7 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb Bodypump weer opgepakt (8 weken geleden middels keizersnede bevallen). Wel rustig aan beginnen en afgezien van de spierpijn gaat het top 👌🏻

2 jaar geleden

Ik ben nu een 4 weekse training aan het doen core restore van powermama aan het doen. Daar wordt ook gekeken naar hoe je buikspieren terug zijn en volgende week gaan we de bekken behandelen. Na die 4 weken kan ik weer rustig de kracht gaan opbouwen

2 jaar geleden

Sowieso handig om preventief langs de bekkenbodemfysio te gaan, sluiten ze meteen evt. verzakkingen uit. Ik heb ook geen last gehad van mijn bekken. Ben 7 weken geleden bevallen via keizersnede. Even een check en oefeningen meegekregen voor de komende tijd. Over paar weken weer check om dan weer meer op te mogen pakken.

2 jaar geleden

Bekkenfysio is inderdaad preventief. Misschien voel je goed en fit enzo je bekken en je bindweefsel heeft veel meer tijd nodig om te herstellen. Kijk eens op de insta van Sterkher, zij geeft hier fijne informatie over. Ook Powermama geeft specifieke informatie voor , tijdens en na zwangerschap

2 jaar geleden

Reactie op AnToLo

Sowieso handig om preventief langs de bekkenbodemfysio te gaan, sluiten ze ...
Ja hier raden ze ook altijd aan om postnatale kine te doen vanaf 6 weken. Komt denk ik op zelfde neer als bekkenbodem fysio

2 jaar geleden

Reactie op EstherBosch

Bekkenfysio is inderdaad preventief. Misschien voel je goed en fit enzo je ...
Eens en idd kijk eens bij Sterkher voor meer info ;)

2 jaar geleden

Ik heb jarenlang zware krachttraining gedaan, en ook ondanks geen klachten wel naar een bekkenfysio gegaan. Na 7 weken is niet altijd alles al ready voor krachttraining. De gehele deep core wordt gecheckt, sommige oefeningen kunnen direct al andere niet. Je kunt online zoeken naar deep core oefeningen, maar zeker weten is t beste naar een bekken fysio te gaan. Door te vroeg te zwaar te trainen kun je namelijk bekken problemen veroorzaken !