28 Reacties

2 jaar geleden

White noise apparaat geprobeerd? Vriendin van mij nam t apparaat gewoon mee waardoor de kleine dus wel kon slapen in de wandelwagen.

2 jaar geleden

Wij hebben helaas exact dezelfde ervaring. Onze zoon slaapt eigenlijk nergens in, behalve de draagzak of bij ons. Ik volg.

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook. Geen tips voor je helaas.

2 jaar geleden

Idem!! 😫 ik hoop op tips ook

2 jaar geleden

Same here 🥲

2 jaar geleden

Geen tips. Helaas. Iedereen zegt altijd; ga wandelen, dan slapen ze! Nou mooi niet. Hij wil helemaal niet in die wagen liggen :( zo beperkend…

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook helaas. Ik had aan het CB gevraagd wat dit kon zijn. Zij vertelde mij dat ze dit wel vaker zien. Dat kindjes of de draagzak willen, of de kinderwagen, maar dat het nooit vaak samen is. Als ze wat ouder worden komt het goed zei ze! Ze willen dan nu gewoon nog geborgenheid door lekker dicht tegen je aan te slapen in de draagzak

2 jaar geleden

Een vriendin van mij zei; rol een handdoek op zodat ze niet helemaal plat liggen in de wagen. Die kun je dan als een mini nestje erin leggen. Heb het nog niet geprobeerd, maar dacht deel het toch gezien ook ik hetzelfde probleem heb

2 jaar geleden

Mijn zoon is nu 3 en heeft nooit geslapen in de kinderwagen, en ook niet in de auto tijdens autoritjes. Hij wilde sowieso niet in de reiswieg, een groot drama, dus zette ik altijd de maxicosi op het frame vd kinderwagen. In de maxicosi ligt hij natuurlijk meer ‘vast’ ipv in de grote reiswieg. En hij kan veel meer zien vanuit de maxicosi. Ik heb er nooit een probleem in gezien of van gemaakt. Zodra hij goed op zn buikje kon liggen wilde hij ook niet meer in de box óf babynestje, dus hij lag op de grond op het boxkleed lekker de kamer in te kijken. Hij sliep al heel snel alle nachten door en hij heeft altijd heel veel geslapen overdag, maar dan in zijn eigen bedje. Ja dat is wel eens onpraktisch, je bent aan huis gekluisterd, maar ook dit is een fase en gaat wel weer voorbij, in de tussentijd is het niet anders. Zijn zusje is nu 8 weken oud en wilt ook niet meer in de box, maar slapen in de wagen doet ze wel. Ligt gewoon aan t kindje en de voorkeuren. Waarom is t zo belangrijk voor je dat je kindje in de wagen slaapt?

2 jaar geleden

Reactie op la_suuz

Mijn zoon is nu 3 en heeft nooit geslapen in de kinderwagen, en ook niet in ...
Ik denk omdat hij overdag ook niet in zijn bedje wil🙈

2 jaar geleden

Herkenbaar! Mijn dochter van nu 3 jaar sliep als baby nooit in de kinderwagen. Toen ze eenmaal in de buggy kon ging dat iets beter, maar ook met veel gedoe nog steeds. Ze was echt een hele goede slaper.. maar alleen in bed of in de draagzak. Ik heb het maar geaccepteerd. Nu heb ik een zoontje van 9 weken en ik hoopte stiekem dat ik lekker dagjes weg kon en dat hij heerlijk zou slapen in de kinderwagen. Maar helaas.. weer een hele goede slaper, maar alleen in bed en heel af en toe in de draagzak. Maar in de wagen is het voornamelijk huilen. Weer iets wat we moeten accepteren denk ik! Beide kindjes zijn ook heel alert en willen niks missen van wat er om hen heen gebeurt.. misschien dat dat er ook mee te maken heeft!

2 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Herkenbaar! Mijn dochter van nu 3 jaar sliep als baby nooit in de kinderwag ...
M’n zoontje sliep trouwens in het begin ook niet in bed hoor overdag.. daar heb ik echt wel moeite en tijd ingestoken! Donkere kamer, white Noise, inbakeren, wiegen wanneer hij elke 5 minuten weer wakker werd etc. Vond het erg zwaar in combinatie met nog een peuter erbij.. maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd erg goed gaat! Hopen dat dat zo blijft.. en dat stukje kinderwagen baal ik ook van, maar accepteer ik maar 😅

2 jaar geleden

Bij ons juist hetzelfde, slaapt enkel in draagzak. :( niet in kinderwagen, niet in auto, niet in park, ...

2 jaar geleden

Reactie op kar-lijn

Ik denk omdat hij overdag ook niet in zijn bedje wil🙈
Sorry overheen gelezen🙈 maar weet dat alles een fase is. Wat nu niet werkt, kan over 2 wkn weer heel anders zijn.. gewoon blijven proberen en dan komt het echt wel goed. Een gouden tip is er helaas niet, behalve dan geduld.

2 jaar geleden

Ik heb vanmorgen ‘dooky’ ervoor gehangen (zwart) in combinatie met white noise en hij heeft er 1,5 uur in gelegen. Denk in totaal een uur geslapen, unieke situatie! Hier kan ik wel aan wennen 😄 Ben 2x naar hem toegelopen om de kinderwagen te bewegen. Wie weet is een donkere ‘dooky’ ook wat voor jou?

2 jaar geleden

Onze dochter sliep ook niet meer in de kinderwagen. Hier gelezen in de comments dat de maxi cosi kan werken. Onze meid kan nu lekker om zich heen kijken en valt nu ook in slaap!

2 jaar geleden

Wij hadden dit ook met onze dochter. Maar ineens sinds vorige week slaapt ze veel makkelijker en ook in de kinderwagen. Ze is nu 10 weken. Hopelijk lukt het met een paar weken ook voor jou

2 jaar geleden

Reactie op la_suuz

Mijn zoon is nu 3 en heeft nooit geslapen in de kinderwagen, en ook niet in ...
Mijn dochtertje slaapt ook alleen in de wieg. Heel soms in de wagen en dan met behulp van de rockit baby rocker. Waarom je wil dat ze in de wagen slapen? Zodat je ook eens weg kan natuurlijk. Ik vind het niet te doen al die slaapjes thuis zodat je je huis niet uit kunt met die korte wakkertijden.. In de draagzak slaapt ze wel, maar alleen als ik loop. In mijn armen slaapt ze niet.

2 jaar geleden

Hier is het ineens goed gekomen. Eerst ritme aangeleerd in het wiegje waar ze wel wilde slapen. Nu ze hieraan gewend is slaapt ze ook makkelijker op andere plekken waaronder de kinderwagen 🙌🏼

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt überhaupt nauwelijks overdag🫣 Heel soms als ik de maxi cosi op de wagen zet wil ze haar ogen laten rusten, maar zodra de wagen stilstaat (oversteken/stoplicht/stoep oprijden) schieten haar ogen weer wijd open, zelf als je maar enkele seconden stilstaat 😅