22 Reacties

7 maanden geleden

Mijn zoontje is 10,5 maand en kruipt ook nog niet hoor! Tijgert pas sinds een week en staat ook nog niet zelfstandig

7 maanden geleden

Reactie op cindybakkerrr

Mijn zoontje is 10,5 maand en kruipt ook nog niet hoor! Tijgert pas sinds e ...
Maar gaat die wel uit zichzelf zitten vanaf buik of rug??

7 maanden geleden

hier hetzelfde, ook nog niet kruipen of zitten en al helemaal niet optrekken of staan😂 . vooral rollen

7 maanden geleden

Reactie op Doppiej

hier hetzelfde, ook nog niet kruipen of zitten en al helemaal niet optrekke ...
ik maak me er trouwens(nog) geen zorgen om want ik zie wel ontwikkeling bij haar qua motoriek, dingen aanpakken enzo, manier van spelen en eten, en het rollen gaat steeds sneller. zie jij wel enige ontwikkeling?

7 maanden geleden

Reactie op Doppiej

ik maak me er trouwens(nog) geen zorgen om want ik zie wel ontwikkeling bij ...
Jaa dat sowieso wel.. hij loopt ook wel in een loopkarretje.. pakt speelgoed aan etc. Zegt Mama.. en rollen kan die sowieso heel goed. En het zitten als ik hem neerzet gaat ook steeds beter. Alleen het zitten uit zichzelf gewoon niet

7 maanden geleden

Hier 10,5mnd, kruipt inmiddels wel maar optrekken of zelfstandig tot zit komen ook nog niet hoor. Maak je geen zorgen

7 maanden geleden

Onze dame wordt op 29 juni 1. Ze zit wel zelfstandig kruipen/tijgeren of staan doet ze nog niet. Elke kindje is anders en doet het in z’n eigen tempo.

7 maanden geleden

Komt allemaal goed… ieder kindje heeft zijn eigen tempo. Mijn dochter kon pas goed rechtop zitten vlak voor haar eerste verjaardag en begon daarna ook heel snel met staan en lopen. Zoontje dat 18 juli zijn eerste verjaardag viert loopt sinds gisteren aan 1 handje mee. Het verschilt ontzettend.

7 maanden geleden

Mijn kindje van bijna 11 maand kan nèt zelfstandig gaan zitten. Niks aan de hand lieve mama ☺️

7 maanden geleden

Hier gaat ze ook niet niet zelf zitten (11,5 maand). Als ik haar neergzet kan ze wel lange tijd zitten. Kruipen doet ze ook nog niet. Alles op jaar eigen tijd.

7 maanden geleden

Mijn zoontje vandaag 11 maand. Gaat niet zelfstandig zitten maar probeerd dit wel en komt vrij hoog... maar vanuit plat op de rug liggen draaide hij zich om en tijgert hij weg... kruipen? Nee 1 hand naar voren vaak rechts en met linker arm trekt hij zich naar voren. Maar hij wil de laatste dagen zich ook nog wel eens op zijn billen verschuiven. 🤣 ... staan nee hoor doet hij ook nog niet aan.. alleen als we zijn handjes vast hebben dan trekt hij zich op tot staan. Hij heeft sinds een paar dagen wel het stappen ontdekt aan beide handjes en als we hem wat naar voren schuiven. (Als je me snapt) voor heen liet hij zijn voeten gewoon staan tot hij plat op zijn buik op de grond lag🤣

7 maanden geleden

Reactie op nicc89

Maar gaat die wel uit zichzelf zitten vanaf buik of rug??
Vanaf rug naar zitten wel makkelijk, buik naar rug lukt hem soms

7 maanden geleden

Onze dochter van nu 3 ging pas met bijna een jaar iets doen wat op tijgeren leek, zelf zitten deed ze met 13 maanden, net als staan. Lopen duurde tot ze 1,5 was. Inmiddels doet ze alles wat andere 3-jarigen ook kunnen, maar niet meer dan dan motorisch gezien. Ze praat wel als een kind van 5 kreeg ik terug van het kinderdagverblijf. Alle kindjes pakken hun eigen tempo! Zoon van bijna 11 maanden ging met 7 maanden tijgeren, met 9 maanden zitten en begint nu langs de meubels te lopen. Wereld van verschil 😅

6 maanden geleden

Reactie op GreenBean

Onze dochter van nu 3 ging pas met bijna een jaar iets doen wat op tijgeren ...
Ohh dus er is hoop! Ik ben dan gelijk bang dat die een ontwikkelingsachterstand heeft ofzo 🙈

6 maanden geleden

Reactie op nicc89

Ohh dus er is hoop! Ik ben dan gelijk bang dat die een ontwikkelingsachters ...
Herkenbaar! Maar dat is echt niet hoor! Ik ben uiteindelijk voor mijn eigen geruststelling wel naar een kinderfysio geweest. Hij had allemaal leuke oefeningen om onze dochter wat te helpen. Zij vond het heerlijk om daar te ‘spelen’ en de fysio stelde me gerust dat er echt niks mis was. Zou je ook nog kunnen doen, maar achteraf gezien was het echt niet nodig

6 maanden geleden

Onze dochter is 10,5 maand en wil ook pas sinds een week zitten. Kruipen doet ze ook nog niet, maar ze is wel fanatiek aan het ‘twerken’ (met de billen omhoog shaken als ze op haar buik ligt) 🤣 Elke kleintje heeft zijn/haar eigen tempo en de leidster van de kinderopvang vertelde me (toen ik vertelde dat ik mij druk maakte dat ze nog niet wou zitten) dat ze met 2 jaar daar allemaal de deur uitlopen als ze naar de nieuwe groep gaan.

6 maanden geleden

Inmiddels ben ik moeder van 3 kinderen en heb ik echt geleerd dat de meeste kinderen alles op hun eigen tempo doen en dat het allemaal wel goed komt. Ik heb me zovaak druk gemaakt over dingen. Zoals eet hij wel genoeg, waarom kan hij nog niet lopen, waarom kan hij nog niet praten, waarom nog niet zindelijk. Maar er is gewoon voor elk kindje een andere weg. En je wilt natuurlijk het beste voor je kind en alles goed doen, maar soms maakt het vergelijken of met andere moeders hierover praten je alleen maar onzeker. In de meeste gevallen denk ik, komt vanzelf goed 💕

6 maanden geleden

Maak je er niet druk om. Mijn jongste is nu bijna 11 mnd en die doet sinds dit weekend ineens gaan staan en dan gaan zitten. Anders lukt hem het niet. Mijn oudste was met alles nog later en die loopt en rent nu rond als een echte peuter.

6 maanden geleden

De onze kon redelijk snel zitten, maar is pas op 10,5 maanden beginnen kruipen. Is schijnt ook later dan “de standaard” 😅 Nu, 2 kennissen hun babytjes konden jaren terug ook niet zelfstandig zitten en bij beiden bleek er iets in de heupen vast te zitten. Allebei de kindjes hadden geen pijn, maar zaten gewoon vast, dus was niet meteen zichtbaar dat dat het probleem was. Was bij alle 2 door 1 massage bij een therapeut opgelost. Wil echt niet zeggen dat je je zorgen moet maken, maar af en toe kan het dus ook zoiets zijn! Wij gaan met ons zoontje naar een kinesist om hem te stimuleren om te bewegen ☺️

6 maanden geleden

Hier kan ze wel zelfstandig zitten, staan met hulp, kruipen doet ze niet en tijgeren alleen in z’n achteruit😂 omrollen van rug naar buik wel maar van buik naar rug niet🙈