51 Reacties

2 maanden geleden

Misschien beetje off-topic.. maar weten jullie hoe het zit met uitkering icm kinderopvang toeslag? Mijn man is nu zo’n 2 jaar in de ziektewet ivm burn-out klachten. Hij heeft gekozen voor spoor 2 traject en is aan het solliciteren. Echter kan hij nog maar 4u per dag werken, dus hij zal waarschijnlijk een tijdje in de uitkering zitten voordat hij weer 32u kan werken. Hij was de hoofdverdiener, dus maak me wel een beetje zorgen financieel icm kinderopvang. Hopelijk weten jullie hier meer over.

2 maanden geleden

Reactie op laurathilaka

Misschien beetje off-topic.. maar weten jullie hoe het zit met uitkering ic ...
Daar ben ik ook benieuwd naar, wij zitten eraan te denken om onze dochter één dag naar kinderopvang te doen, omdat er zoveel druk staat op het gezin door mijn beperking, maar ook die van mijn zoontje en vele extra zorgen rondom onze dochter met betrekking tot voeding. Onze relatie staat zo ontzettend onder druk en hebben meer ademruimte nodig.

2 maanden geleden

Reactie op laurathilaka

Hiervoor zou je de belastingdienst even kunnen bellen. In ons geval werkt me man full time en ik werkte 24 uur. Kleine is wel naar de opvang geweest toen hij 5 maanden was. Maar dit kon maar 3 maanden omdat ivm mijn ziektewet maar 3 maanden toeslag konden krijgen

2 maanden geleden

Reactie op laurathilaka

Ik krijg een WIA uitkering en mijn man werkt. Dan heb je geen recht op kinderopvangtoeslag via de belastingdienst. Onze dochters gaan wel 2 dagen per week naar de opvang, zodat ik therapie kan volgen en kan ademen. Via de gemeente kan je dezelfde toeslag aanvragen. Deze is gelijk aan wat je op basis van jullie inkomsten van de belastingdienst zou ontvangen. Elke gemeente heeft zijn eigen aanvraagprocedure. Het valt hier onder de bijzondere bijstand en duurt altijd minimaal 8 weken.

2 maanden geleden

Reactie op Fieni

Ik krijg een WIA uitkering en mijn man werkt. Dan heb je geen recht op kind ...
Bedankt dat je dit deelt, ik wist niet dat er mogelijkheden waren bij de gemeente en heb nu mijn contactpersoon van het Sociaal Team gevraagd of ze ernaar wilt kijken voor ons.

één maand geleden

Vandaag gesprek met de bedrijfsarts gehad en aangegeven dat ik wel wil beginnen met re-integreren. Ben nog niet klachtenvrij (ptss, ziekgemeld vanaf maart) maar gaat in stapjes wat beter. Haar advies was om van 1x in de 2 weken een bakje koffie doen naar 3x 1/3 werkdag re-integreren te gaan. Ik klapte helemaal dicht😬 3x per week? Vind starten al een enorme stap.. M'n man heeft me geholpen om eerst met 2x per week te kunnen starten.. ben benuwd naar jullie ervaringen

één maand geleden

Reactie op AEP

Vandaag gesprek met de bedrijfsarts gehad en aangegeven dat ik wel wil begi ...
Jeetje is wel veel in 1x. Heel goed dat je man je geholpen heeft! Je klapt gewoon dicht en weet dan even niet om voor jezelf op te komen! Ikzelf ben nog niet aan het integreren, maar dit komt omdat ik bekkeninstabiliteit heb en slijtage. Krijg donderdag een operatie! Mijn werk is lichamelijk te zwaar. Zit nu in spoor 2, maar niemand gaat mij op dit moment aannemen.

één maand geleden

Reactie op Tammie1303

Jeetje is wel veel in 1x. Heel goed dat je man je geholpen heeft! Je klapt ...
Mag ik jou wat vragen? Hoe hebben ze geconstateerd dat je slijtage hebt en wat voor operatie krijg je precies? Na twee pijnblokkades, heel veel morfine en verschillende therapieën heb ik nog steeds pijn. Op een 'normale' dag (lees heel de dag thuis met dochter van 16 maanden, een klein stukje wandelen naar de supermarkt en qua huishouden misschien een wasjes ophangen, maar voor de rest niks zwaar of tillen oid) gaat het redelijk en ik moet blijven bewegen. Als ik ga zitten kom ik daarna bijna niet omhoog en als ik meer doe dan normaal, dan heb ik dagen erna nog steeds last daarvan. Ik loop in het Erasmus omdat ik ook beperking heb, maar het volgende advies lijkt te gaan worden dat ik moet gaan revalideren, maar weet nog niet of ik al klaar voor ben om ook dit te gaan accepteren.

één maand geleden

Reactie op Tammie1303

Jeetje is wel veel in 1x. Heel goed dat je man je geholpen heeft! Je klapt ...
Oef.. dat klinkt niet fijn.. en ook pittig met een dreumes die rondkruipt/loopt. Alvast veel succes donderdag 🍀

één maand geleden

Reactie op Lianne_1989

Mag ik jou wat vragen? Hoe hebben ze geconstateerd dat je slijtage hebt en ...
Je mag zeker wat vragen! Ik had tijdens de zwangerschap vanaf week 12 al hele erge pijn in mijn bekken. Dit heeft de hele zwangerschap geduurd. Tijdens de bevalling lag mijn zoontje als sterrenkijker dus ook dit was niet echt heel goed voor mijn bekken. Na de bevalling werd het weer steeds erger en toen gelijk aan de bel getrokken bij de huisarts. Die heeft mij gelijk doorgestuurd naar de orthopeed. Eerst een half jaar sportfysio gevolgd ivm hypermobiliteit. Dit werkte niet dus weer terug. Toen heb ik aan beide kanten si-gewricht een proefblokkade gehad en deze werkte echt heel goed. Helaas maar 2 uur. Doordat deze positief was, kwam ik in aanmerking voor de I-fuse operatie. Hiervoor was een ct-scan nodig en daarop was dit te zien. Misschien ook eens vragen om een ct-scan, want wat jij beschrijft qua pijn is precies hetzelfde als ik heb. Ik kan Max 10 min wandelen. Auto rijden lukt nagenoeg niet en huishouden helemaal niet op misschien afstoffen na. Heftig is het allemaal! Sterkte in ieder geval♥️

één maand geleden

Reactie op AEP

Oef.. dat klinkt niet fijn.. en ook pittig met een dreumes die rondkruipt/ ...
Dankje! Is inderdaad erg pittig! Mijn zoon loopt nu sinds een week en fysiek wordt het voor mij steeds zwaarder. Hopen dat het na de operatie beter gaat en dat ik rustig aan weer kan gaan opbouwen! 🍀