51 Reacties
2 maanden geleden
Ja vanaf me verlof al, kleine is nu 14 maanden. Ben nu eindelijk met het uwv eruit dat ik een opleiding aan het volgen ben.
Gevolgen van zwangerschap kan ik me beroep als kapster niet meer uitvoeren lichamelijk, en gezien ze graag mensen gelijk weer langdurig aan het werk willen helpen allerlei testen en besprekingen gehad, en nu in 5 maanden opleiding aan het volgen tot data analist. (Net begonnen 2 weken terug). Ben zo blij dat ik weer iets 'nuttigs' kan doen. Heerlijk om met de kleine thuis te zitten hoor, maar de muren komen ook op je af als je lichamelijk niet zoveel kan...
Middagje kinderboerderij dan moet ik het huishouden laten liggen die dag.
2 maanden geleden
Hier ook al lange tijd ziektewet met wat reïntegratie uren. Vroeg in zwangerschap al deels (en later helemaal) uitgevallen, na verlof weer gaan werken. Maar dat was veel te vroeg dus na 2 maanden werken weer uitgevallen. Tijd helemaal thuis gezeten, toen weer op en af uren opbouwen reïntegreren. Inmiddels op eigen verzoek 2e spoor traject opgezet om te kijken welk beroep ik wél zou kunnen uitvoeren en wat bij mij past. Vanwege aanhoudende fysieke en mentale klachten kan ik mijn huidige werk niet meer uitvoeren.
Ookal zijn de reïntegratie uren eigenlijk vooral tijd uitzitten, vind ik het wel fijn om even de deur uit te moeten. Want de muren komen inderdaad enorm op mij af thuis.
2 maanden geleden
Herkenbaar ik ben sinds december 2022 thuis toen april 2023 begonnen met werken in de zorg en in mei er al weer uit omdat het nu niet lukte. Nu ben ik sinds afgelopen augustus begonnen met een paar uur op kantoor en dit lukt tot nu toe.
2 maanden geleden
Ik lig er al sinds december 2022 uit en weet ook niet wanneer werk weer mogelijk gaat zijn.
2 maanden geleden
Jep! Hier ook vanaf Januari 2023 thuis. Zit ook nog wel even thuis, want staat me nog een operatie te wachten.
2 maanden geleden
Ik ben blij met het stukje herkenning, ik kan lichamelijk niet heel veel en mijn wereld is zo klein
2 maanden geleden
Reactie op Lianne_1989
Ik ben blij met het stukje herkenning, ik kan lichamelijk niet heel veel en ...
Niet dat ik het jullie gun, want wat vind ik dit ingewikkeld. Maar ergens voelt het wel fijn om niet de enige te zijn, dat er anderen zijn die je begrijpen.
2 maanden geleden
Reactie op Lianne_1989
Niet dat ik het jullie gun, want wat vind ik dit ingewikkeld. Maar ergens v ...
Helaas heel herkenbaar! Sinds 13 weken zwangerschap al thuis en nog niet echt zicht op beterschap zoals ik het zou willen.. Ik kan sinds kort eindelijk redelijk voor m'n zoontje van 14m zorgen. Pff wat is dit heftig he, zo hadden we het niet voor ons gezien! Fijn te lezen wel dat we niet alleen zijn 🌸
2 maanden geleden
Reactie op Oemsie
Zijn er ook moeders die langdurig ziek thuis zitten en in de ziekteperiode ...
Yes, aug 2022 ontslagen.. ww en toen okt 22 zwanger.. juli 23 bevallen. En nu nog steeds ziek thuis.. inmiddels wel een werkfit traject aan volgen. Maar ook dit schiet niet op. Geeft mij wel rust dat mijn zoontje 2dgaen per weer naar de opvang is
2 maanden geleden
Reactie op Oemsie
Zijn er ook moeders die langdurig ziek thuis zitten en in de ziekteperiode ...
Ja, ik. Ik was sinds oktober vorig jaar na verlof weer aan het werk met pijn en moeite en uitgevallen sinds februari door een burnout. Ik ben nog niet weer aan het werk maar inmiddels 7 weken zwanger. Heel blij mee maar ook heel dubbel en ingewikkeld richting werk... Morgen heb ik een gesprek met mijn leidinggevende over re-integreren en dan zal ik ook bespreken dat ik weer zwanger ben. Toch wel spannend merk ik.
2 maanden geleden
Reactie op MamaLott
Ja, ik. Ik was sinds oktober vorig jaar na verlof weer aan het werk met pij ...
Spannend en leuk! Heb je het de bedrijfsarts al gemeld? Weet eigenlijk niet of je verplicht bent de zwangerschap te melden als het niet verbonden is aan hetgeen waarvoor je ziek bent gemeld….
2 maanden geleden
Reactie op Oemsie
Spannend en leuk! Heb je het de bedrijfsarts al gemeld? Weet eigenlijk niet ...
Nee, maar ik wil sws eerlijk zijn. En ik merk dat het nu mijn re-integrafie wel weer een beetje in de weg zit omdat ik heel misselijk ben. De bedrijfsarts heb ik het nog niet verteld. Ze is heeft mij een poosje geleden geadviseerd (ze is behoorlijk belerend) om nog niet opnieuw zwanger te worden, oeps...
Hoe zit het bij jou?
2 maanden geleden
Reactie op MamaLott
Nee, maar ik wil sws eerlijk zijn. En ik merk dat het nu mijn re-integrafie ...
Ik zit sinds april ziek thuis en ben nu 4 weken zwanger hoop ik. Voor nu is dat geen ‘verlengoorzaak’ van mijn verzuim en ik vind het niet prettig om het nu al de bedrijfsarts te melden of de leidinggevende. M’n leidinggevende is een aardige vrouw daar ligt het niet aan maar zo lang ik nog geen eerste echo heb gehad en weet dat ik echt zwanger bij voel ik me er niet comfortabel bij iets hierover te melden. Ik wil het melden wanneer ik er klaar voor ben of als ik merk dat het herstel in de weg is gaan staan. Maar goed ik weet dus niet wanneer het verplicht is het te melden.
2 maanden geleden
Reactie op Oemsie
Ik zit sinds april ziek thuis en ben nu 4 weken zwanger hoop ik. Voor nu is ...
Nee heel begrijpelijk. Ik weet het eigenlijk ook niet maar het is niet meer dan normaal om in ieder geval het eerste trimester af te wachten. Dat doen heel veel. Als ik niet al bezig was geweest met een stapje richting werk had ik ook gewacht. Ik ben soms best wel bang voor de reacties op het werk merk ik. Heb jij dat ook?