7 Reacties

2 jaar geleden

Voor 99% zijn al die poeders hetzelfde. Althans, de poeders van baby’s van 0 tot 6 maanden. Dat is namelijk wettelijk vastgelegd. (Op de allergiepoeders na). Ik denk dat het wel mee zal vallen met meer melkvet in de poeders van AH en Etos. Je kunt natuurlijk altijd de verpakkingen naast elkaar leggen en vergelijken. 😊

2 jaar geleden

Ik denk dat het ook wel meevalt qua verschillen. Als ze het goed doet en gewoon goed groeit zou ik ook zeker niet overstappen. En de babyvetjes zou ik je ook zeker niet druk over maken, dat kan later allemaal nog komen en iedere baby is anders die van jullie ook! Andere voeding geeft je daar ook geen garantie op.

2 jaar geleden

Ik ben toevallig laatst ook overgestapt van Kruidvat naar Etos vanwege het melkvet. Onze dochter groeide op kruidvat ook goed hoor. Maar ik kwam er achter dat aan de kruidvat voeding Maltodextrine is toegevoegd en bij Etos/AH dus melkvet. Dat leek mij meer natuurlijker en vond ik zelf een prettig idee. Maar het klopt idd dat de samenstelling voor 99% gelijk is, dus het verschil is echt niet zo groot. Toen ik de voedingen naast elkaar hield zag ik wel duidelijk verschil in consistente. De kruidvat voeding lijkt wat harder, meer suikerachtig. De Etos voeding is veel zachter en plakkerig. Vond de kruidvat voeding wel fijner met meenemen. Overstappen ging goed, ik heb langzaam gemengd tot de kruidvat voeding op was. Eerst 1 schepje Etos en rest kruidvat, na een paar dagen telkens ophogen. De ontlasting van onze dochter gaat sinds de overstap ook een stuk beter, met Kruidvat zater er vaak een paar dagen tussen en had ze last van constipatie. Sinds Etos is dat niet meer. Ik merk geen verschil in groei bij onze dochter. Dat ligt denk ik vooral aan de hoeveelheid die ze drinkt en is ook deels genetisch bepaald.

2 jaar geleden

Ik heb het ook gehoord van de kraamverzorgster. Pas bij onze jongste baby. Onze jongste groeit verder goed. Maar onze derde is heel tenger en groeit niet zo hard. Misschien hadden we toen wel andere melk geprobeerd, als we het eerder hadden gehoord. Maar zij drinkt geen opvolg melk meer. En dat gaan we ook niet meer voor haar kopen. Ze lust het niet.

10 maanden geleden

Weet dat dit topic al een jaar oud is maar wil dit toch ergens even kwijt. Wij hadden ook gekozen voor ah/etos vanwege het melkvet en lactose ipv maltodextrine. Nu viel het mij op dat het er wat anders uit zag en zag op de pot dat de ingrediënten ook ineens veranderd zijn. Ik vroeg bij de ah om toelichting en kreeg het antwoord op de foto. Op de vraag over melkvet of maltodextrine kon ze geen antwoord geven. Voor mij klinkt dit ontzettend als een verkooppraatje en vind het bizar dat dit niet even eerlijk vermeld kan worden.

10 maanden geleden

Reactie op SRK89

Weet dat dit topic al een jaar oud is maar wil dit toch ergens even kwijt. ...
Ik krijg exact hetzelfde antwoord, het was echt een goede samenstelling en nu zit er glucosestroop enz in verwerkt. Ze zeggen dat er niets aan veranderd is maar ik heb een oude pot en nieuwe staan, met de verandering van pot heeft mijn kindje 2 weken diarree gehad. Nu ander merk en het is over.

10 maanden geleden

Ik ben heel tevreden met kruidvat maar eerste maanden borstvoeding gegeven en daarna combinatie tot bijna 1.5 jaar en ook koemelk.