12 Reacties
3 jaar geleden
https://chickslovefood.com/recept/25x-best-bekeken-5-or-less-recepten-of-all-time/
Ik heb ook zwangerschapsdiabetes en dit zijn voor mij echt handige gerechten. Ze zijn makkelijk en voedzaam met 5 ingrediënten of zelfs minder. Hopelijk helpt dit je op weg 😘 succes
VRIEND
3 jaar geleden
Hayhay,
Ik spuit wel insuline maar voor mijn nuchtere waarde, zodoende kan ik daar niets aan doen met een dieet.
Heb je al geprobeerd om de volkoren producten te pakken en dan minder snelle koolhydraten in te nemen?
Dus bijvoorbeeld bij een pasta/curry de saus suikerloos/koolhydraatarm houden. Iets meer van de saus en groenten eten en een beetje volkoren pasta of zilvervliesrijst. Hierin zitten wel dezelfde hoeveelheid koolhydraten maar je lichaam verwerkt dit minder snel waardoor je geen suikerpiek krijgt.
Met een Avg’tje ook. Schep wat minder aardappels op. Maar vul gewoon aan met heel veel groenten en vlees.
Zo doe ik het en mijn dagwaardes zijn altijd goed. En ik eet niks anders dan normaal.
Eet roti met kipmasala met aardappels, butterchicken met zilvervliesrijst, flink vullende salade met komkommer, tomaat, avocado, ei, klein beetje croutons en burrata/feta met 2 stukjes vlees/vis (evt aardappels erbij voor het gezin), stoofvlees met oven patat (weinig patat en veel stoof), vlees met zilvervliesrijst en veel wokgroenten
Hoop dat je hier misschien wat aan hebt 👍🏼
3 jaar geleden
Ik heb tijdens een cursus als tip gekregen om de ophoging van de oxytocine op je eigen moment te doen. Ziekenhuizen hogen vaak te snel op waardoor vrouwen vaak een weeënstorm krijgen. Maar je kunt zelf bijvoorbeeld gewoon nee zeggen en bepalen dat je elk uur wilt ophogen mochten de weeën niet op gang komen, in plaats van bv elk kwartier
3 jaar geleden
Slinkt misschien gek, maar ik maakte vaak overnschotels. Dat maakte ik optijd en hoefde rond 5 uur alleen even in de oven.
Lasagne, ovenschotel met groente/gehakt en aardappelschillen of purree.
Mac en cheese.
Maar ook bijv zalm met zuurkool en purree uit de oven. Voorbereiding is 10 minuten.
3 jaar geleden
Kijk eens op de site chickslovefood.com Zij hebben supermakkelijke gerechten. Twee categorieën zijn dan heel fijn: skinny six (gezonde gerechten met 6 ingrediënten) en 5 or less (weinig ingrediënten, niet altijd gezond maar vaak ook wel).
3 jaar geleden
Desnoods even voor jezelf “makkelijk” (omelet oid) en voor de vitamientjes groenteshotjes.. kun je gewoon in de supermarkt halen:.. 100 gram groente per flesje.. ik drink er vaak 2 dan hoef ik niet zo nodig mn avondeten naar binnen te proppen.. ik heb een tweeling in mn buik en die drukken nogal op mn maag.. dus vaak geen honger en zo krijg ik toch vitamines binnen
3 jaar geleden
Ik maak bv gehakt met wokgroenten, extra courgette, een beetje volkoren pasta en dan gezeefde tomaten met wat kruiden erin als sausje. Of een verspakket kip teriyaki met bloemkoolrijst ipv gewone rijst. Ik denk persoonlijk dat het niet nodig is om ‘apart’ te koken! Je kan veel gerechten wel een beetje aanpassen