Zoontje is nu 1 jaar. Eigenlijk vanaf heel klein had hij al een overduidelijke favoriet; zijn vader. Dit uitte zich in kleine dingen, bijvoorbeeld bij het ophalen van de creche bij hem door het dolle zijn, als ik hem ophaal geen reactie.
Nu is het inmiddels zo "erg" dat hij mij gewoon echt niet wil. Als hij verdrietig is wil hij bij zijn vader, vannacht hebben we niet geslapen en hij accepteert mij dan gewoon echt. Hij gaat schoppen en tekeer als ik hem overneem en probeer te troosten. Als mijn man wegloopt raakt hij in paniek. Ik krijg hem dan niet getroost.
We hebben al vanalles geprobeerd, bijvoorbeeld dat ik alleen de leuke dingen met hem doe en mijn man de vervelende dingen.
Aan de ene kant ben ik realistisch genoeg om te weten dat hij heus wel van mij houdt, aan de andere kant doet t toch zeer en maakt het onzeker.
Tot op zekere hoogte heb ik dit ook gehad met mijn dochter, maar dan richting mij. Dit vind ik toch anders omdat je als moeder toch 9mnd het kind draagt, dus dat is dan logischer.
Ik weet ook niet goed wat ik moet doen om te zorgen dat hij ook mij wil. Forceren werkt alleen maar tegen denk ik, dus voor nu laten we t op zijn beloop.
Nog meer mama's die dit meemaken ?