16 Reacties
2 maanden geleden
Zelf geen ervaring mee,voor de 2e dan. Maar wel zwangerschapsvergiftiging en keizersnede gehad. Maar er zijn zeker vrouwen bij wie de 2e dan natuurlijk is gekomen. Maar het is echt per geval verschillend. Net waar je littekenweefsel zit in de baarmoeder, en of er geen zwakke plekken ontstaan zijn. Het hangt van zoveel dingen af. Dat ze het pas op moment dat je bijna moet bevallen pas met zekerheid kunnen zeggen of je het natuurlijk kan proberen
2 maanden geleden
Reactie op Janita21
Was bij jou het herstel na de keizersnede ook trager door de zwangerschapsv ...
Zoo, zeker wel. Nog steeds niet helemaal hersteld 14 maanden later.
Op vrijdags toen me 37 weken controle gehad, was alles helemaal prima, en op maandagavond voelde ik me niet goed, raar gevoel in me buik en hoofdpijn wou niet overgaan. Vk gebeld, en na urinetest en bloeddruk moest ik met spoed naar het ziekenhuis. Toen na paar uur me bloeddruk onder controle was, zijn ze met inleiding begonnen...donderdag avond zat ik nog steeds op 3 cm. Dus semi spoed keizersnede gehad.
Eerste dag kon ik niet uit bed komen, 2e dag eindelijk wel, 3e dag savonds naar huis, kon helemaal niks. Ook helemaal uitgeput van 3 dagen weeën gehad natuurlijk. Na 2 weken sprong de wond weer open, zat ik weer in het ziekenhuis. Dit bleek dus een onderhuidse holte te zijn die vanzelf moest dicht groeien. 10 dagen lang iedere dag een beker bloed verloren via gaatje in de wond. Aan de ijzertabletten, meerdere controles. Maar me gezondheid is helemaal verpest, constant overal pijn. En nu nog steeds aan debloeddruk medicatie.
Pas na 5 maanden kon ik zeggen dat ik me weer een beetje mens begon te voelen.
Dus mocht er ooit een 2e komen, ga ik zeker voor een geplande keizersnede, dan heb ik vooraf die uitputting niet, en door het monitoren ook minder risico op nog een keer zwangerschapsvergiftiging (medicatie tijdenze zwangerschap)
2 maanden geleden
Het is bijna één op één mijn verhaal. Vervelend dat je nu nogsteeds aan de medicatie zit zeg!
Ik kon na een week pas weer lopen. Echt bizar. Ik ben recent nog teruggeweest naar de gynaecoloog omdat ik nogsteeds pijn voel bij de wond. Voel jij dat ook nogsteeds? Bleek bij mij Acnes (blijvende buikwandpijn) te zijn door het doorsnijden van de zenuwen tijdens de sectio.
2 maanden geleden
Reactie op Janita21
Het is bijna één op één mijn verhaal. Vervelend dat je nu nogsteeds aan de ...
Nee ik heb voornamelijk nog last van me rug, en vermoeidheid. (En nachtmerries). Me rug deed in de zwangerschap al raar. Kon opeens niet meer lopen met 1 been. Dit bleek te komen door een beknelde zenuw. Die is toen verholpen door chiropractor, maar met de inleiding en verplaatsen van bed naar bed met de operatie is er weer iets verschoven. Waardoor het nog steeds zeer blijft doen. Maar ze kunnen niks vinden.(En dan heeft het totaal niet geholpen dat je ruim 2 maanden je buikspieren niet kan gebruiken dus je rug overbelast raakt...)
2 maanden geleden
Ik ben momenteel zwanger van de tweede en heb bij de eerste een keizersnede gehad. Ik ben niet bekend met zwangerschapsvergiftiging.. Ik heb rond de 20 weken gesprek met de gynaecoloog om het over de bevalling te hebben. Gynaecoloog geeft dan advies wat het beste voor je is aan de hand van de vorige bevalling/litteken etc. En je bespreekt dan wat je zelf ‘wil’. Dus je gaat eigenlijk samen met de gynaecoloog een ‘plan’ maken. Zo is het mij verteld iig 🥰
2 maanden geleden
Onze oudste is met een geplande keizersnede geboren.
Daarna zijn er nog 3 kinderen vaginaal geboren.
Bij de laatste 2 kinderen wilde de placenta er beide keren niet uit. En belandde ik alsnog op de OK. Geen idee of dat met de keizersnede te maken heeft gehad. Of dat het gewoon pech was.
2 maanden geleden
Keizersnede gehad 3.5 jaar geleden en 13 maanden geleden vaginaal bevallen van onze dochter. Bevalling in t ziekenhuis met eigen verloskundige. Dit kan zeker, lees je er goed over in. Je hebt op insta/ fb bijvoorbeeld vbac groepen waar veel informatie staat !
2 maanden geleden
Hi doula io hier! Natuurlijk bevallen na een keizersnede kan je veel over opzoeken, heet ook wel VBAC. De kans is niet perse klein dat het kan, mits je aan bepaalde criteria voldoet van het ziekenhuis dat het ‘verantwoord’ is. Bij zwangerschapsvergiftiging kom je vaak extra voor controle voor je bloeddruk en urine om het tijdig voor te zijn.
Studio VBAC heeft een hele informatieve cursus hiervoor en ook een podcast die het zeker waard is, daarbij is in overleg blijven met je verloskundige qua opties altijd verstandig. Succes 😘
2 maanden geleden
Hi,
Ik heb zwangerschapsvergiftiging gehad. Opgenomen met 32 weken en uiteindelijk met 35 weken natuurlijk bevallen…
Vraag me niet hoe😅
Ik weet nog dat ik doodziek daar lag en dacht dat het onmogelijk was dat nog te presteren kunnen na 3 weken plat in bed, maar het kan. Mijn zoontje is wel prematuur en dysmatuur geboren. Ik heb eigenlijk best een goede bevalling gehad uiteindelijk.