 25%). Maar dat is zijn probleem, jij krijgt sowieso 100% van je salaris, dus voor jou maakt het in geen geval uit. Alleen als je minder hebt gekregen zou ik je werkgever bellen, en anders lekker zo laten!
3 jaar geleden
Ik heb net gebeld en over de uren dat ik ziek ben wordt inderdaad maar 70% uitbetaald. Ik vond dit zo krom, maar later bleek dat dit wordt uitgekeerd naar mijn werkgever en dat ik zelf wel 100% zou moeten krijgen.. Ik wacht dus even af of ik maandag ook minder salaris heb gekregen en anders is het inderdaad hun probleem😅
3 jaar geleden
Reactie op JYB
Maar dan ben je niet ten gevolge zwangerschap ziek gemeld maar om een ander ...
Klopt, bij ziekte door zwangerschap is de vergoeding van het UWV 100% van het maximum dagloon. En dat lijkt ook zo in de brief te staan dus ik denk dat de medewerker die je hebt gesproken het ook niet goed heeft uitgelegd.
Maar goed, als jij maandag gewoon je normale salaris krijgt (en dat afgelopen maand ook hebt gehad) - geen tijd meer aan verspillen ;)!