7 Reacties

2 jaar geleden

Normale voeding kan je volgens mij ook niet lang bewaren. Dus denk iets van 8 uur in de koelkast? Buiten de koelkast uurtje? Mag ik vragen waarom je voor deze voeding zou gaan ipv normale melkpoeder van Nutrilon? Lijkt me namelijk ook een stuk duurder.

2 jaar geleden

Heei, dankjewel. Alleen voor de eerste week. Ik weet nog bij de eerste moet je het per 10 ml per dag opbouwen. Dus dan begin je met 30ml+1 schepje. En gooi je weg tot 10 de eerste dag. Tweede dag mogen ze 20ml, dus maak je weer 30+1 en gooi je weg. En zo maar door tot ze op 60 zitten. Ik weet dat ik het toen best zonde vond. Dus als je de eerste week met de flesjes kan werken, haal je eruit wat je nodig hebt, de rest in de koelkast voor de volgende voeding. En dan gooi je dus niets weg omdat het wel houdbaar is in de koelkast.

2 jaar geleden

Wist niet dat die flesjes bestonden. Staat vast op de verpakking hoe lang je dit geopend kan laten? Ik ga sachets halen van Nutrilon. Zo heb je ook altijd voeding achter de hand

2 jaar geleden

Zelf nooit flesvoeding gegeven maar als het 30 ml water + 1 schep is, dan is het 10 ml water + 1/3 schep. Ik lees online dat een schepje 4,6 g is, dus 1/3 schep is 1,53 g. Je kunt het dus gewoon precies afgepast maken met poeder. 💡

2 jaar geleden

Reactie op SuzanneBS

Heei, dankjewel. Alleen voor de eerste week. Ik weet nog bij de eerste moet ...
Joh die 10 of 20cc die je weg gooit is maar 1/3 tot 2/3 van een schepje. Als het je duur om het geld gaat is het echt niks, vergeleken de prijs van zulke flesjes 😅 Ook nog minder duurzaam en milieu bewust. Sorry tot zo ver commentaar 😁

2 jaar geleden

Reactie op Maya03

Joh die 10 of 20cc die je weg gooit is maar 1/3 tot 2/3 van een schepje. A ...
Ook die voedingen die je klaar maakt, kan je een tijdje in de koelkast bewaren. Wij maakten op aanraden van het ziekenhuis (speciale voeding) altijd voor 24. Als je het met gesteriliseerd water doet (koken en dan laten afkoelen) kan dat.

2 jaar geleden

Het gaat mij zeker niet om het geld, bij de eerste gewoon een jaar Nutrilon gegeven en nu weer van plan. Het gaat mij puur om de makkelijkheid en ergens is het toch zonde wat je elke keer weggooit, zeker als je kijkt dat sommige mensen een baby niet eens te eten kunnen geven. En als de flesjes houdbaar zijn in de koelkast, top, ga ik dit de eerste week doen😊 En voor de mensen die het op de gram gaan afwegen, Succes! 🍀