6 Reacties
3 jaar geleden
Sterrenkijker positie is bij mijn weten niet direct een reden voor een keizersnede, maar geeft vaak wel aanleiding om gebruik te maken van een verlostang of vacuümpomp. Door de positie van het hoofdje kan het kindje namelijk moeilijker het geboortekanaal passeren. Ik kan me voorstellen dat deze positie icm de grootte van het hoofdje maakt dat de gynaecoloog liever een keizersnede uitvoert, omdat een natuurlijke bevalling waarschijnlijk zwaar wordt. Maar ik ben geen expert!
3 jaar geleden
Reactie op SkittleMom23
Sterrenkijker positie is bij mijn weten niet direct een reden voor een keiz ...
De gynaecoloog heeft gezegd dat sterrenkijkers door hun positie nog iets meer plaats nodig hebben om te passeren, dus zou vanuit combi met groot hoofd zijn dat ze de beslissing zou maken dan... Alleen sterrenkijken zou inderdaad geen probleem zijn
3 jaar geleden
Ik heb binnen 2 weken ook mijn MRI wegens een eerdere breuk in mijn onderrug en staartbeen. Indien je bekken niet groot genoeg zou zijn is het sowieso keizersnee hebben ze mij gezegd. Omdat je kindje anders vast kan komen te zitten. Dus zelfs niet inleiden dan maar gewoon keizersnede uit veiligheid.
3 jaar geleden
Ik volg even mee! Vorige week ook een mri gehad door mijn eerste bevalling niet vorderde en een keizersnede werd. nu ook weer een baby die groot word geschat met een groot hoofdje en sterrenkijker (vorig zoontje is geboren op 37 weken en zijn hoofdje had de breedte van 14cm) Heb mijn resultaten zelf ook al gezien en lijken qua cm wel heel goed op de jouwe maar heb pas woensdag een afspraak bij de gynaecoloog..