22 Reacties
2 jaar geleden
Wij zijn in februari naar Oostenrijk gegaan. Dat was ongeveer 10 uur met een baby van toen 6,5 maand. We zijn rond 23 uur vertrokken en ze heeft heerlijk geslapen! Dit gaan we in de zomer weer zo doen! Met 13 uur zou ik misschien wel een overnachting doen en dan het laatste stukje misschien overdag rijden?
2 jaar geleden
Wij gaan naar Italië (15 uur rijden) met onze dochter (3 jaar) en zoon (10 maanden) , wij rijden sochtends vanaf het moment dat ons zoontje wakker word en rijden dan tot ongeveer 18-19 uur en overnachten daar. De volgende dag is het dan nog maar ongeveer paar uurtjes rijden naar de camping. Natuurlijk gaan we er overdag paar keer uit.
2 jaar geleden
Wij hebben deze rit in maart een keer gedaan.
1. Ik zou sowieso halverwegen overnachten.
2. Veel stoppen. Als je tot de helft gaat rijden, zou ik zeker 1 tot 2 uur er bij optellen die je kwijt bent aan stops. Vonden wij geen probleem, als je dat van te voren weet. Maar wel iets om voor je eigen planning rekening mee te houden.
2 jaar geleden
‘s nachts rijden zou ik alleen doen als je dat zelf ook goed trekt. 13u is een lange rit als je daar de tussenstops nog bij hebt.
Wij gaan binnenkort naar Slovenië, met zoontje van 3,5 en dochter van 9 maanden. Dat is zo’n 12u rijden. Die knippen we op in 2x. Gaan ‘s nachts rond een uur of 4 rijden. Dan overdag elke 2-2,5u wel even stoppen, wel zo ver mogelijk proberen te komen en dan ergens zuid Duitsland overnachten. Dan hoeven we de volgende dag nog maar een paar uur te rijden.
Toen mijn zoon een maand of 8/9 was zijn we naar de vogezen geweest. 6u rijden, maar hebben er echt de hele dag over gedaan. Alles zat toen tegen 😂.
Twee jaar terug naar Italië (15u rijden) die rit ook in 2en geknipt en dat ging super. Vooral die tweede dag is dan lekker dat je er met 1 been al bent.
2 jaar geleden
Reactie op meikenicolien
‘s nachts rijden zou ik alleen doen als je dat zelf ook goed trekt. 13u is ...
Haha ik ken dat “alles zat tegen”. Mijn zoontje flikt het elke keer om na een stop, waarbij hij verschoont is, direct in de auto te poepen. Dan moet je de volgende afslag weer er af 😂. We calculeren dit een beetje in, het hoort er bij en is onderdeel van de reis, maar je verliest zooooo veel tijd.
Toen mijn man en ik nog met zn tweeen waren, stopte we maar 1 of 2 keer 5 min om te plassen: en door.
Nu is: voeden, hapje, flesje, luier, zelf eten en plassen wel eens een stop van 45 min 😅
2 jaar geleden
Reactie op Lippie91
Haha ik ken dat “alles zat tegen”. Mijn zoontje flikt het elke keer om na e ...
Haha ja precies dat ja! Dat je net weer onderweg bent en dan luier vol poepen 😅. Terwijl je zelf bedacht had nu gaan we echt ff een flink stuk door rijden.
Ben benieuwd ook hoe het met twee kinderen is. Twee keer zoveel risico op ellende haha 😛
2 jaar geleden
Wij gaan over 4 weken naar Zuid Frankrijk en hebben de reis in 2 gespitst, met een paar nachtjes ertussen. Dus halverwege blijven we 4 nachtjes en dan door. Terug doen we hetzelfde. Ons idee is om te gaan rijden rond 4uur, zodat ons zoontje nog even wat kan slapen in de auto (hopelijk) en ik hou rekening mee dat we rond 16uur op de eerste camping zijn (terwijl dat 7-8 uur rijden is). Lekker rustig aan dus! Maar wat ik mij afvraag.. waar vermaak ik mijn zoontje van 10 maanden mee als hij wakker is… hebben jullie tips?
2 jaar geleden
Wij zijn in Maart naar Slowakije geweest 19uur rijden. We zijn in de ochtend na haar fles in auto gestapt en om de 3 uur gestopt, als het nodig was dan ook eerder . Ze heeft het heel goed gedaan. Ik zat achter en kon ook naar voren als ze sliep. Gewoon speentje mee paar knufels met geluid rammelaar .
2 jaar geleden
Wij hebben dit ook net gedaan met bijna 10 maand, 10 uur rijden. Zijn om 02:00 vertrokken zodat we al een flink stuk hadden kunnen doen. Mijn man rijdt en kan dit goed hebben. Verder had ik speelgoed aan touwtjes opgehangen zodat dat leuk wiebelde en had ik naast hem een rugzakje staan met speelgoed wat ik elke keer zo kon pakken als hij even niet blij was. Zo bleef hij geëntertaind.
2 jaar geleden
Wij hebben overdag gereden (naar Toscane) maar de reis opgebroken in twee dagen. En na iedere 2 a 3 uur gestopt om de baby te laten kruipen / bewegen (grote deken meegenomen). En even te laten eten en drinken. Onderweg zelfs paar keer file gehad dus zorg altijd voor voldoende drinken en eten in de auto ook! Hij heeft niet een keer gehuild. Super gegaan!
2 jaar geleden
Ik ben nu in Spanje en wij hebben de reis in 2 dagen opgesplitst en bewust overdag gereden. Onze ervaring met de nacht is dat ons kind al “uitgerust” was van 19-1 uur slapen en tot 7:00 uur wakker bleef.. en ik dus ook terwijl ik in de auto zou slapen. Nu dus opgesplitst in 2 dagen en dan gereden van 7:30 tot 16:30 ofzo. Dat was te doen. deze leeftijd maakt het wel lastig omdat ze zo actief willen zijn.
Ik zou zelf dus gaan voor overdag en in 2 dagen. Dan heb je een mooie mix tussen rijden en voldoende tijd voor beweging voor de kleine. Wel zo relaxt.
2 jaar geleden
Wellicht ben je al onderweg. Wij hebben de heenreis naar Spanje in 2 dagen gedaan. Eerste dag vroeg rond 4:00 vertrokken (kleine sliep gewoon verder tot een uurtje of 7:00). Toen konden we even goed meters maken. Vervolgens tijdens de eetmomenten gestopt. Ging zo goed dat we de terugreis in 1 keer hebben gedaan, weer om 4:00 vertrokken. Was een lange dag maar de kleine deed het super. We hadden het plekje naast hem vrijgelaten zodat we daar indien nodig konden zitten en aantal speeltjes meegenomen (al is zijn sok ook favoriet) 😂 Fijne vakantie!