22 Reacties
2 jaar geleden
Snap dat dat vermoeiend is.. zit hij niet toevallig in de regeldagen, dat hij aan het clusteren is?
Bij ons is het een beetje vanzelf gegaan, maar ik zorg ervoor dat ze overdag genoeg binnen krijgt. We beginnen elke dag met de eerste voeding rond 07:30 uur. Ik voed overdag om de 3/4 uur (als ze na 3 uurtjes wakker wordt, voed ik haar dan, als ze langer slaapt maak ik haar uiterlijk na 4 uur na laatste voeding wakker). Laatste voeding tussen 22-23 uur. Voor de nacht bakeren we ook in. Ik heb de puckababy piep besteld, hier wacht ik nog op. Zodra die binnen is, gaan we over op die ipv inbakeren.
2 jaar geleden
Wel dit zijn eigenlijk allemaal dingen die we voorlopig al doen. Inbraken doen we ( helpt om hem rustig te krijgen) maar hem wakker maken overdag doen we niet want hij slaapt telkens maar 2uur , nooit langer.. we doen het ook al zo dat we inderdaad tussen voedingen door hem verschonen en dan opnieuw laten drinken. White noise staat ook op ..
Het is echt extreem vermoeiend telkens maar 30 min kunnen slapen. Mijn man doet alles dat hij kan om te helpen maar borstvoeding geven valt natuurlijk enkel op mij
2 jaar geleden
Reactie op Josie88
dit doet me denken aan ‚slaaptipsvoorbaby‘s‘. volg je een bepaalde leer (sl ...
Ja ik volgde bij mijn oudste de tips van slaaptips voor baby’s en had toen heel erg geholpen, ze was vrij snel een goede slaper, dus wil dat zeker nu weer toe gaan passen (fijn dag-nacht ritme en slaaproutine creëren kan pas vanaf 6/8 weken maar probeer nu alvast wat herkenning te geven).
2 jaar geleden
Reactie op Anoniemmmmma
Wel dit zijn eigenlijk allemaal dingen die we voorlopig al doen. Inbraken d ...
Heeft hij om de 2 uur echt honger? Anders proberen de voeding beetje te rekken naar 2,5 uur met speentje? Wellicht dat die dan meer gaat drinken en langer verzadigd is? En als dat gelukt is zo proberen te rekken naar 3 uur?
2 jaar geleden
Je kindje is een week zie ik? 12 voedingen is dan echt heel normaal. Supervermoeiend, maar voor zijn hersenontwikkeling, zijn maagje enzo zijn vaak kleinere beetjes drinken juist het allerbeste. Ik zou echt nog niet gaan proberen te rekken ofzo (los van dat dat waarschijnlijk ook helemaal niet lukt. En 4 uur slapen in de nacht ‘forceren’ gaat sowieso niet lukken).
I feel your pain, het is hier ook zo. Maar het wordt echt vanzelf beter!
2 jaar geleden
Reactie op MBB85
Je kindje is een week zie ik? 12 voedingen is dan echt heel normaal. Superv ...
Als het kindje een weekje oud is dan zou ik inderdaad ook nog niet gaan rekken en hebben ze het zeker nodig, ook om de melkproductie op gang te krijgen.
2 jaar geleden
Reactie op MBB85
Je kindje is een week zie ik? 12 voedingen is dan echt heel normaal. Superv ...
Hij is morgen 2 weekjes oud. Goed om te weten dat we het gewoon best nog eventjes volhouden zo 😅
2 jaar geleden
Wij hebben ook een kindje dat er nauwelijks nog 3 uur tussen laat zitten…. 3 weken oud nu. Geef ook bv en heb al meerdere malen gedacht: ik ga over op kv. Maar mjjn man gaat ook weer werken dus het komt toch veelal op mij aan dus we kijken het nog een paar weken aan. De speen pakt onze kleine niet helaas… ook geen pink
2 jaar geleden
Ik zou er niet te veel aan knutselen, is ook heel normaal. Mijn zoontje kwam tot 2 maanden elke 2 uur met op 1 hand te tellen een uitschieter van 3 uur. Sliep ook pas met 15 maanden door (3 weken terug😆). Wat natuurlijk niet ideaal is maar alsnog heel normaal. Snap dat t je opbreekt, maar het wordt vanzelf beter!
2 jaar geleden
Ik heb zelf op aanraden van de kraamverzorgende gekolfd zodat mijn man een flesvoeding tussendoor kon geven. Persoonlijk kijk ik er niet heel positief op terug. Het voordeel is dat ik een langer blok kon slapen. Het nadeel is dat ik toch uit mezelf wakker werd als het tijd was om te voeden, en dan stond mijn man daar al met een fles en bleef ik zitten met volle borsten. Bovendien is madam daarna moeilijk gaan doen met aanhappen, want een fles drinkt nou eenmaal makkelijker dan de borst. Als ik het over kon doen, zou ik er dus niet meer aan beginnen. Maar je moet voor jezelf een afweging hierin maken; een gesloopte moeder zijn is voor jou en je kindje ook niet fijn.
2 jaar geleden
Onze kleine is nu 6 dagen oud en krijgt ook volledige borstvoeding. Als wij hem niet wakker maken slaapt hij rustig door. 'S nachts slaapt hij wel 5 a 6 uur achter elkaar. Overdag houden we 4 uur maximaal aan. Hij drinkt veel in een keer en ligt lang aan de borst. Soms denk ik dat hij verzadigd is maar dan wil hij toch nog aanhappen. Als hij echt vol is valt hij in een diepe slaap waarin hij nauwelijks wakker te krijgen is. Misschien wil hij toch wat meer? Maar elke baby is anders!
2 jaar geleden
Reactie op SkittleMom23
Ik heb zelf op aanraden van de kraamverzorgende gekolfd zodat mijn man een ...
Bij ons werkt dit juist wel goed. Ik vind het echt heel prettig dat mijn partner 1 of 2 keer per dag van de 6-7 voedingen met de fles kan geven. Bovendien twijfelden we in het begin of ze wel genoeg binnen kreeg, omdat ze vlak na een voeding niet tevreden leek. Zo wisten we zeker wat ze binnen kreeg.
Bijkomend voordeel was dat ze na een fles pas na 4-6 uur weer eten wil, na de borst is dat na 2,5 - 4 uur. We hebben nog geen problemen ervaren met speenverwarring .. maar denk dat dat een kwestie van geluk is.
Vind het wel knap te lezen dat mensen 8+ voedingen per dag over langere tijden volhouden. Ik vind 5-6 x voeden al vrij intens (maar heb geen makkelijk herstel (gehad) na mijn bevalling, dat hielp niet mee..).
2 jaar geleden
Reactie op 9gag
Bij ons werkt dit juist wel goed. Ik vind het echt heel prettig dat mijn pa ...
Hier makkelijk 14 voedingen over een dag. Begin ook meer en meer na te denken over kolven en zo beetje meer werk verdelen. Want het is echt zeer intensief 😅 nu het is ook aan zin gewicht te zien dat hij veel drinkt 😅
2 jaar geleden
Ik geef onze zoon gekolfte borstvoeding om de 3 uur en in de nacht om de 4/5 uur. Hij krijgt 130 cc per keer. Hij krijgt dus 6/7 voedingen per dag.