13 Reacties

één maand geleden

Ik gebruik zelf de Toleriane lijn, omdat ik een contact allergie heb opgebouwd. Bedoel je het als verzorgingsproduct voor je kindje? Hier een zoontje met eczeem. Goed vet houden, maar hormoonzalf helaas het enige wat helpt als hij een uitbraak krijgt. Gelukkig minimaal. Mijn man heeft het ook helaas..

één maand geleden

Nee maar wij gebruiken zelf de eczeem creme van bepanthen en geven haar havermout badje als ze erge last heeft

één maand geleden

Zeker! Het is een hele fijne zalf. Alleen als het eczeem er echt al is ging het bij onze dochter pas weg met hormoonzalf. Tussendoor goed vet houden. Dan is deze zalf wel heel fijn. We hebben via de arts een andere zalf ook gekregen om goed vet te houden die ook vergoed wordt. Misschien kan je dat navragen? Want de la Roche zalf wordt niet vergoed.

één maand geleden

Fijne crème bij een droge huid maar gebruikten hem niet per se voor eczeem. Wij gebruikten daarvoor cetomacrogrol. Dit schijnt ook een aanrader te zijn: https://www.tinytodd.com

één maand geleden

Bij ons werkte het echt heel fijn . En merken echt verschil wanneer wij het even niet gebruikte .

één maand geleden

Wij hebben via de dermatoloog Elidel crème gekregen, omdat wij ook liever geen hormoonzalf wilde. Deze crème werkt erg goed bij ons kindje en nu al een tijd lang geen last meer en dus ook de crème niet hoeven gebruiken. Is dus wel op recept.

één maand geleden

Geen ervaring mee, maar shea boter schijnt goed te helpen

één maand geleden

Shea butter van pure geluk store is een aanrader. Op haar insta zie je ook voor en na fotos van kindjes met eczeem.

één maand geleden

Ja la roche posay werkt heel goed bij het eczeem van mijn zoontje! Het is volledig weggegaan!

20 dagen geleden

Gebruikt bij de kleine, deed weinig. Geswitcht naar cetomacrogol, deed ook niet veel. En die hormoonzalf icm koelzalf en het was binnen 3 dagen helemaal weg.

19 dagen geleden

Ik heb zelf eczeem en wat bij mij goed werkt is weinig/neutrale zeep gebruiken en niet te vaak/te lang douchen badderen. En goed hydrateren met idd iets als wat jij noemt. Mijn moeder heeft jaren last van eczeem gehad in ernstige mate en alles geprobeerd, toen hebben ze een waterontharder genomen en nu is het gewoon weg..

14 dagen geleden

Misschien erachter proberen te komen wat de eczeem veroorzaakt? Voedsel intolerantie? Wasmiddel? Koemelk (was bij ons het geval). En daarna gewoon bij iedere keer verschonen een vette crème smeren (wij gebruiken INCIA. Succes 😘!

14 dagen geleden

Ligt eraan per kind bij mijn eerste heeft het geholpen. Bij mijn tweede niet zit nu te kijken naar een andere product.