15 Reacties

2 jaar geleden
Leuk topic! Ik vind het ook lastig nu met de tweede.
Bij mij staat erop;
- cadeaubonnen
- nachtlampje
- babyfoon 2 kamers (ik denk dat ik deze toch zelf al aanschaf binnenkort🙈)
- Jollein inbakerdoek
- gepersonaliseerde spulletjes zoals een tasje, stoel etc
Verder kom ik niet🙈

2 jaar geleden
Reactie op Luis21
Ik heb er op gezet wat vooral niet gekocht hoeft te worden ( kleding, knuff ...
Haha ik heb daarom specifiek een linkje toegevoegd met welke knuffels ik wel leuk vind 😋. Heb ook opgeschreven: kleding en dan welk seizoen per maat en benoemd dat ik alleen van neutrale/pastel/poeder kleurtjes hou.

2 jaar geleden
Reactie op Mom12345
Leuk topic! Ik vind het ook lastig nu met de tweede.
Bij mij staat erop; ...
Ik merkte bij m’n zoontje dat mensen het niet leuk vonden om cadeaubonnen te geven. Wij hadden uiteindelijk 4x Sophie de Giraffe gekregen omdat niemand ons lijstje bekeek 😂

2 jaar geleden
Leuk! Maar hoe doe je het dan?
Stuur je het naar iedereen die op kraamvisite komt?
Ik had bij de eerste wel een kort lijstje, maar bijvoorbeeld ook speelmat precies dezelfde 2x gekregen. En vond dan beetje stom om de bon te vragen, terwijl we zelf deze als optie hadden aangegeven.
Bij de tweede kregen wij van veel mensen geld of een cadeaubon voor babyspa en een cadeaubon prenatal.
Nu zwanger van de 3e en echt geen spullen nodig. Dus ik hoop ook niet dat we teveel dingen krijgen, maar wil mensen ook een beetje vrij laten.
M'n ouders en broertje wilden wel een groot cadeau geven, dus daar hebben we wel specifiek kunnen kiezen!

2 jaar geleden
Reactie op SAN696
Leuk! Maar hoe doe je het dan?
Stuur je het naar iedereen die op kraamvisi ...
Ja wij sturen een berichtje bij het uitnodigen voor de kraamvisite. Iets in de trant van: voel je niet verplicht om een cadeautje te kopen, maar mocht je iets willen kopen hebben wij een lijstje gemaakt zodat we geen dubbele cadeautjes krijgen.
Wij kregen van de meeste iets buiten ons lijstje waar we echt niets aan hadden of wat totaal niet onze smaak was. Een vriendin van mij had een linkje van haar verlanglijstje op het geboortekaartje gezet, maar dat vind ik zo zonde van het kaartje

2 jaar geleden
Reactie op Loes2002
Misschien een bon van een babyspa? Of een bon voor een fotoshoot met het ge ...
Altijd leuk! Fotoshoot hebben wij al geregeld en babyspa ga ik op m’n lijstje zetten 🥰

2 jaar geleden
Ik heb vooral wat nieuwe voorleesboeken, een geboorteposter, een fietshelm, ook zo’n engel natur jasje, fedde en Kees laken en aerosleep topper (mijn 1e heeft een junior bed, deze baby ledikant dus ander formaat), white noise apparaat (gehorig huis, dus beide kindjes krijgen zo’n ding op hun kamer).
Super lastig voor een tweede hè. Ik probeer ook nog maar wat vooruit te kijken zodat het niet alleen babytijd spullen zijn. Maar blijft lastig..

2 jaar geleden
Reactie op SAN696
Maar stuur je dan naar iedereen een ander lijstje, anders kan je toch alsno ...
Nee op verlanglijstje.online kunnen mensen afstrepen wat ze gekocht hebben. Zo krijg je dan niets dubbel.

2 jaar geleden
Ik heb zelf ook een zoontje en krijg dochter.
Wat ik heb gedaan (wat ik niet noodzakelijk vind om zelf te kopen maar dan wel heel leuk vind om te krijgen) is ledikant hoeslakens, verschoonkussen lakens, bedomrander etc maar dan nu voor meisje (voor zoon had ik alles mint groen of beige en voor haar dan roze).
Daarnaast voornamelijk kleding. En idd duidelijk dingen die je niet wilt!
Bestek setje, bordje, kom en bekers heb ik gevraagd. Zodat ze echt hun ‘eigen’ hebben.
Slaapzakjes heb ik natuurlijk al, maar meeste zijn echt voor jongens (met dino’s bijv) en die ga ik gewoon gebruiken maar als iemand het leuk vind een meisjes variant te geven, helemaal leuk!

2 jaar geleden
Super moeilijk, we krijgen een tweede zoon dus hebben eigenlijk alles al.
- belevenis cadeaus zoals dagje weg dierentuin of speeltuin.
- ielm buiten pak maar 80 (voor de groei)
- pantoffels vanaf maat 20 (die zijn niet meer bruikbaar van eerste zoon)
- bijdrage voor fietskar of bakfiets
- avondje oppassen
- bon voor goede restaurants die ook thuis bezorgen.
- luiers vanaf maat 3 met specifiek merk erbij (voor ons Kruidvat pure en soft)
- dingen voor wasbare luiers die we extra kunnen gebruiken
- abonnement op speel o teek in de buurt
- kaartjes voor baby zwemmen bij ons locale zwembad.
- donatie aan goed doel zoals stichting vergeten kind.
- eigen bestel met naam erin gegraveerd.
- gips afdruk van voet
- elektrische nagelvijl
- Duplo voor later.

2 jaar geleden
Oh ik heb echt een hekel aan van die links met lijstjes.
Tegelijkertijd is het alles behalve duurzaam om allemaal spullen te krijgen die je niet gaat gebruiken.
Ik heb een knuffel gekregen op m’n babyshower die ik super leuk vind, Wally van Done by Deer, en zou het zelf nooit kopen. Heeeeel leuk om te krijgen.
Dus tja, nog geen idee hoe hier invulling aan te geven. 😅
Misschien alleen drie opties appen als ze er om vragen 🤷♀️