13 Reacties
5 maanden geleden
Ik heb geen tips, maar wel een vraag. Dus als ik het goed begrijp, dan omdat hij niet kan/wilt slapen dan moet je hem ophalen? Is dat ook het beleid? Mijn zoontje slaapt ook niet altijd misschien 30 min, vandaar mijn vraag😊. Maar ik hoef hem niet op te halen. Daarbij, denk ik dan meteen je betaald een hele dag, als je hem telkens moet ophalen rekenen ze dan wel de volledige dag door?
En helpt het in slaapvallen met een knuffeltje misschien? Of een muziekje? Iets waar ze wel de tijd voor kunnen maken?
5 maanden geleden
Dat hebben we vandaag dus ook gevraagd. We begrijpen dat je je kind moet ophalen als het ziek is, maar niet vanwege niet slapen. Maar zij zeggen dat als ze meer persoonlijke zorg vragen je je kind ook moet ophalen omdat voor hun niet haalbaar is. Toen wij vroegen of ons zoontje dan niet gewoon mocht spelen ipv slapen als dat niet lukte, was dat ook niet mogelijk. We moeten idd gewoon voor de volledige dag betalen. Als dat voor een paar keer is vanwege wennen, vind ik dat niet een groot probleem. Maar het gaat mij wel tegenstaan als ik hem elke keer eerder moet ophalen maar wel moet betalen voor een hele dag.
We hebben idd dezelfde slaapzak, knuffeltje al thuis meegegeven
5 maanden geleden
onze dochter sliep de eerste weken heel slecht op de opvang, ze begon toen ze 5 maanden was, ze sliep toen soms maar 50 minuten op een dag van 10 uur(!!!) toen. dit is vanzelf goed gekomen en ze slaapt er nu beter dan thuis. ook kon ze daar zelf in slaap vallen op een gegeven moment wat hier nog niet ging. houdt hoop en geef het de tijd. ik hoop dat het bij jullie ook vanzelf goed komt!
5 maanden geleden
Reactie op SilkeGB
Dat hebben we vandaag dus ook gevraagd. We begrijpen dat je je kind moet op ...
Wel goed dat je het hebt hebt gevraagd en anders zou ik toch een gesprek aangaan. Hij moet natuurlijk wennen, dat gaat niet 1,2,3. Ik zou ook aangeven dat, hij nooit kan wennen als hij telkens zo vroeg wordt opgehaald.
Wat betreft mijn ervaring deze meneer hier, had ook heel veel moeite met in slaap vallen. En opeens na een paar weekjes ging het beter, was dus een kwestie van wennen
5 maanden geleden
Reactie op SilkeGB
Dat hebben we vandaag dus ook gevraagd. We begrijpen dat je je kind moet op ...
Ben ik de enige die hier over valt?! Wat is dit voor een onzin? Ik snap dat het misschien niet altijd haalbaar is ieder kind veel aandacht te geven, maar dat je je kind moet ophalen en óók nog eens voor de hele dag moet betalen?! En wat moet je met je werk dan straks? Pffff we denken altijd heel wat van NL maar sommige dingen zijn zo krom geregeld huer
5 maanden geleden
Heb geen tips maar wel herkenning aangezien mijn dochtertje ook slecht slaapt op de opvang. Maar hoef haar niet op te halen. Ze valt dat vaak even bij iemand in slaap en soms maar 30 minuten. Vervolgens gaat ze weer spelen, ze haalt het ‘s nachts en dagen dat ze thuis is vaak wel weer in. Gek dat er zo ander beleid is per opvang
5 maanden geleden
Ik vind het wel apart dat ze geen oplossingen kunnen bedenken. Mijn dochter slaapt ook heel slecht op de opvang. Als ze haar niet in slaap krijgen leggen ze haar in de kinderwagen en dan valt ze wel zo in slaap na wat wiegen. Het is ook weleens gebeurd dat ze dan niet ging slapen, maar ze lag er dan wel lekker rustig.
Alleen bij ziekte moet ik ze halen.
5 maanden geleden
Los van dat het best stom is dat je hem moet ophalen; hoe krijg je hem zelf in slaap thuis? Is het eventueel mogelijk dat je dat zelf doet bij de opvang zodat zij dat niet hoeven te doen 🤔 je moet er nu ook heen om hem op te halen, misschien dat het scheelt als hij daar toch eventjes slaapt
5 maanden geleden
Hier hadden we ook een lastige slaper, en heb ik na een slaapregressie waarin hij helemaal weigerde, wekenlang hem opgehaald omdat hij gewoon niet ging slapen. Hij heeft stilte nodig en met andere kindjes op een kamer lukt niet echt.
Op een gegeven moment hem ook 2 weken thuisgehouden omdat ik die stress van “slaapt hij weer niet en moet ik hem ophalen vandaag?” met werk niet trok. En toen een heel goed gesprek gehouden waarin ze zo fijn hebben meegedacht. Ik ging hem voor z’n ochtendslaap dan zelf laten slapen daar. En zij deden de middagslaap.
Zodat hij daar de kans kreeg om te wennen. En deze overgangsfase van hem helpen was echt de redding. Scheelde wel dat hij toen mega vroege vogel was en hij dus om 8u al in z’n eentje een ochtend slaap deed.
Vind het heel raar dat ze zo niet bereid lijken tot wat extra moeite doen voor hem… en heel zwaar voor jou!
5 maanden geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben gisteren op de opvang gebleven en heb laten zien hoe ik hem op bed leg. Hij heeft daar vandaag 1,5 uur geslapen dus ik hoop dat hij dit zo blijft doen. Denk dat hij heel erg moet wennen aan een andere slaapomgeving, thuis slaapt hij altijd in een donkere kamer en op de opvang moeten ze in een lichte kamer slapen ivm hun visie (dag/nachtritme). Had toevallig ook afspraak bij het consultatiebureau en die wisten al te vertellen dat de kinderopvang erom bekend staan dat ze heel snel bellen als een kind niet wil slapen/huilerig is/ ziek is etc.
5 maanden geleden
Reactie op SilkeGB
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben gisteren op de opvang gebleven en heb ...
Fijn dat het gelukt is. En fijn dat je nu de tijd hebt om dit ook aan hen te laten zien.
Ik herken je verhaal heel erg met lastige slaper.
Wij krijgen onze man alleen wiegend in slaap. Maar dit kunnen ze daar niet doen.
Bij onze andere kinderenc ging het ook zo. Die hebben ze toen een lange tijd in de buggy heen en weer gelopen en zo viel hij in slaap. Maar kan ook begrijpen dat dit vervelend voor de leidsters is en ze hier geen tijd voor hebben