7 Reacties
2 jaar geleden
Je zou wel eventueel 40cc extra kunnen geven dat kan geen kwaad! Maar kindje dronk met 3 weekjes al wat extra omdat ze t nodig had dus dat zou het kunnen zijn? En misschien ligt het aan de voeding, of is t eventueel een honerige baby zou ook nog kunnen.
Zoveel mogelijk proberen de fopspeen te geven ( dat zou ik doen ) tot hij echt zeurt om meer eten
2 jaar geleden
Lijkt erop alsof het krampjes zijn! Wat we bij onze kleine zien is dat ze dan idd vaak wild gaat bewegen vanwege vastzittende krampjes, waarna ze weer tot rust komt als ze boertjes heeft gelaten. Bij honger herkennen wij inmiddels toch wel een ander huilgeluid (anders dan dat wanneer ze pijn heeft en actief beweegt).
Ik kan je wel zeggen dat het vaak na 2-3 maanden beter wordt, aangezien de baby dan ook zelf actiever gaat bewegen, waardoor ze minder last hebben van krampjes.. dus nog even volhouden!
Wellicht is infacol/sabsimplex nog een optie als jullie er veel last van hebben? Wij hebben zelf infacol gebruikt en wel verschil gemerkt! Tevens zijn wij op een gegeven moment ook overgestapt op de omneo voeding, omdat het helemaal niet meer ging vanwege de krampjes. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!
2 jaar geleden
Het schoppen en overstekken hoort wel bij lichamelijk ongemak. Ook de manier van huilen is anders. Honger huiltje klinkt als ‘neh’ en die van krampjes/ongemak klinkt als ‘heh’ of ‘eh’. Wat je kan doen als je denkt dat het honger is, is met je pink over zijn wang langs zijn mond strijken en als hij direct hapt zou het eerder honger kunnen zijn. Het zou dan nog steeds ook kunnen zijn dat ie op zoek is naar comfort hoor. Pas wel op met de extra flesjes aanbieden als je twijfelt tussen honger en kramp want dat extra flesje kan er inderdaad wel ingaan omdat hij daar comfort uit haalt maar kan ook de krampjes verergeren.
Side note: de reden waarom ik de baby fase het minst leuk vind komt echt door het raden en het gokken. “Wat zal er nu weer zijn” het is echt zoeken!
2 jaar geleden
Hoi, hoe gaat het bij jou inmiddels?
Jouw post is exact wat wij nu hebben namelijk.. onze zoon is ook 3+4 momenteel en drinkt dezelfde hoeveelheid. Ineens huilt hij ook echt heel veel en krijgen hem niet getroost gewoon. Geen enkele houding wilt hij en de speen weigert hij ook (hebben inmiddels meerdere varianten in huis). Help! Ik weet het echt niet meer
2 jaar geleden
Reactie op fekri
Hoi, hoe gaat het bij jou inmiddels?
Jouw post is exact wat wij nu hebben n ...
Hey! Ik ben sinds dien gestopt met vitamine D (las dat het daar ook wel is van zou kunnen komen) en begonnen met Orthiflor start, 1 schepje per dag.
Ik geef hem nu in de ochtend en avond 120+4 en overdag gewoon 90+3. Het lijkt beter te gaan zo. Misschien was het een combinatie van beide?! 🤷🏼♀️
Hier werkt het ook om mijn hand met wat druk op zijn buik te leggen! En tussendoor laten boeren doen we ook.
Ik hoop dat het bij jullie kleintje snel over is, zo een machteloos gevoel hè ☹️