22 Reacties
2 jaar geleden
Assalam Alaikoum zuster, wat een nare situatie! Ikzelf heb dit volgensmij nog nooit ergens in de Quran zien staan. Mijn baby is 3 weken oud en al naar buiten geweest. Ik hoop dat dit puur cultuur is want als het echt niet mag heb ik gezondigd met mijn kindje. Maar moge allah mij dan vergeven voor deze zonde🥺. Ik wens je veel sterkte lieverd!
2 jaar geleden
Reactie op Indy_
Assalam Alaikoum zuster, wat een nare situatie! Ikzelf heb dit volgensmij n ...
Dankjewel zuster! Ja ik wil het echt weten of dit waar is. Zou dan ook niet naar buiten willen.
Enige wat ik wel weet is rond maghrib tijd je baby in je te houden en niet naar buiten gaan. Maar smiddags of ochtend kan toch wel? 🤷🏻♀️
2 jaar geleden
Reactie op @1991
Dit is een cultuur ding! Heeft niks met de islam te maken hoor.
Hier zijn ...
Ja precies zo denk ik ook. Het is ook de hindustaans cultuur. Terwijl ik dat niet eens ben 🤷🏻♀️
Wel tijdens maghrib tijd alert zijn en baby bij je houden maar ochtend en middag kan gewoon wel vind ik.
2 jaar geleden
Assalaam alaikum, mij is dit ook steeds vertelt door oudere. 40 dagen binnen blijven. Ik heb dit nagevraagd aan een imam en hij zei dat het niks met de islam te maken heeft. Ook kan ik zelf niks vinden hierover. Cultuur en geloof wordt vaak door elkaar gehaald. Ik ben zelf nadat de baby op gewicht was, naar buiten gegaan. Alhamdullilah niks aan de hand tot nu toe. Wel ben ik voor magrib thuis
2 jaar geleden
Alaikoim Salam,
Heel herkenbaar lieve zuster. Ik weet nog dat ik bij m'n eerste na 2 weken bij schoonouders op bezoek ging.
Het was superwarm en iedereen was buiten aan het barbecuen, maar ik moest boven gaan zitten met de baby. Was ik liever thuis gebleven 🙃
Ik merk sowieso dat er een grote angst is voor kou vatten. Maar dat is denk ik meer cultuur of historie, maar niet iets uit de islam.
Ik word er altijd op aangesproken. Zelfs in Marokko door vreemden vrouwen erop aangesproken.
2 jaar geleden
Misschien kan je het nog navragen aan de kraamzorg of verloskundige en dat je man het ook hoort. Dat geeft hem misschien iets meer vertrouwen.
Mijn zoontje is nu 3 weken en we zijn paar keer weg gegaan. Nu is hij ineens wat verkouden geworden, dus m'n man zegt ook meteen van zie je.. hij moest niet naar buiten en we hebben hem ziek gemaakt. Maarja kindjes worden soms gewoon een beetje verkouden. Zeker met dit gekke weer.
2 jaar geleden
Er is geen studie die dit bevestigd in de islam. Je zou het idd aan een Imam kunnen vragen maar ik ben altijd gewoon met mijn baby’s overal naartoe gegaan als het het toe liet. Mijn schoonmoeder heeft niks gezegd. Wellicht iets ook dat het eraan ligt uit welk deel van Marokko ze komen? Dus cultureel. Geen idee. Maar is je schoonmoeder 24/7 bij jullie in huis? Want hoezo laat ze het niet toe? Succes! Bespreek het nogmaals met je man en laat hem anders de Imam bellen waar jij bij bent. Dan horen jullie allebei de uitkomst ❤️
2 jaar geleden
Reactie op Djax23
Assalaam alaikum, mij is dit ook steeds vertelt door oudere. 40 dagen binne ...
Ja precies voor maghrib thuis zijn is te begrijpen. Maar smiddags of ochtend zie ik nergens iets staan of een Hadith. Wel had ik gelezen dat veel in cultuur dus vrouwen niet buiten gelaten worden en dat dit cultuur is. Maar van baby’s kan ik NIKS vinden. En me schoonma als ze ermee komt zegt ze ja onze oudere zeiden dat. Of je moet islam bestuderen. Ik heb overal gezocht niks gevonden
2 jaar geleden
Reactie op Mzahhhhh
Ja precies voor maghrib thuis zijn is te begrijpen. Maar smiddags of ochten ...
Oudere hebben dingen aangeleerd en noemen dat “de islam” “het geloof” vaak is dat niet zo. Het is lastiger omdat je inwonend bent bij je schoonouders. Heeel veel dingen gaan kunnen tegenwerken met wat jij wilt en vindt. Ik hoop dat je je sabr kan vinden hierin en erdoorheen komt🩷
2 jaar geleden
Reactie op Mzahhhhh
Inshallah 🤲🏻 we krijgen ons eigen huis binnenkort. Dan zal het op mijn ma ...
Insha’Allah, de oudere om mij heen zeiden ook 40dgn thuis blijven maar ik ben koppig🤭 heb 2 top dagen gehad met de kleine buiten en ze is pas 2 weken ahah. Ik hoop dat alles naar je wens gaat en nog even sabr hebben tot je je huisje hebt!
2 jaar geleden
Reactie op Mzahhhhh
Nou ik woon in bij mijn schoonfamilie. Vandaar dat ze veel beslissen wilt. ...
Ahh dat verklaard het. Insha Allah dat jullie gauw een eigen plekje hebben. Sabr lieverd. Wellicht dat als ze ooit naar de winkel is even een blokje om kan? 😅 just thinking out loud
2 jaar geleden
Ik zou tegen mijn man zeggen dat hij het aan de plaatselijke Imam moet vragen. Dan kan hij jullie het juiste antwoord geven. Ik zelf heb dit nog nooit gehoord. Maar Allahoe Alem beter vragen voor zekerheid. En als je uw antwoord hebt dan gewoon op een respectvolle manier zeggen. Het blijft nog steeds jouw kind, jij bent de moeder. Het is ontzettend lief van haar dat je tijdelijk bij haar mag wonen, maar dat wilt niet zeggen dat ze jou kan verplichten om thuis te blijven. Ik zou het gewoon nog een rustig met haar over hebben en anders met je man.
Ghair in shaa Allah, als je een antwoord hebt laat je het hier dan ook weten ben er wel benieuwd naar of het echt zo is.
Veel sterkte en bsaha schat met de aankoop van jullie nieuw huis.
2 jaar geleden
Reactie op Mzahhhhh
Nou ze gaat zelf nooit uit huis. Heeft depressie en zit liefst hele dag thu ...
Ai… das minder. Dat verklaard dan ook een hoop. En het is niet zo dat je op haar in kan praten om lekker met je mee te gaan? Zij mag de wagen duwen of zoiets? Ik bedenk maar wat he