78 Reacties

2 jaar geleden

Baby's hebben vaak hulp nodig om in slaap te komen. Die van ons ook. Is heel normaal. Ik kan er ook niet tegen. Mijn man is gelukkig minder ongeduldig dan ik ben haha

2 jaar geleden

Toch gemakkelijk een uur bezig hier met een nachtvoeding. Mijn zoontje drinkt afgekolfde melk ‘s nachts. Drinken duurt ongeveer 15 min. Dan een halfuurtje rechtop en inbakeren en in slaap wiegen. Soms ook nog een aantal keer verschonen. Een uur ben ik dus snel kwijt

2 jaar geleden

Hier toch half uur soms langer. Hij drinkt valt wat in slaap en heeft dan terug honger. Ik houd dus altijd onmiddellijk rechtop. En dan wordt hij sneller wakker om verder te drinken. Slapen is geen probleem hier. Hij valt vlotjes in slaap. Soms eens even tutje. Het eten zelf duurt even. (Productie was ook echt heel goed en nu is het even terug wat minder dus hij moet ook wat meer werken. Alles is hier nog wat aan het afstemmen op elkaar... )

2 jaar geleden

Hier duurt een voeding ca. 40 minuten. 20 minuten eerste borst, dan verschonen en dan nog kwartiertje andere borst. Na de voeding leg ik 'm meteen in bed. Vaak ligt ie dan nog even te pruttelen, maar hij valt wel zelf in slaap.

2 jaar geleden

Baby's hebben vaak hulp nodig om in slaap te komen. Die van ons ook. Is hee ...
Ja klopt is ook normaal en ik heb ook meer geduld dan mijn man, maar na uur bezig geweest te zijn met in slaap helpen zou ik toch verder willen gaan slapen.

2 jaar geleden

Oh wat heerlijk dat sommige meteen weggelegd kunnen worden. Dit kon ik bij mijn oudste ook maar nu helaas niet. Hebben jullie nog tips?!

2 jaar geleden

Denk dat het hier een klein uurtje duurt. Totaal halfuur drinken, verschonen, rechtop houden. Snachts slaapt ze redelijk makkelijk verder en savonds (mits ze geen krampen heeft) slaapt ze ook wel makkelijk in. Dat moeilijk in slaap krijgen, heeft zij juist overdag.. soms slaapt ze gewoon helemaal niet tussen bepaalde voedingen in..

2 jaar geleden

20 minuten denk ik, hij komt dan wel weer elke 2 uur 😂 dus ik weet niet helemaal wat ik liever heb

2 jaar geleden

Hoe duurt een nachtvoeding eigenlijk niet lang. Max 20 minuutjes alles inbegrepen. Meestal valt ze in slaap direct na het drinken en leg ik haar weg. Ze is van 12/7 en ik geef wel echt nog elke 3/4 uur. Mss komt het daar door? Ik doe alles ook in het heel donker met een klein lampje en verschoon enkel bij stoelgang. De witte ruis blijft gewoon heel de tijd opstaan hier. Ik denk dat ze met 6uur mss idd wat je zegt even genoeg geslapen heeft en dat het wel normaal is dat ze dan nog even wakker is

2 jaar geleden

Het voeden zelf valt mee. Ik doe sinds 2 dagen de laatste en nachtvoeding kolven (kost me ook maar 5 min) en aanbieden in de fles om wat rust in t drinken te brengen. Die van 22/23 kan ik m zo wegleggen, maar ‘s nachts zijn we vaak na het voeden nog 1 tot 2 uur bezig hem in slaap te krijgen

2 jaar geleden

Reactie op Zelda91

20 minuten denk ik, hij komt dan wel weer elke 2 uur 😂 dus ik weet niet he ...
Ja snap ik 🤣 dat is ook niet fijn. Mijn oudste sliep al met 2 maanden door en omdat mijn jongste nu al lange blokken maakt in de nacht hoop ik maar dat zij ook snel doorslaapt of dat ze ‘s snachts sneller in slaap valt.

2 jaar geleden

Reactie op Onlylove

Hoe duurt een nachtvoeding eigenlijk niet lang. Max 20 minuutjes alles inbe ...
Toen ik om de 3/4 uur gaf in de nacht viel ze ook snel in slaap, dus ik denk ook dat het misschien door het lange slapen komt en zij het dag-nacht ritme nog niet helemaal doorheeft. White noise zet ik uit zodra zij slaapt, anders kan ik niet slapen 😅 zij slaapt nog in de co-sleeper. Daarnaast hou ik ook alles zo donker mogelijk, maar ik ga vannacht maar meteen de white noise aanzetten zodra ze wakker is, misschien dat dat nog iets toevoegt.

2 jaar geleden

Reactie op yvonneth90

Het voeden zelf valt mee. Ik doe sinds 2 dagen de laatste en nachtvoeding k ...
Verschrikkelijk he 😴 maakt die van jou wel een lange slaap daarvoor?

2 jaar geleden

Oh wauw wat een geluk dat ze zo lang slaapt 😅 hier een baby van 2 weken die iedere 2 uur minstens wakker wordt om te voeden. Snel 40 min kwijt telkens ... Dus veel slaap zit er hier niet in🥴

2 jaar geleden

Ongeveer een half uurtje de keren dat hij wil doorslapen(krijgt flesvoeding) en als hij niet wil doorslapen leg ik hem in het opgehoogd babynest tussen ons in dan slaapt hij zo. Dan kan het een uur duren maar kan ik zelf wel weer liggen wat wel fijn is met de wond van me keizersnede. Hij is nu 12 dagen oud

2 jaar geleden

Reactie op Caatje1988

Ongeveer een half uurtje de keren dat hij wil doorslapen(krijgt flesvoeding ...
Ja de wond van de keizersnede vind ik ook soms best lastig. Bij mijn andere kinderen kon ik sneller en makkelijker liggend voeden op mijn zij als het te lang duurde of een heel vermoeiende dag was.

2 jaar geleden

Reactie op littelovebaby

Verschrikkelijk he 😴 maakt die van jou wel een lange slaap daarvoor?
Gisteren sliep hij ongeveer rond 10:45 en heeft geslapen tot 3:00, dus een goeie 5 uur.

2 jaar geleden

Reactie op yvonneth90

Gisteren sliep hij ongeveer rond 10:45 en heeft geslapen tot 3:00, dus een ...
Uh 22:45 😋

2 jaar geleden

Bij ons gaat dit hetzelfde met het in bed leggen. Gisteren had ik het idee dat ze nog niet verzadigd was, dus nog wat afgekolfde melk gegeven maar ze wilde alsnog niet in haar wiegje. Uiteindelijk in mijn armen in slaap gevallen en toen overgepakt. Het eerste blok slaapt ze dan 4 uur, daarna om de 2,5 uur wakker geweest, moet ook zeggen dat ze vandaag veel krampjes had en moeilijk kon poepen dus vannacht meerdere volle luiers had..

2 jaar geleden

Reactie op Riess

Bij ons gaat dit hetzelfde met het in bed leggen. Gisteren had ik het idee ...
En ik ben dan ook steeds zeker 45 minuten verder 🙈