24 Reacties

2 jaar geleden

Vroeg ik me ook al af, dus ik volg. Wij gebruiken ook bio kv van AH

2 jaar geleden

Reactie op HappyStrawberry

Vroeg ik me ook al af, dus ik volg. Wij gebruiken ook bio kv van AH
Merk jij ook dat de stoelgang moeizaam gaat bij jouw kindje?

2 jaar geleden

Reactie op mrf23

Merk jij ook dat de stoelgang moeizaam gaat bij jouw kindje?
Nee, dat valt wel mee. Hij heeft elke dag sowieso 1x ontlasting en volgens mij heeft hij er geen moeite mee.

2 jaar geleden

Durf je niet het nut ervan te vertellen, maar hier drinkt hij nutrilon duobalans ( toen ivm overstap bv naar kv en zo gehouden) en dat is echt mega vettig. En hij poept net als bij bv bijna elke voeding😅

2 jaar geleden

Reactie op Purrie 1987

Durf je niet het nut ervan te vertellen, maar hier drinkt hij nutrilon duob ...
Haha zo was het bij ons ook! Nu sta ik te juichen als er eindelijk weer een poepluier is. Dat melkvet zal best stimulerend werken. Denk toch de moeite waard over te stappen..

2 jaar geleden

Misschien eens verdiepen in Hipp 1. Deze is ook biologisch en de poeder is ook wat vetter. Ik durf niet te zeggen of daar dat melkvet inzit waar je naar opzoek bent maar ik ben er zeer tevreden over. Ook de ontlasting van mijn dochter is bij Hipp enorm goed (3-4 keer per dag), is zacht en smeuiig!

2 jaar geleden

Misschien eens verdiepen in Hipp 1. Deze is ook biologisch en de poeder is ...
Bedankt voor de tip!

2 jaar geleden

Hier ook ah bio en wel elke dag ontlasting, maar ook heel dun. Lekt ook bijna altijd door helaas...

2 jaar geleden

Reactie op Is4b3l

Hier ook ah bio en wel elke dag ontlasting, maar ook heel dun. Lekt ook bij ...
Hier ook het geval als ie eenmaal ontlasting heeft.. Maar vind het wel vreemd dat er geen melkvet in lijkt te zitten. Schijnt juist belangrijk te zijn!

2 jaar geleden

Reactie op mrf23

Hier ook het geval als ie eenmaal ontlasting heeft.. Maar vind het wel vree ...
Hmm ja staat dat ergens? Ik hoor het nu voor het eerst namelijk.. er zit wel ongeveer evenveel vet in, maar dan afkomstig van plantaardige olie. Er zijn ook volledige plantaardige zuigelingenvoedingen waar kindjes ook prima op groeien, dus ik zie het probleem nog niet zo heel erg dat er geen melkvet in de voeding van ah bio zit. Maar als melkvet ervoor zorgt dat de ontlasting wat dikker is en hij dus niet steeds doorlekt ben ik sowieso om hoor, haha.

2 jaar geleden

Reactie op Is4b3l

Hmm ja staat dat ergens? Ik hoor het nu voor het eerst namelijk.. er zit we ...
Dit klinkt voor mij ook logischer gezien de normen van zuigelingenvoeding erg strak geregeld zijn met wat er in moet en mag. Dus als het echt zó belangrijk is (ten opzichte van de alternatieven) dan zou het erg raar zijn als het niet verplicht is.

2 jaar geleden

Van onderstappen moeten de darmen weer wennen en dat kan zorgen voor harde ontlasting. Je kan héper water halen (te koop bij ah) daar zit extra magnesium in voor betere stoelgang max 7 dagen te gebruiken en dan even een paar dagen wachten. Andere water wat ook helpt is Evian of Valvert.

2 jaar geleden

Hier ook de bio voeding, nooit opgelet eigenlijk! Wel 1x per 4 dagen of langer zelfs... wel heb ik het gevoel dat hij minder verzadigd ervan raakt. Kan dat ook hierdoor komen?

2 jaar geleden

Reactie op OB.LINA

Van onderstappen moeten de darmen weer wennen en dat kan zorgen voor harde ...
Bedankt voor je tips! Om die reden wil ik eerst goed uitzoeken of het de moeite waard is om over te stappen. Als ik het idee heb dat de ontlasting met deze voeding blijft zoals het is (door bepaalde ingrediënten) lijkt mij dat wel. Maar een minder rigoreuze stap is zeker het proberen waard ook!

2 jaar geleden

Reactie op Is4b3l

Hmm ja staat dat ergens? Ik hoor het nu voor het eerst namelijk.. er zit we ...
Wat ik op internet lees, is melkvet wel beter verteerbaar dan plantaardig vet. En heeft melkvet ook andere gezondheidsvoordelen die voor mij belangrijk klinken. Uiteraard is er van beiden wat te zeggen! Gelukkig groeit mijn kindje wel prima op de huidige voeding. Ik heb app contact gezocht met Nutricia om wat opheldering te vragen. Wil toch een weloverwogen keuze maken voordat ik stappen onderneem haha. Op de Nutrilon volledige zuigelingenvoeding verpakking staat namelijk ook geen melkvet omschreven. Volgens de medewerker van Nutricia zit er inderdaad geen melkvet in deze variant en wel in de Duo Balans. Ik heb gevraagd wat het verschil dan maakt tussen wel of geen melkvet in de kv. Dit is hun reactie 😅: Ik begrijp je vraag en had hier ook graag meer informatie over gegeven. Als flesvoeding fabrikant zijn wij gebonden aan zeer strenge regel- en wetgeving. Meer informatie over wat een ingrediënt precies doet of toevoegt aan de voeding, mogen wij niet geven. Het consultatiebureau mag je daarin wel van meer informatie voorzien omdat zij hierin onafhankelijk zijn. Helaas nog geen antwoordt op mijn vraag wat het melkvet nu wel of niet belangrijk maakt. Vind het toch wel fijn enigszins te weten wat het van binnen doet bij m’n kindje😊.

2 jaar geleden

Reactie op babynummero2

Hier ook de bio voeding, nooit opgelet eigenlijk! Wel 1x per 4 dagen of lan ...
Dat idee heb ik ook bij ons zoontje.. Wat ik teruglees op internet kan dat wel komen door het missen van melkvet. Maar geen idee of er dan een alternatief in zou zitten wat wel weer voedzamer is..

2 jaar geleden

Reactie op mrf23

Bedankt voor je tips! Om die reden wil ik eerst goed uitzoeken of het de ...
Van overstappen krijgen ze juist krampen schat! Omdat die darmen dan moeten wennen. Mijn zoontje is van nestel naar nutrilon gegaan, en had ook in de begin moeilijke stoelgang. Oja ook nog een tip, pure olijfolie 2a3 druppeltjes in de melk, stimuleert ook de ontlasting.

2 jaar geleden

Reactie op mrf23

Dat idee heb ik ook bij ons zoontje.. Wat ik teruglees op internet kan dat ...
Ik heb nu de niet Bio gekocht (van etos) gaan we ff weekje uitproberen

2 jaar geleden

Reactie op OB.LINA

Van overstappen krijgen ze juist krampen schat! Omdat die darmen dan moeten ...
Bedankt voor je reactie en t meedenken:). Ik zou nooit zomaar overstappen gezien de kans op krampjes. Deze voeding gebruiken we nu alleen lang genoeg om te kunnen zeggen dat ie hier geen goed ontlastingspatroon door heeft. Olijfolie lijkt me voor mijn kindje niet de uitkomst. Hij heeft al héél dunne ontlasting, dus geen obstipatie met droge harde ontlasting. Ik wil ook geen symptoom bestrijden.. Volgens de osteopaat verteerd hij deze mogelijk voeding niet goed.. Ik ben er nu in ieder geval achter dat de biologische ah kv inderdaad geen melkvet bevat. Hij zal met andere voeding (met melkvet) mogelijk even krampjes hebben, maar hopelijk omdat de stoelgang veranderd en hem makkelijker af gaat.

2 jaar geleden

Reactie op babynummero2

Ik heb nu de niet Bio gekocht (van etos) gaan we ff weekje uitproberen
Wij gaan ook over op de niet bio. Hopelijk met een goed resultaat voor z’n ontlasting haha.