8 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb in het begin boezemvriendjes genomen, daarna deze: https://www.bol.com/nl/p/mother-s-gem-borstvoedingskruiden-met-fenegriek-33-meer-inhoud-per-capsule-dan-boezemvriendjes-kruiden-borstvoeding-lactatie-in-capsules-voor-verhogen-van-melkproductie-veganistisch-60-stuks-600-mg/9300000029516339?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Leek wel te helpen. Heb het paar weken genomen en dan gestopt.

2 jaar geleden
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd. Veel factoren die het moeilijk maakte; borstverkleining, vroeggeboorte, keizersnede, veel bloedverlies, oververmoeidheid, niet altijd bij m'n baby kunnen zijn.
Gelukkig kwam het wel op gang, maar weinig. Ik heb powerkolven, boezemvriendjes, fenegriek, oxytocinespray en domperidon geprobeerd. Het enige wat hielp bij mij was domperidon. Toen nam m'n productie enorm toe.

2 jaar geleden
Welk merk maat niet zo veel uit maar wel de samenstelling.
Ik heb ook op advies capsules genomen, bij mij was dit van boezemvriendjes met Fenegriek en gezegende distel (beide raadde mn lactatiedeskundige aan) en er zat nog iets in.
Voor mij heeft het in het begin echt wel geholpen. Ik nam er 2 op een dag.
Uiteindelijk heb ik meer nodig en ben ik minder capsules gaan nemen met de gedachte het zal nu dan wel beter gaan maar is wel weer behoorlijk gezakt... overweeg dus zelf on weer meer te gaan bestellen en innemen.
Verder ben ik ook wezen powerkolven en vaker aanleggen maar hier heb ik eigenlijk zeer weinig verschil in gemerkt.
Powerkolven was wel fijn om een voorraadje te creëren. Maar wij geven onze zoon maar wat vaker de borst overdag en savonds 65ml extra kunstvoeding of gekolfte melk

2 jaar geleden
Ik gebruik fenegriek als ‘thee’. Zijn een soort korreltjes die je in zo’n thee knijpertje kan doen en dat laat je kwartiertje trekken en drink je het op. Het helpt bij mij om de melk beter te laten stromen en daardoor drinkt ze de borst beter leeg wat dus voor betere productie zorgt. Enige nadeel vind ik is dat je huid en zweet ook naar fenegriek ruikt en vind het niet perse een fijne geur.

2 jaar geleden
Reactie op Muijz
Ik gebruik fenegriek als ‘thee’. Zijn een soort korreltjes die je in zo’n t ...
Nice dat het wel werkt, want mijn lactatiedeskundige zei dat in de theevorm je extreem veel moet drinken om het effect te krijgen.
Nam desondanks ook zelf wel van die borstvoedingsthee met oa fenegriek, baat het verder niet, dan heb ik alsnog lekkere thee op!

2 jaar geleden
Reactie op Muijz
Ik drink twee grote glazen per dag (is totaal zo’n 550ml). Als je huid naar ...
Zij had het echt over liters waar bijna niet tegenop te drinken was 0.0