15 Reacties
6 maanden geleden
Tot vorige week hadden wij 4 flessen overdag. 3 van 150+5 en 1 van 180+6. Nu hebben we sinds een week 1 middagfles laten vallen. Zal in de loop van de tijd wel de andere middagfles laten vallen maar voel er totaal geen haast bij. Waarschijnlijk ga ik eerst de hoeveelheid minderen. Het valt vanzelf wel op zn plek met het slaapje!
6 maanden geleden
Ik doe ze hier nu verdunt geven op 180 maar 4 of 5 schepjes. Nog 3 flessen per dag. Ochtend en avond krijgt hij wel met 6 schepjes.
6 maanden geleden
Goede vraag! Weet je, het zijn richtlijnen. Als je kindje het goed doet, fijn groeit en eet dan is er volgens mij niks aan de hand.
Mijn zoontje wordt 5 juli 1 jaar en hij drinkt vooral voor het slapengaan een flesje (150) en 's nachts. Ik ben de verhouding melkpoeder/water aan het afbouwen. Vooral met het warme weer werkte dat goed omdat hij meer behoefte had aan drinken.
Overdag heeft hij weinig interesse in zijn fles. Ik heb hem gisteren zelfs een mini fles van 120 gegeven, die we in het begin altijd gebruikten haha.
Kleintjes kunnen ook door een groeispurt weer ineens meer/minder behoefte hebben aan melk. Ik volg mijn kindje hierin, en mijn verstand.
6 maanden geleden
Ohh nou bij ons gaan er 's ochtends en savonds nog 2 in van 210 zelfs... En soms overdag ook nog 2 van 150/180 😁😁
6 maanden geleden
Hee!
Hier eentje die het eten totaal niet interessant vindt. Ik blijf het meerdere keren per dag aanbieden in verschillende vormen maar er is niets waar ze echt interesse in heeft. Hierdoor zit ze op 4 en sommige dagen zelfs 5 voedingen van 210 ml. Hier doet ze het goed op dus ik blijf het zo doen. Als ze uiteindelijk meer gaat eten zal er vanzelf wel een fles weg vallen.
Ik blijf voor nu ook gewoon opvolgmelk aanbieden.
6 maanden geleden
Mijn dochter krijgt 3 flessen per dag. In de ochtend en avond 180ml en bij de lunch 120ml. Ze is klein en tenger dus zal het wel nodig hebben 😅 Als ze straks 1 jaar is gaan we bij de lunch gewone melk geven ipv kunstvoeding.
Gewoon je kindje volgen. Ze geven het vanzelf aan als ze minder nodig hebben.
6 maanden geleden
Hier tot vorige week ook nog 3x 200 ml. Waarvan 1 fles nog moedermelk was. Nu was ze afgelopen week ziek en drinkt ze echt weinig melk, maar water en eten gaan er wel best goed in. Ben benieuwd of ze weer meer melk gaat drinken of niet.
Ik zou zelf denk toch je eigen gevoel en je eigen kindje volgen. Ieder kindje is echt anders en in de "natuur" zonder kv had ze misschien ook nog wel zoveel bij jou gedronken denk ik dan maar. Ze gaat vanzelf wel minder melk drinken en meer vast voedsel eten 🥰
6 maanden geleden
Reactie op ebonerar
Oh wat ben ik blij om te lezen dat wij niet de enige zijn 😂 hier ook nog 5 ...
Ik neem aan dat je bedoeld ipv 3? Alles na 2 bevat steeds meer suikers en minder goede voedingsstoffen en heeft geen toegevoegde waarde. Is puur marketing om babys al voorkeur voor zoet te geven. Mocht je het interresant vinden kun je de aflevering van keuringsdienst van waarde over flesvoeding opzoeken, daar wordt het heel goed in uitgelegd.
6 maanden geleden
Ons zoontje drinkt ook nog veel melk, wel grotendeels moedermelk. Alhoewel dat mijn voorraad nu op is en ik niet meer wil kolven, dus overdag zijn dat dan 3 flessen KV (geven wel nog Nan Evolia 1), 120-90-90ml. En dan thuis nog bv voor slapen, soms 's nachts en ook 's morgens. Ik zou gewoon jouw gevoel volgen.