120 Reacties
één jaar geleden
Ben zeker niet tegen de eerste dingen die jij opnoemt, en vind het knap van ouders dat ze dat soort keuzes kunnen maken.
Maar ik ben idd zo een soort moeder die het liefst samen slaapt, borstvoeding geeft, etc etc en totaal geen extra moeite doet voor doorslapen in de nacht. Ik doe dit gewoon op die manier omdat het goed en natuurlijk voelt voor mij :)
één jaar geleden
Hier tot nu toe alleen maar bv gegeven en inmiddels weken lang geen fles aangeboden met afgekloven melk, kolven vond ik gelijk niks. Er is niks mooier dan live voeden. Mijn baby slaapt snachts naast mij in één wieg en overdag vaker op mij of samen in het grote bed... ik hoop bv zo lang mogelijk te kunnen geven😊
één jaar geleden
Ik heb nu trouwens “door het live borstvoeden” een fles weigeraar. Hoe gaat dat bij jullie? Ze accepteert niets anders dan m’n borst.
één jaar geleden
Hier borstvoeding, cosleeper naast mijn bed, maar beland vaker wel dan niet bij mij in bed 😂 vond t bij mijn eerste te spannend, maar nu heel erg knus (alleen wat koud soms). Doorslapen gaat ie vanzelf wel een keer doen, maar daar heb ik weinig invloed op. Beste man heeft de eerste weken bijna alle dutjes in de draagdoek gedaan, inmiddels gelukkig ook wel meer in de box (mijn rug trok t niet meer).
Ik hoop dat ik dit keer een jaar kan voeden, we gaan t zien 😀
één jaar geleden
Reactie op Aprilmoeder
Ik heb nu trouwens “door het live borstvoeden” een fles weigeraar. Hoe gaat ...
Hier nu ook, hij nam hem wel. Zit nu wel in sprong 4, maar hij moet er nu echt niks van hebben. We hebben wat tips gevonden van een site die we gaan uitproberen.
één jaar geleden
Ik ga sws tot 6 maanden borstvoeding geven maar mijn doel is 1 jaar. Ik besefte mijzelf vandaag dat we al op een kwart daarvan zitten😱
Onze dochter slaapt bij ons op de kamer in de cosleeper en als ze een slechte nacht heeft (zoals afgelopen nacht) slaapt ze naast mij in bed. Overdag slaapt ze veel in de draagzak (dit is wel een beetje noodgedwongen omdat ze niet in dr bedje slaapt)
één jaar geleden
Reactie op Zelda91
Hier eventjes een moeilijke periode, inmiddels pakt ie de fles gelukkig, aa ...
Was het een kwestie van gewoon geven en hopen dat hij went? Mijn dochter hapt niet en verslikt zich vervolgens in de druppels die uit de dop lopen. Ook al meerdere soorten flessen geprobeerd. Maar ze neemt ook geen speentjes
één jaar geleden
Reactie op Aprilmoeder
Ik heb nu trouwens “door het live borstvoeden” een fles weigeraar. Hoe gaat ...
https://www.cjgleiden.nl/pagina/baby/voeding/kolven/wennen-aan-de-fles/weigeren-van-de-fles/877816#:~:text=Na%203%20maanden%20verdwijnt%20bij,uit%20een%20fles%20te%20drinken dit klonk voor ons allemaal best als logisch dus dit gaan wij proberen. Bij ons verslikt hij zich ook.
één jaar geleden
Ik geef ook bv, sowieso van plan tot 6 maanden, daarna zien we wel wat goed voelt. Ik voed op verzoek dus echt schema zit er niet in. 's nachts slaapt hij wel al langer, maar daar heb ik niks voor gedaan.
Hij slaapt 's nachts in zijn co Sleeper naast ons bed. Overdag vnl in draagzak, maar vooral omdat dat enige plek is waar hij in slaapt. Soms 1 dutje in zijn park overdag. Mijn rug begint het wel moeilijk te hebben met elke dag draagzak.
één jaar geleden
Hier ook volledig BV en bed sharing vanaf dag 1. Overdag slaapt ze eigenlijk overal wel.. s’nachts lekker naast me en ik vind het heerlijk en zij ook. Het moederinstinct is magisch, dus nee ik rol niet over haar heen 🤗.
Voordeel vind ik echt dat ik het bed niet uit hoef als ze eens s’nachts een voeding wilt.. dit breekt echt je slaap op.
Daarnaast natuurlijk de heerlijke bonding met de kleine.. we genieten zo van elkaar en ze gaat lekker overal mee naar toe .. ben nog steeds op die roze wolk.
En iedere mama moet vooral doen wat goed voelt, ik kan alleen maar bed sharing aanraden voor die eerste maanden .. want wat een genot is dat! 🩷
één jaar geleden
Daarnaast doe ik ook alles op verzoek en veel op gevoel. De eerste maanden geen slaap/voedingsschema’s. Ik houd anders alleen mijzelf bezig met het proberen te volgen van een schema.
Uiteraard probeer ik wel de wakkertijden in de gaten te houden, maar luister vooral naar haar signalen.
Nogmaals moeder natuur is iets magisch 💫
één jaar geleden
Reactie op Bebe23
Ik verschoon haar voor het slapen gaan en als ze wakker wordt in de ochtend ...
Zou hier dus wel doorlekken. Gebruik momenteel ook pampers. We hebben vaak een voeding tussen 4 en 6 nog. We verschonen dan ook. En dan volgende voeding max 3u later weer. Ik verschoon dan na die voeding ipv ervoor en dan is het regelmatig al doorgelekt. Had eens een verschoning overgeslagen en toen was het ook prijs. Maar is hier dan ook meer dan enkel plas.
één jaar geleden
Hier krijgt de kleine kv omdat bv afnam maar voor de rest alles zo natuurlijk mogelijk. Voeden op verzoek, co-sleeping, soms bed-sharing en contact naps. Wij houden geen ritme/schema/rituelen aan. Afgelopen week heeft ze een paar keer doorgeslapen en afgelopen nacht werd ze wakker voor een voeding, prima. Soms valt ze uit haar zelf in slaap en soms moet ik haar even oppakken, sussen en kan ik haar weer neerleggen. Dus buiten de KV ipv BV om ben ik gewoon echt go with the flow
één jaar geleden
Reactie op Ada3
Zou hier dus wel doorlekken. Gebruik momenteel ook pampers. We hebben vaak ...
Hmm.. dat is niet zo fijn idd. Ik vermoed dat je een grotere maat al hebt geprobeerd tegen het doorlekken.. hoe laat heb je je laatste voeding voor de nacht? Ik doe deze als ik zelf na bed ga dus rond 22:00/23:00 uur.