19 Reacties

vorige maand

Ja mijn zoontje van 18-06-23. Hij is idd zo vermoeid rond 4uur en valt soms zelfs in slaap. We kunnen na 4uur niet meer autorijden of meneer valt in slaap.

vorige maand

Mijn dochter is van 1-8-23 en had ook 2 weken last van geen slaapje willen doen. Toch elke keer aangeboden en nu slaapt ze weer 2 uurtjes in de middag. Ik doe er wel pas 13:00 uur naar bed. Anders gaat ze sws niet slapen

vorige maand

Reactie op BABY2JULI2023

Mijn dochter is van 1-8-23 en had ook 2 weken last van geen slaapje willen ...
Ja hier ging ze al vanaf augustus rond 13.00 naar bed. Werkte altijd prima. Dus ik moet toch nog even doorzetten? Ze is einde dag zo prikkelbaar als ze de middagdut nu elke dag niet meer doet🥲

vorige maand

Reactie op Whitleey

Ja mijn zoontje van 18-06-23. Hij is idd zo vermoeid rond 4uur en valt soms ...
Ja precies hier ook! Maar zo prikkelbaar ook

vorige maand

Reactie op Kmchild

Ja precies hier ook! Maar zo prikkelbaar ook
Juup, vaak na het eten wel over de heftige prikkelbaar heen dan

vorige maand

Dochter slaapt al een jaar niet meer 😅

vorige maand

Reactie op Kmchild

Ja hier ging ze al vanaf augustus rond 13.00 naar bed. Werkte altijd prima. ...
Ja ik zou het blijven aanbieden en als het echt geen slapen meer wordt dan even laten rusten op de bank ofzo met een luisterboek ? Zo doen ze het ook bij kdv, vind mijn oudste dochter heerlijk!

vorige maand

Reactie op BABY2JULI2023

Ja ik zou het blijven aanbieden en als het echt geen slapen meer wordt dan ...
Yes ze slaapt weer als vanouds gelukkig. Dank je wel!

vorige maand

Reactie op MBB85

Dochter slaapt al een jaar niet meer 😅
Ooh pff hoe doe je dat?! 😅😆

vorige maand

Reactie op Kmchild

Ooh pff hoe doe je dat?! 😅😆
Ik heb niets gedaan, deed ze zelf ;). Bleef als newborn ook al 7 uur achter elkaar wakker toen we een keer op pad waren, en sliep met 8 maanden nog maar 1 keer. Dus was te verwachten. En ik moet zeggen dat ik het ook wel heerlijk vind, weer gewoon wat aan je dag hebben :).

4 weken geleden

Zoontje van juli 2023, slaapt al sinds begin zomer niet meer overdag thuis. Wel nog bij kdv. Soms slaapt hij nog wel in de auto na een drukke visite. Maar verder doet hij het erg goed op!

4 weken geleden

Hier ook sinds een week de middag dit eraf gehaald omdat ze savonds anders pas om 22:00 pas in slaap valt ipv 18:30/19:00. Wat hier helpt is even om 16:00 in de kinderwagen te gaan wandelen. In de zit stand uiteraard, niet in de ligstand. Zodoende kan ze even opladen. Als het regent mag ze even peppa kijken op tv voor een half uurtje. Hierna is ze ook beter te genieten met het eten en houd ze het goed vol tot bed tijd. Als ze erin ligt slaapt ze direct.

4 weken geleden

Wij deden op de opvangdagen geen dutjes meer en bij ons thuis alleen korte dutjes vanaf circa 18 maanden. Nu met 25 maanden sinds deze week helemaal gestopt, is wel even een overgang. Maar ze was elke nacht wakker en daar waren we super klaar mee 😅😅. Ze valt nu soms smiddags even 2 minuutjes in slaap dan maken we haar weer wakker. Dan is ze beetje chagrijnig. Maar voor iedereen beter dat ze snachts weer beter slaapt 🫣

4 weken geleden

Hier een zoontje van 22-07 en wanneer hij wel een dut doet, dan slaapt ie in de avond pas on 21:30 uur. En geen dut, want hij wil af en toe en niet slapen is hij eind van de middag wel wat moe maar slaapt ie vaak om 19:00 uur. Probeer hem nu te volgen sommige dagen wel en andere dagen niet. Maar vind deze fase even lastig, wil niet dat hij oververmoeid is, omdat ik het verkeerd inschat.

4 weken geleden

Hier ook en noooo niet klaar voor

4 weken geleden

Hier een zoontje van 17-07-23 en is al een paar maanden aan het kutten met de dutjes. Ene keer slaapt hij wel, maar andere keer gewoon wakker. Vandaag ook niet geslapen. Wel aangeboden, maar naar een uur in bed te hebben gelegen ging de deur open en lamp aan zei hij: goedemorgen. Lekker slapie gedaan.😂 Ik blijf het aanbieden. Wil hij wel helemaal goed, maar naar 1,5 uur maak ik hem wel wakker. Wil hij niet ook prima.

4 weken geleden

Zoontje is van 20-7-23, doet al tijdje thuis niet echt meer dutjes. Bieden het vaak nog aan maar zegt toch nee. Soms valt hij later in de namiddag in de zetel alsnog in slaap. In de opvang slaapt hij wel nog gewoon, samen met de andere kindjes. En als ik mee in bed kruip lukt het soms ook nog. Maar ik laat het wat los die dutjes nu.

2 weken geleden

Ze heeft het hier weer redelijk opgepakt. Ik spreek met haar af een half uur uitrusten. Als ze dan nog wakker is haal ik haar eruit maar meestal valt ze wel in slaap na een minuut of 15

2 weken geleden

Update: Ze doet weer middagdutjes. Alleen als ze laat wakker is of middag psz heeft slaat ze deze over. Ze slaapt van 13.00-15.30/15.00. Bedtijd 18.30/19.00. Denk dat we de regressie ook weer uit zijn. Slaapt weer normaal. Soms wel nog drama met naar bed brengen dat ze niet wilt en tijd gaat rekken.