25 Reacties
3 jaar geleden
Nou ik vind dat je iig al wel heel erg mama bent dus bij deze gefeliciteerd ❤️ en ik zou lekker voor vaderdag wel wat doen. Ongeacht of hij nou wel of niet iets had mogen doen😉
3 jaar geleden
Ik vond het persoonlijk pas moederdag toen onze dochter geboren was ipv dat ik zwanger was. Maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen hoe je dat ervaart!
3 jaar geleden
Ik snap je gevoel heel goed en wij staan er eigenlijk hetzelfde in. Vanmorgen ben ik verrast met een ontbijtje en een kadootje. Onze baby is bestaat voor ons toch echt al en ik zorg ook al voor hem in mijn buik. Op Vaderdag ga ik mijn man ook een ontbijtje geven en een kadootje. Hoeft niks geks te zijn, maar puur voor de waardering ❤️
3 jaar geleden
Ja: ja. Ikzelf heb gevraagd of hij dit niet wilde doen ivm bijgeloof, maar anders had die zeker een cadeautje geregeld of zelfs ontbijt gemaakt vanuit z’n nachtdienst. Ook juli uitgerekend.
2: ja. Zou ik wel doen! Elkaar helpen met dit soort dagen. Hij leert hiervan toch? Misschien snapt die het gewoon niet. Kan gebeuren toch. Wel aangeven dat je het jammer vindt.. Blijven mannen 😂
3 jaar geleden
Ik snap jou wel, er groeit een kindje in je buik en je hebt misschien al sterke moedergevoelens.
Een klein gebaar doet al veel, omdat het je een blijk van waardering geeft. Het is niet makkelijk wat je allemaal meemaakt tijdens de zwangerschap.
Mocht hij toch niks doen, zou ik er ook niet mee zitten. De meeste mannen zijn minder gevoelig voor zulke dingen en voor sommige van hen voelt het pas echt als het kindje daadwerkelijk geboren is.
Fijne moederdag!
3 jaar geleden
Ik heb vandaag precies hetzelfde gevoel als jij❤️ ongeacht of de mannen wel of niet daar wat aan doen, je verdient wel de waardering ervoor. Dat hoeven geen grootse gebaren te zijn, maar er even bij stilstaan had ik ook fijn gevonden vandaag
3 jaar geleden
Je bent absoluut al mama. Maar niet van je vriend :)
Ik ben zelf blij met de knutsels die ik kreeg vandaag van onze 7jarige, maar de eerste jaren heb ik altijd gezegd tegen mijn man dat hij niets voor me hoefde te doen. Alleen in de coronatijd was ik teleurgesteld dat mijn man niets geregeld had samen met mn zoontje. Even samen knutselen ofzo. Dat had ik toen wel nodig. Heb ik hem ook gezegd toen, gewoon dat hij het weet en ik het niet op bleef kroppen.
3 jaar geleden
ik vind ook dat je nu al mama bent!! het kindje is er!!!! wat maakt het uit of het nog in de buik zit of buiten de buik?? kindje is kindje en je past er al goed op, Mama! van partners gewoon dit soort dingen niet te veel verwachten. als je het graag wil, geef het aan, misschien op een speelse/lollige manier. Het gaat wel meer spelen op t moment dat het kindje er daadwerkelijk is, dat wel.
3 jaar geleden
Inmiddels zwanger van de 2e, maar 2 jaar geleden kreeg ik op moederdag ook niets. Ik was toen wel een beetje teleurgesteld. Ik verwachtte geen mega bos bloemen, maar een kleine blijk van waardering had ik heel leuk gevonden.
Hij snapte dat niet 🤷♀️
Sidenote; hij was wel boos op z'n vader omdat zijn vader geen bos bloemen voor z'n moeder had gekocht...
Mannenlogica 🤷♀️🤷♀️🤷♀️
Ook vandaag wacht ik nog. Meneer moest onverwacht werken dus ik zit alleen met een zieke dreumes #zelfmedelijden
3 jaar geleden
Ik snap dat je wel iets kleins had verwacht. Je hebt een levend kindje in je buik en je bent al moeder. Zo voelde het voor mij ook. Ik heb dat deze week ook wel gedeeld met mijn vriend, dat het voor mij voelt als mijn eerste moederdag. Hij zei dat hij dat eigenlijk niet vind. Vanochtend kreeg ik wel een lief voorleesboekje met als thema mama 💕 persoonlijk zou ik niet niets doen voor vaderdag als het puur is omdat jij niets hebt gekregen. Als het goed voelt voor jou om wel iets te doen zou ik dat gewoon doen. Mss kan je wel bespreken met je vriend dat het voelt als jouw moederdag. Mss heeft hij er gewoon niet helemaal bij stil gestaan.
3 jaar geleden
Ik snap wel wat je zegt. Aan de ene kant heb ik zoiets van ik ben nog niet “echt” moeder ondanks dat de moeder gevoelens er toch echt zijn. Maar stiekem had ik het wel leuk gevonden als hij er even aandacht aan had gegeven, al is het maar door een blijk van waardering in woorden. Even erbij stilstaan.
Heb tot nu toe ook een helse zwangerschap. HG, vanaf week 6 in bed, komen steeds meer klachten bij, zowel mentaal als lichamelijk trek ik het niet meer en gaat het achteruit. Had het dan toch fijn gevonden wat meer waardering te krijgen op deze dag voor alle ellende die ik moet doormaken. Ik krijg die waardering echt wel hoor. Hij laat vaak weten dat hij trots is, respect voor me heeft, zorgt voor me. Maar toch had ik deze dag dan gehoopt dat hij er even extra aandacht aan zou besteden. Hoe sneu dat ook voelt.
Ik doe wel wat voor Vaderdag. Gewoon omdat ik dat leuk vind. Even stilstaan bij dat hij papa wordt.
3 jaar geleden
Voor mij is dit ook mijn eerste moederdag! Ik snap je helemaal. Het is niet omdat ze er nog niet uit is, dat ze er niet is. Dat voel ik iedere dag 😅 Van mijn man vandaag toch een bloemetje gekregen. Met vaderdag doe ik ook iets voor hem. Voor ons zijn we al mama en papa, waarom dan niet iets voor elkaar doen. Ik snap niet goed waarom het gek is als je als partner iets koopt/voorziet voor elkaar op moeder- en vaderdag. Ja, ik ben zijn moeder niet maar wel de moeder van zijn kind. Ik zou het inderdaad gewoon even aangeven aan je partner. Het is nog niet te laat voor een bloemetje vandaag of morgen of... Je bent eigenlijk iedere dag mama 😘
3 jaar geleden
Ik vind het wel heel leuk en passend, en heb daar gewoon van tevoren (onsubtiel) op gehint bij mijn vriend. Die hint heeft hij ( heel lief) goed opgepakt :) uit zichzelf had hij er nooit aan gedacht - al helemaal niet zo’n eerste jaar/tijdens zwangerschap. Dat is voor veel mannen het geval, vrees ik, maar ik ken mijn vriend inmiddels en voor mij maakte dit het niet minder leuk. Ik heb ook hints gedropt bij mannelijke vrienden van me die vader worden, die hadden er ook totaal nog niet over nagedacht maar deden daarna wel iets. Dus ik snap je teleurstelling, maar misschjen kun je in de toekomst iets assertiever zijn - soms moet je ze een beetje helpen 😀
3 jaar geleden
Tijdens mijn eerste zwangerschap deden we ook geen vader- en moederdag ontbijtjes etc. Pas nadat de oudste geboren was. Verder hoef ik zelf ook echt geen cadeaus te krijgen, maar ben wel heel blij met de knutsels die de jongens voor mij maken. Mijn man zorgt er voor dat het ontbijt klaar staat (wat ik zelf gekocht heb 😂). Van hem hoef ik geen cadeaus, want ik ben niet zijn moeder. 😉
3 jaar geleden
Ik had er eigenlijk niet bij stil gestaan om wat te krijgen - dit is wel gebeurd. Moet zeggen dat mijn vriend een tip had gekregen van een vriend van hem waar het kindje 1 is. Zijn vriendin had het er nog maanden over na Moederdag dat ze niets had gekregen tijdens moederdag in de zwangerschap. Ik vind het beetje overdreven, je kunt het niet verwachten van een vent als de kleine er nog niet is
3 jaar geleden
Ik vind het zeker geen must, had zelf ook niets verwacht maar toch is het stiekem wel èrg leuk.
Mijn man zei wel dat ie iets heel kleins had geregeld maar t was te laat binnen en daar baalde hij van. Werd wel wakker gekust met fijne moederdag. En mn moeder is langsgekomen en verraste me met een bos pre-moeder dag bloemen ❤️
Ondanks dat ik t niet gek vind als hij niets doet, vind ik wel dat je teleurgesteld mag zijn erom.
En ja als jij het leuk vind, zou ik t alsnog wel doen, maar wss wel klein houden (kan ie zich ook lullig door voelen om daar niet aan gedacht te hebben voor jou).