6 Reacties

2 jaar geleden

Waarom zou je die willen pasteuriseren? Je kan toch gewoon zo invriezen?

2 jaar geleden

Is het vanwege spruw ? Ik heb ook gelezen dat je het dan ook evt eerst mag invriezen en daarna pasteuriseren. Maar of je het nu eerst op kamertemperatuur zou moeten brengen en dan pasteuriseren en dan invriezen weet ik niet. Lijkt me een beetje dubbelop? Eerst verwarmen dan extra verwarmen dan in de kk om af te koelen en dan invriezen

2 jaar geleden

Reactie op Ada3

Waarom zou je die willen pasteuriseren? Je kan toch gewoon zo invriezen?
Om de zeepachtige smaak/geur te voorkomen, mijn zoontje drinkt het niet als ik het zo invries

2 jaar geleden

Ik heb deze vraag laatst aan een lactatiekundige gesteld omdat ik donormelk ga gebruiken en dat ook wil pasteuriseren. Zij vertelde me dat het beste was om het op kamertemperatuur te laten komen als je het pasteuriseert. Je kan melk van verschillende data bij elkaar gieten en dan de datum van pasteuriseren aanhouden. Verder adviseerde ze het pasteuriseren in glas (ik heb er gewoon een lege schone pot chocopasta voor gepakt XD) en niet in de plastic bewaarzakjes omdat microplastics los kunnen laten bij verhitting. Overigens: mijn dochter dronk mijn eigen ongepasteuriseerde melk uit de vriezer gewoon met smaak op, ondanks dat het stonk. 馃槈

2 jaar geleden

Reactie op Doppiej

Ik heb deze vraag laatst aan een lactatiekundige gesteld omdat ik donormelk ...
Mijn zoontje niet helaas! Maar bedankt voor je reactie! 馃槉

2 jaar geleden

Mijn zoontje niet helaas! Maar bedankt voor je reactie! 馃槉
Ik lees het nu idd, had niet alles gelezen 馃檲 succes!