Mijn zoontje van bijna 15 maanden slaapt sinds hij 1 jaar is geworden in een vloerbedje. Dit gaat echt super goed.
Hij sliep altijd in een slaapzak en dat was prima, in de zomer hebben wij hem ivm de hitte alleen in z’n romper laten slapen, hier is hij nu dus aan gewent geraakt.
Nu het kouder word wilt hij echt geen slaapzak meer aan, hij wilt namelijk als hij wakker word meteen spelen in z’n kamertje. Als ik de slaapzak aan doe blijft hij huilen, doe ik hem uit valt hij meteen in slaap.
Hij slaapt nu alleen in een romper en pyjama en word de laatste tijd in de nacht vaak wakker omdat hij het (denk ik) koud heeft. Zn nekje voelt dan wat koud en hij kruipt helemaal naar het hoekje van zn bed. Als ik dan een lakentje/dekentje over hem heen leg dan slaapt ie zo weer verder, maar hier beweegt hij teveel voor waardoor hij weer onder het dekentje vandaan kruipt.
Heeft er iemand tips? Is het slim om gewoon toch een paar nachten door te zetten zodat hij weer kan wennen aan een slaapzak? Misschien een tip voor een lekkere warme pyjama? Of een goede slaapzak waar hij wel goed in kan bewegen, misschien zelfs lopen?
Een dekbed word natuurlijk afgeraden tof 2 jaar…