8 Reacties
4 dagen geleden
Ach wat sneu voor hem dat het niet lukt en stressvol voor jou. Eet hij helemaal niet? Of bedoel je avondeten?
Eten jullie allemaal samen aan tafel? Hoe gaan jullie om met het weigeren?
Wil hij wel betrokken zijn bij de voorbereidingen? Broodsmeren/koken etc? Dat wil soms wel helpen!
Goed dat je hulp zoekt!
4 dagen geleden
Reactie op dille0407
Ach wat sneu voor hem dat het niet lukt en stressvol voor jou. Eet hij hele ...
Van ontbijt tot avond eten 馃槶 ik zit echt met me handen in het haar. Heel af en toe eet hij. Met voorbereiden helpt hij niet mee, maar laat hem wel zelf kiezen. Maar zegt bij alles nee helaas dus dan kies ik zelf vaak iets, vanochtend broodje kaas de kaas heeft die gegeten maar het brood niet. Ik dwing hem niet om te eten, als die niet wilt dan blijft het staan. Na een paar uur gooi ik het dan helaas weg.
4 dagen geleden
Ah wat naar voor hem dat het hem zo tegen staat dat hij zelfs moet kokhalzen. Ook stressvol voor jou als je niet weet waarom je zoontje niet eet. Misschien zit het je hoog, maar door de tekst jankt en dat je zelf gefrustreerd raakt. Lijkt het ook alsof je tegenover je kind gaat staan. Je zoontje van 2,5 zal nooit iets doen om vervelend te doen of je gefrustreerd te maken. Je zoontje voelt dit. Er is iets of het medisch is of in zijn hoofdje wat maakt dat hij het niet wilt. Erg rot voor hem ook. Probeer een team te blijven. Samen tegenover het probleem in dit geval eten. Ons zoontje van dezelfde leeftijd is ook een moeilijke eter. Dit is gelukkig niet altijd zo geweest. Lastig want hij word om half 5 鈥榮 ochtends wakker met honger. Toch bewaren we altijd de rust en houden we het gezellig aan tafel. Een kind maakt verbindingen met alles. Dus wanneer eten verbonden raakt met druk, stress, boosheid en ongezelligheid zal hij alleen maar minder gaan eten. Ik lees er veel over en probeer van alles. Nu lijkt (hoe gekkig ook) helemaal niks zeggen en het bij hem laten het allerbeste te werken. Ik zet alleen een bordje voor hem neer aan tafel en zeg lekker eten. Verder laat ik het compleet los. Ook niet neem je nog een hapje? Want dan is het meteen nee en neemt hij niks meer. Voor het slapen nog een warme melk met wat erbij zodat hij nog wat extra binnen krijgt. Nu 3 dagen mee bezig en het gaat steeds beter! Succes!
4 dagen geleden
Reactie op Mamalila
Ah wat naar voor hem dat het hem zo tegen staat dat hij zelfs moet kokhalze ...
Hi, bedankt voor je tips! Ik bied ook zeker eten aan en dwing hem tot niks. Zoals ik al onder een ander reactie had aangegeven, laat ik het een paar uur staan en als die nog niet gegeten heeft, gooi ik het weg.
Toen ik dit berichtje typte was ik even gefrustreerd vandaar de bepaalde woorden. Met het avond eten heeft die vandaag echt super gegeten!
3 dagen geleden
Het niet willen eten herken ik ook bij mijn dochter, vooral ontbijt en lunch is een opgave.. soms denk ik hoe kan het nou dat je niet eet hoe kan je geen honger hebben na een hele nacht? Ik laat het maar een beetje los en probeer haar niet teveel op te dringen maar ik snap je frustratie echt helemaal! 馃槥
2 uur geleden
Hier precies hetzelfde. Ik geef haar maximaal 25 minuten de tijd om te eten, daarna zet ik het weg en leg ik uit dat het eetmoment geweest is. Dwingen werkt alleen maar averechts bij ons en als ze echt honger heeft eet ze ineens een paar dagen voor 2 馃槀 het zal een fase zijn en ze krijgt ook kiezen, dus ook daarmee zal het te maken hebben. Erg frustrerend maar probeer het los te laten, blijven aanbieden maar meer kan je niet doen ben ik bang. Succes!!