Onze dochter drinkt nog steeds 3-4 flessen opvolgmelk nr. 2 per dag. Ze drinkt de flesjes voor ze gaat slapen en soms ook nog een nacht fles.
Ze eet daarnaast goed, drinkt de hele dag door slokjes water en groeit ook goed.
De flesjes helpen haar rustig te worden en goed in slaap te vallen.. Ze wordt er niet vaker door wakker en als ze wel een keer snachts wakker wordt is ze met een klein flesje zo weer in slaap. Ik zag hier zelf niet echt problemen in en was ook niet van plan om meteen over te stappen op halfvolle melk als ze 1 is. Vind dat gezien ze nog zeker 600ml melk drinkt erg veel eiwit ineens. Gisteren naar het consultatiebureau en daar gaven ze aan dat 300ml zuivel max is vanwege de ijzeropname en ze raden aan om toch af te gaan bouwen. Merk dat ik daardoor toch ga twijfelen, terwijl dit voor ons werkt. Mijn gevoel zegt dat we gewoon zo door moeten gaan, binnen paar maanden gaat ze naar 1 slaapje en daardoor valt er meteen een fles weg. Ijzerooname wordt vooral geremd als zuivel tegelijk met de maaltijd wordt ingenomen, bij ons zit daar dus altijd ruim 2u tussen. Maar voel me nu toch een beetje verplicht om af te gaan bouwen ofzo. 😅
Ik ben benieuwd of er nog meer melkmonsters zijn van bijna 1? En hoe gaan jullie daarmee om, afbouwen of gewoon lekker blijven geven? En gaan jullie wel over op halfvolle melk of ook eerst nog tijdje kv?