14 Reacties
5 maanden geleden
Ik geef gewoon nog sowieso in de avond een fles voeding en soms als hij vroeg in de ochtend wakker wordt ook nog. Verder eet hij al z’n maaltijden ook prima
5 maanden geleden
Hier hebben we inmiddels de ochtendfles vervangen voor koemelk en 2 boterhammen. Alleen voor het slapengaan krijgt hij nog een fles voeding. Dit wil ik vanaf volgende week ook gaan afbouwen. Dacht doe niet gelijk alles in 1x😂
5 maanden geleden
Hier krijgt hij nog 3x de fles met opvolgmelk. We gaan binnenkort een van de flessen vervangen door koemelk en de rest houden we op opvolgmelk, tot hij er aan toe is om die te laten vallen/afbouwen. We gaan niet volledig over op koemelk omdat hij dan teveel koemelk (en dierlijke eiwitten) binnen krijgt. Ik volg hierin de adviezen van "Eet als een expert mini".
Dat je na de 1e verjaardag geen kunstmelk meer mag geven is volgens mij ook onzin. Je mag (deels) over op koemelk, hoeft niet.
5 maanden geleden
Reactie op Mimee
Zijn er ook kindjes die geen koemelk lusten? Heb al verschillende geprobeer ...
Hier is ze er ook nog niet echt heel erg van gecharmeerd.
Vanochtend deel kv en deel halfvolle melk gemengd. Dit dronk ze wel op. Kijken of we de kv kunnen afbouwen.
Anders maar op een andere manier haar zuivel binnen krijgen. Water drinkt ze genoeg gelukkig.
5 maanden geleden
Reactie op Mimee
Zijn er ook kindjes die geen koemelk lusten? Heb al verschillende geprobeer ...
Ja mn dochter drinkt geen melk maar de cb zei dat ze 300ml aan zuiver moet hebben per dag. Dus als je bv 90cc met 3 scheppen doet en dan aanvullen met melk. Zo went ze aan de smaak en kan je langzaam aan overstappen naar melk. Ik moet zeggen dat ik dit zelf nog niet heb geprobeerd maar wil t wel proberen