25 Reacties
3 jaar geleden
"Ik snap jullie enthousiasme maar de titel tante is echt voor mijn schoonzus bestemt" iets in die trant. Ook je waardering uiten over dat ze zo betrokken willen zijn? Echte vriendinnen kunnen zich hier wel over heen zetten lijkt mij, zolang je het zelf ook vriendelijk brengt toch?
3 jaar geleden
Ik zou het gewoon aankaarten. Ik heb een vriendinnengroep van 8, en iedereen is enthousiast dat ze “tante” worden, zo noemen ze zichzelf ook. Ik vind het geweldig. Ik denk dat ze het goed bedoelen en ze zich juist enorm verbonden voelen met je kleintje. Maar als het echte vrienden zijn kan je alles tegen ze zeggen.
3 jaar geleden
"Ik snap jullie enthousiasme maar de titel tante is echt voor mijn schoonzu ...
Dat vind ik inderdaad een mooie manier! Zelf ben ik gewoon erg zoekend omdat het allemaal nieuw is en de situatie van mij en m'n vriendinnen nu heel anders is. Hier is het huisje boompje beestje dan en m'n vriendinnen zijn tussen de 21 en 25. En ik snap dat hun interesses op andere gebieden liggen dan die van mij momenteel haha. En die respecteer ik ook, die had ik hiervoor ook!
3 jaar geleden
Ik vind dat zelf juist heel lief. Vrienden van mij noemen mij ook soms de tante van hun baby (niet tegen anderen ofzo, gewoon tegen hun baby "daar is tante x" en dat voelt altijd zo warm aan, maar tegelijk weet ik natuurlijk dat ik geen échte tante ben zoals hun broers en zussen en hang ik er ook geen verwachtingen aan. Misschien bedoelen je vriendinnen het ook niet zo zwaar? Dan zou ik het laten gaan en het niet waard vinden hen op de tenen te trappen. Als ze er te ver in gaan of dit echt heel belangrijk is voor jou, zou ik er wel iets van zeggen natuurlijk.
3 jaar geleden
Hoezo stoor jij je hieraan? Ze bedoelen het juist heel lief en betuttelend dat ze tante worden. Ze zien zich als een tante voor je kleine dropje straks. Ik zou dat juist waarderen en blij zijn met zoveel mensen om me heen. Heb je jezelf wel afgevraagd wat het precies is waar je jezelf aan stoort? Misschien is het een soort moeder jaloezie met dat je de kleine eigenlijk helemaal niet wilt delen. Trekt vanzelf bij na de bevalling😜
3 jaar geleden
Haha ik herken je gevoel. Ik heb het ook wel. Ik vind het zelf ook een beetje raar als ik tante wordt genoemd van een kind waarmee ik geen familiaire relatie mee heb.
Ik laat het zelf iig gaan, tis niet alsof ze mn kind elke dag zien ofzo. En tegen mn kind noem ik diegene dan bij naam en niet "tante xxx".
3 jaar geleden
Mijn ervaring is dat het uiteindelijk best meevalt en vriendinnen heus wel realiseren dat ze niet echt tante zijn. Als jullie kindje er is en jij gebruikt dan gewoon de naam ipv tante + naam en je houdt dat consequent vol, zullen ze dat wel overnemen. Ik zou me er dus niet te druk om maken.
Mocht je het echt vervelend vinden, dan bespreek het met ze. En dan juist positief voor de emotionele lading maar dat je het zelf qua woordkeuze en benoemen een beetje gek vindt en dat daarom niet doet.
3 jaar geleden
Ik zou blij zijn met zulke vriendinnen…. Sommige waren maar even “tante” daarna pleiten 😂😂
Voor mij zegt familie helemaal niks… ik heb vriendinnen die mijn kinderen meer liefde geven dan mensen die echt familie zijn. Snap ook niet waarom dit je stoort het is alleen maar mooi als mensen van je kind houden… ga je nog wel waarderen denk ik 🤷♀️
3 jaar geleden
Ik voel mij ook tante van de kinderen van mijn vriendin. En zij heeft hetzelfde bij mij ongeboren kind. Wij zijn daar juist dankbaar voor. Ik ben enigskind en mijn vriendin heeft gewoon een zusje waarvan ik de plek absoluut niet in pik. Misschien kan je het vanuit een ander perspectief bekijken dat ze juist ontzettend betrokken zijn en liefde voelen voor jou en je baby.
3 jaar geleden
Reactie op SAN696
Ik zeg dat wel met beste vriendinnen. Vind het juist speciaal. Ze zien ze o ...
En het voelt ergens ook nog wel beetje respectvol ofzo.
Ze zien ze vaak, dus nu roept m'n zoontje bijv: Tante Sara, mag ik wat drinken? Ipv: Sara, mag ik wat drinken.
De vriendinnen die zich tante noemen en dat snel kenbaar maken, uiten juist voor mij het gevoel dat ze jou en je baby heel speciaal vinden ❤
3 jaar geleden
Reactie op Bossie000
Dat vind ik inderdaad een mooie manier! Zelf ben ik gewoon erg zoekend omda ...
Ja goed leeftijd zegt dan niet zo heel veel, ik ben 24 en dit word ons 2e kindje. Ben zelf ook al getrouwd 😜
Maar het belangrijkste is gewoon doen wat voor jou prettig voelt. Ik noem mijn vriendinnen wel tante maar dat is waar ik mij goed bij voel. Als dat voor jou anders is dan is dat helemaal goed en mag je daar in echt je grens aangeven! Dat is helemaal goed 💜
3 jaar geleden
Ja goed leeftijd zegt dan niet zo heel veel, ik ben 24 en dit word ons 2e k ...
Oh ja nog aanvullend had ik toen ik 19 was ook vriendinnetjes met kindjes en ik vond het echt heel erg leuk! Heb veel op hun kindjes gelet en ging graag mee leuke dingen doen, ik ken je vriendinnetjes niet maar hoop voor jou dat ze ook zo betrokken willen zijn! Weet dat veel mama's zich in het eerste jaar eenzaam voelen🥰
3 jaar geleden
Ik vind het juist heel lief en fijn. Mn partner en ik hebben beide een eigen vriendenkring waarmee we al 13+ jaar bevriend zijn. Inmiddels zijn ze gewoon familie geworden. Vind juist fijner dat mn kind hun erkent als oom en tante dan bepaalde familie leden, die ik 1x in de zoveel tijd zie en niks mee heb.
VRIEND
3 jaar geleden
Ik zie foto’s voorbij komen van meiden die dan schrijven tante’s trots bij een kraambezoek foto of een zwangerschapsaankondiging die ze delen waarbij ze zich tante noemen.
Ik vind het ook wel een tikkeltje bijzonder maargoed dat is mijn mening 🙈