7 Reacties
2 weken geleden
Hier precies hetzelfde. Hij weet heel goed hoe hij heet maar hij weigert het te zeggen. Als ik vraag hoe hij heet negeert ie me of hij noemt de naam van z’n favoriete tv karakter 🙄 Als ik dan zeg hoe hij heet wordt ie ook gewoon boos 🤣
2 weken geleden
Onze zoon had zichzelf en zijn zusje een andere naam gegeven.
Wij denken dat dit kwam omdat hij niet goed kon horen. Hij heeft op een gegeven moment buisjes gekregen en langzaam ging hij zijn naam wel beter zeggen. Ook heeft hij een paar jaar logopedie gehad.
Onze middelste dochter kon haar eerste naam ook niet zeggen. Zij noemde zichzelf bij haar tweede naam. Ze zegt nu wel beter haar eerste naam, maar de eerste letter kan ze nog niet zeggen.
Ook zij zit sinds kort op logopedie.
vorige week
Reactie op JYB
Onze zoon had zichzelf en zijn zusje een andere naam gegeven.
Wij denken ...
Mag ik vragen waarom jullie begonnen zijn met logopedie ??
vorige week
Reactie op Kirstenzwanger
Mag ik vragen waarom jullie begonnen zijn met logopedie ??
Omdat onze zoon weinig woorden sprak, maar ook andere eigen benamingen ging gebruiken.
Voor onze dochter omdat ze meerdere letters nog niet goed kan uitspreken die ze voor haar leeftijd al wel moet kunnen. Verder gebruikt ze minder woorden per zin dan voor haar leeftijd zou moeten. Ze moest met 3 eigenlijk al 4 woorden per zin geloof ik gebruiken en ze begon net met 3 woorden per zin. Zo iets was het.
Maar in verhouding met onze zoon praat ze al veel meer en veel duidelijker. Dus dat gaat wel goed komen. Met onze zoon is het uiteindelijk ook goed gekomen.
Een logopedist kan ook zien of er mogelijk niet wat anders aan de hand zou kunnen zijn (bijvoorbeeld een TOS). En dan zorgen dat je verdere hulp daarvoor kunt krijgen. Ik was eerst bang voor TOS bij onze zoon omdat hij andere benamingen gebruikte. Maar zijn mond motoriek was wat minder goed.