6 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb vooral gepersonaliseerde cadeau’s op m’n lijstje gezet. Studio Noos tas, badponcho, mutsje Wij hebben een jongen en krijgen nu een meisje dus heb lekker tuttige haarbandjes en speelgoed op het lijstje gezet voor als ze iets groter is.

3 jaar geleden

Ik heb babyspeelgoed, boekjes, badjasje, extra relaxhoes voor het voedingskussen, bijtringen Krijg liever ook geen kleertjes, heb dit ook al veel en kies dit liever zelf. Ook staan er cadeaubonnen op van Hema, prenatal en Baby cadeaubon. Dit erop gezet zodat als je deze meer krijgt, ze evt bij elkaar kan leggen en niet van alles wat hebt.

3 jaar geleden

Ik heb niet veel plek voor spullen maar ook qua milieu zit ik te denken expliciet geen cadeautjes te vragen.. heb zelf nml bijna alles ook 2de hands gekocht dus voelt raar van kraambezoek dan allerlei nieuwe dingen te krijgen. Ik wil ofwel niets vragen, ofwel wat te eten, ofwel een klein bedrag voor op de spaarrekening van de baby 🤷‍♂️

3 jaar geleden

Wij hebben voor ons eerste kindje zelfs een lijstje gemaakt. Hebben de afgelopen maanden al zo veel (te leen) gekregen, er zaten toen zelfs al dingen bij die overbodig waren. Na lang nadenken gaan we het lijstje alleen sturen als mensen erom vragen en gelukkig vragen er wel al mensen om! We wilden het eerst op het geboortekaartje zetten, maar vonden dat toch net wat te ver gaan ik ons geval (snap wel goed dat mensen het doen hoor !!)

3 jaar geleden

Oh wacht, lees je bericht nu nog een keer. Je vraagt echt om inhoudelijk wat erop staat. Naja bij ons (wel eerste kindje dus): badcape, luieremmer, bijtring, speenkoord, doos voor billendoekjes met matchende babykamer kleuren, zelfgebreide of gehaakte dingen, houten speelgoed, kwijlslabbetjes, drinkbeker, speeldeken, zwemaccesoires (zoals Zwemluier, zwemband), baby douche handschoen en slaapknuffel met geluidjes

3 jaar geleden

De beste kraamcadeaus vind ik zelf: een pan met eten, iemand die even je badkamer schoonmaakt, de was doet, een stofzuiger door het huis trekt, de oudere broer of zus mee neemt naar een speeltuin etc. Voor fysieke cadeaus: mooie prentenboeken, cadeaubonnen voor hema, prenatal etc zodat je zelf iets kan kiezen wat je echt mooi vindt of nodig hebt, een persoonlijk cadeau; iets zelf gemaakt of met de naam van het kindje, een kist met de naam waar je belangrijke babyspulletjes in kan bewaren voor het kindje, bestekje met ingegraveerde naam op de achterkant. Ik vind het zelf ook lastig om te bedenken, zeker nu met de vierde. Het huis is al dichtgeslibd met veel te veel speelgoed e.d.